Gå til innhold

Priser på å kjøre opp?

vivastar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppkjøringa koster vel i underkant av en tusing pluss leie av bil? Heile sulamitten med kjøretimer, teorikurs, teoriprøve, obligatorisk ditt og obligatorisk datt havner vel på i underkant av ti høvdinger, minimum. Eller? Før holdt det å ta et par kjøretimer pluss alt obligatorisk, om du kunne å kjøre, så da kunne du få det billig, men i dag må du vel ha et visst anntall kjøretimer i minimum. Avhengig av hvor flink du er å kjøre så vil jeg tippe mellom ti og sytti laken :p

EDIT: Det er tydeligvis lenge siden jeg har tatt lappen, ref. forrige poster.

Endret av olsen
Lenke til kommentar

Tror jeg brukte 23000 totalt, å da hadde jeg øvelsekjørt i 1 år.... Men dette er før regler om grunnkurs å annet tull kom....

EDIT: Min oppkjøring kostet bare 1000 kr fordi kjørelæreren min sa feil klokkeslett jeg skulle kjøre opp på, dermed fikk jeg ikke oppvarmingstime :D

Endret av haddis
Lenke til kommentar
Oppkjøring koster ca. 3000

Å ta bilførerkort fra bunnen av koster 20-25.000 hvis du er normalt flink til å kjøre.

5948432[/snapback]

Jeg kjørte nettopp opp her i levanger. Hadde 7 kjøretimer (3 doble og 1 enkel) pluss alt det obligatoriske. Fanskapen kom på 13K...

Lenke til kommentar

Ah, det er digg å ha tatt lappen på det gamle opplegget. Jeg hadde alt det obligatoriske (slapp trafikalt grunnkurs pga når jeg er født) og 6 kjøretimer (to av dem var gratis). Det kosta meg like under 15.000 kr! Idag må man oppimot 20.000 kr eller mer for hele pakka :p

Lenke til kommentar
Idag må man oppimot 20.000 kr eller mer for hele pakka

det må man ikke men..

5955188[/snapback]

Det er i alle fall dyrere nå enn det jeg måtte ut med. Det er egentlig det jeg bryr meg om. Nå kan jeg være fornøyd med å sluppet billig unna i stedet for å måtte gå gjennom det nye opplegget som er en tanke lenger og dyrere enn det gamle.

Edit: Etter et raskt overslag med priser tatt fra kjøreskolen jeg brukte (da har jeg ikke tatt med kjøretimer som ikke inngår i opplegget), koster det mellom 17.000 og 18.000 kr. De separate kjøretimene må man uansett ha, så da blir det dyrere.

Endret av shadowlands
Lenke til kommentar
:dontgetit: Koster det 20-25.000 for førerkort om dagen?

Jeg betalte 9000 for 5år siden liksom, uten noen voldsomme snarveier og med de kravene for antall timer som var satt. Har det gått opp veldig i pris eller noe?

5956090[/snapback]

25.000 er nok litt drøyt hvis man kan kjøre, men et sted rundt 20.000 tror jeg man må ut med.

Ja, hele øvelskjøringsprosessen er endret. Nå må du ta et kurs for å i det hele tatt få lov til å øvelseskjøre. Videre er alle de gamle kursene (glatt-, mørke- og langkjøring) forandret - både blitt dyrere og hele kurest er endret. Mørkekjøring er for eksempel bare en damonstrasjonstime, ingen kjøring lenger.

Lenke til kommentar
Oppkjøring koster ca. 3000

Å ta bilførerkort fra bunnen av koster 20-25.000 hvis du er normalt flink til å kjøre.

5948432[/snapback]

ka land og tid du lever i då?????????

oppkjøringen koster 800kr ca.

teoriprøven koster 350kr.

hver kjøretime koster 400kr ca.

resten husker eg ikkje, men er du normalt god, kommer total summen til ca. 11 000kr..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...