Gå til innhold

Blir Xbox360 titler utsatt pga PS3 launch?

Anbefalte innlegg

Kom over en artikkel hvor det spekuleres i om store kommende Xbox360 titler muligens blir utsatt til høsten pga det vil da gi en viss effekt mtp PS3 launch.

Vi hadde jo for lenge siden ryktene om at Halo3 skulle bli brukt som et "velge xbox i stedet"-salg.

Det var mye fram og tilbake, og man konkluderte vel med at Halo 3 kommer når det er klart.

Vel, nå ryktes det at Gears of War som opprinnelig var planlagt til TIDLIG 2006 er utsatt til November 2006. (PS3-launch?)

Ser også til min store overraskelse at Test Drive: Unlimited som helt nylig ble flyttet tilbake til 30. juni, nå faktisk er flyttet helt tilbake til slutten av september.

Er dette en opphoping av store titler til Xbox360 for å virkelig skape en stor Xbox-høst, eller er det reelt at disse store titlene blir flyttet så langt bak?

http://news.teamxbox.com/xbox/10719/When-i...-of-War-Coming/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kom over en artikkel hvor det spekuleres i om store kommende Xbox360 titler muligens blir utsatt til høsten pga det vil da gi en viss effekt mtp PS3 launch.

Vi hadde jo for lenge siden ryktene om at Halo3 skulle bli brukt som et "velge xbox i stedet"-salg.

Det var mye fram og tilbake, og man konkluderte vel med at Halo 3 kommer når det er klart.

Vel, nå ryktes det at Gears of War som opprinnelig var planlagt til TIDLIG 2006 er utsatt til November 2006. (PS3-launch?)

Ser også til min store overraskelse at Test Drive: Unlimited som helt nylig ble flyttet tilbake til 30. juni, nå faktisk er flyttet helt tilbake til slutten av september.

Er dette en opphoping av store titler til Xbox360 for å virkelig skape en stor Xbox-høst, eller er det reelt at disse store titlene blir flyttet så langt bak?

http://news.teamxbox.com/xbox/10719/When-i...-of-War-Coming/

5948296[/snapback]

Har tenkt på det samme jeg, og tror det er slik MS tenker. De vil også antakeligvis lansere en rekke tillegsutstyr til konsollen i november tidsrommet, (HD.dvd spiller, kamera osv osv)

Hvis de lanserer Gears of war, Halo 3 og test drive stjeler det nok litt av oppmerksomheten fra Sony og PS3...

Lenke til kommentar

Ville det ikke i såfall vært bedre å ha satset på å lansere disse spillene når Sony kommer med det andre partiet PS3er? Regner med at første parti vil bli utsolgt, uansett Om MS blar opp alle essene de har i ermet, og Revolution lanseres samme dagen.

Endret av Mr.FOXHOUND
Lenke til kommentar

Utsettelser på spillansering skjer hele tiden, synes folk klager og syter på det stadig vekk... Det behøver slettes ikke være noen annen grunn enn at utvikleren trenger mere tid.

Men, det kan jo være en mulighet at når PS3 ble utsatt til høsten så får utviklerne litt mere tid til å finpusse på titlene som skulle kommet i våres/sommer og konkurrert med den opprinnelige tenkte PS3 lanseringen. Og når en frist først glipper så tenker de kanskje på nye strategiske tidspunkt i tillegg, julerushet osv...

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Det er nok en del strategi når det gjelder lanseringene fremover ja. Men at de holder igjen et helt klart spill i et halvt år eller mer tror jeg ikke (med mulig unntak for Halo 3).

Men en viss forskyvning av noen større releaser er nok lurt gjort av dem.

Personlig tror jeg det kommer mange bra nyheter for oss 360-eiere på E3. Ganske sikkert et oppgradert dashboard med støtte for webcamet til 360'en. Og kanskje litt info om HD-DVD-oppgraderingen for å stjele litt fokus fra Blu-Ray-spilleren (også kaldt PS3) til Sony ;)

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Utsettelser på spillansering skjer hele tiden, synes folk klager og syter på det stadig vekk...  Det behøver slettes ikke være noen annen grunn enn at utvikleren trenger mere tid.

5949903[/snapback]

GoW var vel opprinnelig et launchspill, så forskjøv de det til launch-window som skulle være fram til mars.

Nå er det skutt ut i november.

Vi har jo sett mange gameplay-videoer fra spillet, og det har sett rimelig ferdig ut.

Kan ikke skjønne at det er så mye ekstra å pusse på at de trenger ytterligere mer enn et halvt år.

Samme gjelder for TD:U.

Masse gameplay, og mye vist. Ment til å komme rett etter jul, nå snakker vi ut på høsten.

Det er forståelig for spill som Halo 3 og slik hvor vi ikke har sett noe særlig så langt, men både GoW og TD:U har framstått som nesten-ferdige lenge, og nå disse utsettelsene.

For å snu litt på det da.

Hvis PS3 mirakuløst skulle blitt framskyndet til launch i august, så kan jeg vedde nok så mye på at både GoW og TD:U hadde fått nye releasedatoer som ble tidligere enn dagens datoer.

Lenke til kommentar

Alt er taktikkeri. De som berøres negativt av det er nettopp kundene (vi). MS må legge store spilltitler strategisk i terrenget og de eneste som egentlig bryr seg om slike ting er nerder som oss. Jeg har netopp runnet Kameo (kongespill) og såvidt begynt og GRAW og Oblivion, så jeg har god tid, men jeg skjønner jo de som spiller mye og som runnet et spill i uken.

At TD:U er flyttet slik det nå er, er idiotisk og irriterende. Det er grenser liksom.

Lenke til kommentar

Om det er bevisst at nokre spel får lanseringsdato rundt datoen for PS3 er mulig, trur ikkje det er så mange som tenker i dei banar, men kan ikkje utelukke at det skjer.

Uansett trur eg ikkje det vil ha så stor påvirkning. Prisen og spela til PS3 er det som kjem til å være utslagsgivande, om det kjem eit bra spel til 360 samstundes vil nok ikkje bety så voldsomt mykje. Det er jo snakk om ei ny konsoll kontra eit spel og dei fleste som kjøper PS3 har ikkje 360 frå før av.

Lenke til kommentar

Mange av de som kjøper PS3 har 360 fra før, da mangen ønsker å få spillene til begge konsoller.

Tror nok ikke du trenger bekymre deg om at storspill fra tredjeparti-utviklerer kommer til å utsette spill til 360 TIL PS3-release-vinduet, kan ikke skjønne at de skal ha noe å tjene på å prøve å konkurere om media-oppmerksomheten mot PS3 tidlig november, tror det er mere sannsynlig at spill som er klare i tidlig november kanskje blir utsatt til starten av desember, eller at dem prøver å fremskynde spillene til rett før november, for å unngå den verste konkuransen mot PS3 som vil uansett få mye plass i diverse media da den blir gitt ut.

Men det kan være MS prøver, iogmed Bill Gates sa dem skulle gjøre det med Halo, selv om jeg ikke tror det kommer til å skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...