slimjim1 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Hei. Jeg var ikke helt sikke på hvor jeg skulle poste det her, men gjør et forsøk her. Har et excel ark som jeg har satt inn en dropdown(combobox) meny i. La oss ta utgangspunkt i månedene Januar til desember i dropdown menyen. Hvis jeg har lagret filen når den står i februar, og åpner den vil den stå på februar. Alt vel så langt. Så endrer jeg dropdown til April. Da viser den riktig, helt til jeg flytter focus bort fra dropdown menyen... Da hopper den tilbake og viser februar.. Men verdien som jeg henter ut viser fortsatt det jeg valgte; april. Hvis jeg så trykker med musen på dropdown`en, viser den april... men straks jeg flytter fokus, februar... Noen som har noen tips på hvilke properties jeg kan skru på? Lenke til kommentar
slimjim1 Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Evt om noen vet hvor jeg kan finne api eller info om de forskjellige propertiesene?? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Hva slags Combo har du brukt ? (Er den fra skjema-verktøylinja, Kontrollverktøykassen eller er det en datavalidering ? ) Og hvordan fyller du den med data ? Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
slimjim1 Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Hei.. Har brukt den fra kontrollverktøykassen.. Og data hentes fra 2 kollonner i samme exelark... Lagt inn på properties, ListFillRange=A100:B120 Iom at jeg henter fra 2 kollonner, er det fordi jeg skal ha "ut" en kode som står i A kolonnen, mens teksen som beskriver koden står i B kolonnen. Det gjør jeg ved å sette ColumnCount=2 og ColumnWidths=0 pt;49.95 pt Da vises det som står i B kolonnen, mens LinkedCell får det som står i A kolonnen Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg klarer ikke å rekonstruere feilen. Men boksen endres dersom linked cell endres -er det noe slikt ute og går ? Hvis ikke må jeg se på fila tror jeg. Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå