Hansy Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Heisann Jeg har veldig interesse for foto,og jeg har plager om å gå media og kommunikasjon til høsten. Men jeg må finne ut hva jeg vil etter 3 år med media og kom,finnes det noen fotoskolen i norge?Helst i Tromsø,men også andre byen MVH Hansy Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Det finnes vel flere skoler, ihvertfall minst 1 i Trondheim (Norsk fotofagskole): http://www.fotofagskolen.no/ Lenke til kommentar
unknown14725 Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) www.utdanningshuset.no tilbyr ett 4 måneders kurs som heter Digital Fotograf. Har selv gått der og kjenner mange andre som er meget fornøyd med dette kurset. Har mange flink lærere, inkludert flere kjete fotografer (bl.a Robert Sannes, Sandra Jensen, Knut Førsund m.m.) Endret 24. april 2006 av Irios Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Og Robert Meyer Kunsthøgskole (Fotografiske og digitale medier). www.rmkh.no Lenke til kommentar
unknown14725 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Og Robert Meyer Kunsthøgskole (Fotografiske og digitale medier).www.rmkh.no 5977288[/snapback] ...jeg har desverre hørt mye underlig om denne skolen, bl.a fra flere av de jeg gikk sammen med på Utdanningshuset som hadde vært elever der tidligere. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 www.utdanningshuset.no tilbyr ett 4 måneders kurs som heter Digital Fotograf.Har selv gått der og kjenner mange andre som er meget fornøyd med dette kurset. Har mange flink lærere, inkludert flere kjete fotografer (bl.a Robert Sannes, Sandra Jensen, Knut Førsund m.m.) 5977213[/snapback] Hvor grundig var kursingen? Var det muligheter for å føle seg utlært etter endt kurs, eller pirket de mest i overflaten? Mvh Kjetil Lenke til kommentar
unknown14725 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) www.utdanningshuset.no tilbyr ett 4 måneders kurs som heter Digital Fotograf.Har selv gått der og kjenner mange andre som er meget fornøyd med dette kurset. Har mange flink lærere, inkludert flere kjete fotografer (bl.a Robert Sannes, Sandra Jensen, Knut Førsund m.m.) 5977213[/snapback] Hvor grundig var kursingen? Var det muligheter for å føle seg utlært etter endt kurs, eller pirket de mest i overflaten? Mvh Kjetil 5986082[/snapback] Tja, man blir ikke utlært her - og dette er ikke meningen heller. Å være/jobbe som "fotograf" betyr så mangt og dekker ett utrolig stor og bredt bredt fagområde. Dette kurset er ment som å gi kursdeltakerene ett godt grunnlag for å kunne jobbe som assistent hos en annen fotograf, eller kanskje starte for seg selv. Noen bruker dette kurset for å kunne videreutvikle hobbyen sin, mens andre vurderer dette som mulig karriere. Hvilken retning man ønsker å gå etter kurset er helt opp til en selv. Snittalderen her var meget høy (rundt 29-30 tror jeg), og med en såpass voksen klasse så blir også instillingen til undervisningen helt annerledes enn hos en klasse med lavere snittalder. Man har mye praktiske oppgaver og øvelser, og mange dyktige lærere og foredragsholdere. Man får hjelp med å utvikle sin egen portfolio, og det legges stor vekt på photoshop og idéutvikling. Læreren i Photoshop er meget dyktig og alle vil ha masse å kunne hente fra hans undervisningstimer. Som de fleste sier; man blir aldri ferdig utlært i Photoshop Mange av deltakerene hadde aldri brukt DSLR før kurset startet. Kurset tar hensyn til varierende kunnskapsnivå hos deltakerene, slik at alle vil få nytte av undervisningen. Selv hadde jeg mye kunnskap fra fotografering fra før av - kamerateknikk, optikk, photoshop, lys -- og ønsket først og fremst å bedre mine kompetanse innen studio-, modell,- og portrettfotografering. Jeg vil rekommendere dette kurset på det sterkeste hvis man er ute etter en boost på kunnskapsfronten innen dette fagområdet. Dette er noen av lærerene... * http://www.sandra-jensen.com (denne websiten har ofte tekniske problemer, trykk refresh i browseren, så kommer du nok inn) * http://www.robertsannes.com * Johan Brun * http://www.goodpasture.ritardando.net ...m/flere Endret 25. april 2006 av Irios Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå