IceXCool Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Gamlingen kjøpte en SE K700i for noen uker siden fra MPX.NO Mobilen fungerer helt fint, men laderen gav opp etter kort tid. Jag mailet MPX og prøvde å forklare dem dette, de sa bare jeg skulle ta kontakt med ANOVO.NO Der sa de at jeg må sende mobilen og laderen til service. Hvorfor returnere hele pakken når det er snakk om en defekt lader? - Har prøvd å forklare dem at det er viktig å ha mobilen i drift for den er jobbmobil. - Laderen ble sjekket på Telehuset og erklert død der. Er det noe fornuftig jeg kan si til dem som kan få dem til å kreve tilbake bare laderen å sende ny uten at de krever alt som var i esken tilbake? Synes det er dårlig at de sender kunder hit og dit og er usaklinge (Skal ha tilbake ting det IKKE er feil på) Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Det er bare sånn det er dessverre. Ta ut SIM-kortet og send alt tilbake som de ber om. Du har sikkert en 'gammel' mobil liggende? Her i huset har vi tre 'gamle' mobiler som er 'utslitt'! Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Har kvittet oss med gamle mobiler som hadde defekter. De andre har blitt gitt bort. Synes bare denne saken ble litt teit. For å sammenligne med noe "Oi der punkterte bilen på 1 hjul - Jaja vi sender den på service og bytter alle 4 og krever ny bil" Endret 19. april 2006 av IceXCool Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Har kvittet oss med gamle mobiler som hadde defekter. De andre har blitt gitt bort. Synes bare denne saken ble litt teit. For å sammenligne med noe "Oi der punkterte bilen på 1 hjul - Jaja vi sender den på service og bytter alle 4 og krever ny bil" 5948741[/snapback] hvor bor du? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Er ikke mpx som tar reperasjoner, men heller Anovo du bør klage til. Men av og til så er det bare slik, samme med feks HP kameraer der du må ha lader før du kan sende den inn på reperasjon. Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Skjønner bare ikke at de kan pålegge folk å sende inn ting det IKKE er noe galt med, blir jo bare mere rot for dem. Har blitt en sånn kasteball i saken allerede nå der MPX.no ikke vil noe, Anovo.no sier jeg skal sende alt inn på service til "god knows who and where" hvor og når det kunne de ikke si, så nå sitter vi her med en busted lader som jeg har krav på å få erstattet men ingen vil hjelpe meg med. Får bare fortsette å maile MPX og når de slutter å svare på mail så får jeg vel bare begyne å ringe dem til de blir grønne og gir seg. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Mitt forslag: Bestill denne, som du får hjem for 200 inkl. brevporto, og mas mer på anovo.no om at du kun vil sende laderen til dem. Hvis de går med på det er det greit, hvis ikke er det greit nok det også. Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Hehe kan få en uorginal lader til 60+porto og orginal til 130kr så det er ikke noe problem, det er bare disse typer saker det skal bli så forbannamye unødvendig rot med og jeg vil ha ny orginal i garantibytte. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Hehe kan få en uorginal lader til 60+porto og orginal til 130kr så det er ikke noe problem, det er bare disse typer saker det skal bli så forbannamye unødvendig rot med og jeg vil ha ny orginal i garantibytte. 5949948[/snapback] igjen; hvor bor du? Bor du i Oslo eller Akershus så kan du dra innom Arvato Teleservice og spørre dem pent om de kan bytte den for deg. Eventuelt kan kanskje mobilfiksern eller anovo som ligger på Kjeller(?) om de kan fikse det fort. Det hjelper lite å ringe frem og tilbake. Hvis du kan ta en tur til disse så er det vesentlig kjappere enn postgang frem og tilbake. ps! send mail til mpx om at du gjør den på den måten og få det godkjent. Da kan de ikke si noe ved en eventuell reklamasjon senere. Endret 19. april 2006 av Christian86 Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Bor ikke langt unna Tr.Heim for tiden, Flytter ikke sørover før etter eksamen Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Bor ikke langt unna Tr.Heim for tiden, Flytter ikke sørover før etter eksamen 5950297[/snapback] da kan kanskje REIDAR MYHR A/S *Sony Ericsson-servicested TEMPEVEIEN 23 7037 TRONDHEIM Telefon: +47 73 82 34 00 Faks: +47 73 82 34 39 Vis på kart Vis på kart Vis veibeskrivelse Vis veibeskrivelse hjelpe deg Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Christian86 har nok riktig der, er ikke bare Anovo som tar seg av garantireperasjoner. Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Tusen takk, skal prøve å ringe å høre i morgen! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Unødvendig å kreve alt når det er én ting som er defekt. Når vi får inn garanti/reklamasjonssaker eller rett og slett ting til reparasjon der jeg jobber, sender vi inn den delen med feil. Alt annet som batterier, minnekort, objektiver og lignende uten feil beholder kunden. Det er pga. mindre sjanse for at noe blir borte på verkstedet. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 1. RING MPX 2. Still dem de spørsmål du måtte ha 3. Argumenter for/imot det dem svarer deg 4. Få en konklusjon 5. Handle ut ifra konklusjonen Lykke til Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Og om det er under 14 dager siden du kjøte telefonen, send hele dævelskapen tilbake til mpx og henvis til angreretten, eventuelt henvend deg til dem å vis til forbrukerkjøpsloven, der står det klart å tydelig at de ikke kan frasi seg reklamasjonsansvaret. Du har kjøpt av dem og skal ikke trenge å forholde deg til noen tredjepart! Lenke til kommentar
Han Henning Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hei. Skriv et brev, omtrent som dette: ### Kjære MPX. Jeg har tidligere vært i kontakt med Dere vdr. mobillader som ikke fungerer. Jeg er ikke elektroingeniør, men har allikevel klart å konstantere at det er laderen det er noe galt med - ikke selve mobiltelefonen. Dette har jeg dessuten fått bekreftet av en behjelpelig ansatt i mobilavdelingen på Telehuset. Pga. et stort behov for å bruke telefonen hver dag, finner jeg det svært vanskelig å imøtekomme forventingen om at jeg må levere fra meg telefonen for å få denne saken utredet. Jeg kan ikke se at hverken avtalen eller lovgivningen påbyr en slik tungvint løsning. I min enfoldighet kan jeg heller ikke se noen praktisk begrunnelse for den holdning Dere har inntatt. Gitt den tid som allerede har passert og dette problemets trivielle karakter, ber jeg nå om at det nokså umiddelbart gjøres et mer adekvat forsøk på å imøtekomme mitt reklamasjonskrav. Dersom jeg ikke innen XXXXX mottar et fyldestgjørende svar, vil jeg foreta et dekningskjøp og så fakturere Dere. ### Mvh HH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå