Gå til innhold

MPX Problemsak - Defekt lader

Anbefalte innlegg

Gamlingen kjøpte en SE K700i for noen uker siden fra MPX.NO

Mobilen fungerer helt fint, men laderen gav opp etter kort tid.

Jag mailet MPX og prøvde å forklare dem dette, de sa bare jeg skulle ta kontakt med ANOVO.NO

Der sa de at jeg må sende mobilen og laderen til service. Hvorfor returnere hele pakken når det er snakk om en defekt lader?

- Har prøvd å forklare dem at det er viktig å ha mobilen i drift for den er jobbmobil.

- Laderen ble sjekket på Telehuset og erklert død der.

Er det noe fornuftig jeg kan si til dem som kan få dem til å kreve tilbake bare laderen å sende ny uten at de krever alt som var i esken tilbake?

Synes det er dårlig at de sender kunder hit og dit og er usaklinge (Skal ha tilbake ting det IKKE er feil på)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kvittet oss med gamle mobiler som hadde defekter. De andre har blitt gitt bort.

Synes bare denne saken ble litt teit. For å sammenligne med noe "Oi der punkterte bilen på 1 hjul - Jaja vi sender den på service og bytter alle 4 og krever ny bil"

Endret av IceXCool
Lenke til kommentar
Har kvittet oss med gamle mobiler som hadde defekter. De andre har blitt gitt bort.

Synes bare denne saken ble litt teit. For å sammenligne med noe "Oi der punkterte bilen på 1 hjul - Jaja vi sender den på service og bytter alle 4 og krever ny bil"

5948741[/snapback]

hvor bor du?

Lenke til kommentar

Skjønner bare ikke at de kan pålegge folk å sende inn ting det IKKE er noe galt med, blir jo bare mere rot for dem.

Har blitt en sånn kasteball i saken allerede nå der MPX.no ikke vil noe, Anovo.no sier jeg skal sende alt inn på service til "god knows who and where" hvor og når det kunne de ikke si, så nå sitter vi her med en busted lader som jeg har krav på å få erstattet men ingen vil hjelpe meg med.

Får bare fortsette å maile MPX og når de slutter å svare på mail så får jeg vel bare begyne å ringe dem til de blir grønne og gir seg.

Lenke til kommentar
Hehe kan få en uorginal lader til 60+porto og orginal til 130kr så det er ikke noe problem, det er bare disse typer saker det skal bli så forbannamye unødvendig rot med og jeg vil ha ny orginal i garantibytte.

5949948[/snapback]

igjen; hvor bor du?

Bor du i Oslo eller Akershus så kan du dra innom Arvato Teleservice og spørre dem pent om de kan bytte den for deg. Eventuelt kan kanskje mobilfiksern eller anovo som ligger på Kjeller(?) om de kan fikse det fort.

Det hjelper lite å ringe frem og tilbake. Hvis du kan ta en tur til disse så er det vesentlig kjappere enn postgang frem og tilbake.

ps! send mail til mpx om at du gjør den på den måten og få det godkjent. Da kan de ikke si noe ved en eventuell reklamasjon senere.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Bor ikke langt unna Tr.Heim for tiden, Flytter ikke sørover før etter eksamen

5950297[/snapback]

da kan kanskje

REIDAR MYHR A/S *

Sony Ericsson-servicested

TEMPEVEIEN 23

7037 TRONDHEIM

Telefon: +47 73 82 34 00

Faks: +47 73 82 34 39  Vis på kart  Vis på kart

Vis veibeskrivelse  Vis veibeskrivelse

hjelpe deg :)

Lenke til kommentar

Unødvendig å kreve alt når det er én ting som er defekt. Når vi får inn garanti/reklamasjonssaker eller rett og slett ting til reparasjon der jeg jobber, sender vi inn den delen med feil. Alt annet som batterier, minnekort, objektiver og lignende uten feil beholder kunden. Det er pga. mindre sjanse for at noe blir borte på verkstedet.

Lenke til kommentar

Og om det er under 14 dager siden du kjøte telefonen, send hele dævelskapen tilbake til mpx og henvis til angreretten, eventuelt henvend deg til dem å vis til forbrukerkjøpsloven, der står det klart å tydelig at de ikke kan frasi seg reklamasjonsansvaret. Du har kjøpt av dem og skal ikke trenge å forholde deg til noen tredjepart!

Lenke til kommentar

Hei.

Skriv et brev, omtrent som dette:

###

Kjære MPX.

Jeg har tidligere vært i kontakt med Dere vdr. mobillader som ikke fungerer. Jeg er ikke elektroingeniør, men har allikevel klart å konstantere at det er laderen det er noe galt med - ikke selve mobiltelefonen. Dette har jeg dessuten fått bekreftet av en behjelpelig ansatt i mobilavdelingen på Telehuset.

Pga. et stort behov for å bruke telefonen hver dag, finner jeg det svært vanskelig å imøtekomme forventingen om at jeg må levere fra meg telefonen for å få denne saken utredet. Jeg kan ikke se at hverken avtalen eller lovgivningen påbyr en slik tungvint løsning. I min enfoldighet kan jeg heller ikke se noen praktisk begrunnelse for den holdning Dere har inntatt.

Gitt den tid som allerede har passert og dette problemets trivielle karakter, ber jeg nå om at det nokså umiddelbart gjøres et mer adekvat forsøk på å imøtekomme mitt reklamasjonskrav.

Dersom jeg ikke innen XXXXX mottar et fyldestgjørende svar, vil jeg foreta et dekningskjøp og så fakturere Dere.

###

Mvh

HH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...