Gå til innhold

Hjemmelaget steadicam ferdig!


Anbefalte innlegg

Må bare slutte meg til resten her, dette var skikkelig imponerende greier.

 

Tror kanskje du bør gjøre litt med markedsføringsbiten på sidene dine dog. Funksjonaliteten er åpenabar nok, men tror du kunne solgt deg selv bedre på en litt mer "sexy" reklamefilm, med noen vakre smoothis kamerabevegelser av gråtende sigøynerelger i solnedgang e.l. (Du skjønner sikkert hva jeg mener).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å dæven! Sånn må jeg ha! (vet ikke hva jeg skal bruke den til, men dæven så tøft! =)

 

Jeg syns det virker litt feil med sammenligningsgrunnlaget for håndholdt og stativet ditt; det ser ut som at det kan komme an på filmeren. Tror du hadde vært enda mer overbevisende om du selv hadde et hjelmkamera eller lignende så man så samme bilde og samme fotograf.. En annen ting du burde tatt bilde av er sykling/traktorkjøring m.m. og dokumentere hvor grensene går for bruken.

 

Hvor mye veier de forskjellige produktene dine?

Lenke til kommentar
En annen ting du burde tatt bilde av er sykling/traktorkjøring m.m. og dokumentere hvor grensene går for bruken.

 

Hvor mye veier de forskjellige produktene dine?

6213499[/snapback]

 

Hei :)

 

En liten sykkel-video gjort med WalKam EasyPro vil komme på hjemmesiden etterhvert. Når det gjelder å dokumentere bruksområdene til WalKam EasyPro på film, er dette er noe vi jobber med for tiden :) Blandt annet jobber vi med en film hvor kameramannen har filmet syklister og personer som løper.

 

Informasjon angående vekt på produktene står på hjemmesiden.

 

WalKam EasyPro har en egenvekt på 2,6 kg.

 

Når det gjelder vesten + armen + stativet så er det ingen nøyaktige tall, fordi det som sagt er under utvikling. Men jeg kan si at armen vil veie omtrent 2kg. Stativet vil veie rundt 3-4kg, og vesten ca 1-2kg.

Lenke til kommentar

Flott! 20 kg er tungt, men kanskje dere begynner å bruke kompositter etterhvert for å gjøre noe med det. En annen ting jeg kom til å tenke på, var muligheten for å kunne bruke den nesten som en bom! Hvis dere lager armene lange, kunne dere sikkert klart å filme 1-1.5 meter over hodet til fotografen. Evt. lage armene teleskopiske, slik at brukeren selv kunne stille inn etter kroppen sin og bruken akkurat der.

Lenke til kommentar
Flott! 20 kg er tungt, men kanskje dere begynner å bruke kompositter etterhvert for å gjøre noe med det. En annen ting jeg kom til å tenke på, var muligheten for å kunne bruke den nesten som en bom! Hvis dere lager armene lange, kunne dere sikkert klart å filme 1-1.5 meter over hodet til fotografen. Evt. lage armene teleskopiske, slik at brukeren selv kunne stille inn etter kroppen sin og bruken akkurat der.

6226811[/snapback]

 

Kameraet ditt veier 12 kilo? :) Tror desverre det er et litt for stort kamera for armen. Tilsammen vil steadicammen veie omtrent 8 kg. Så du regner enkelt og greiet slik: 8kg + kameraets vekt = total belastning på kroppen.

 

Hvis du mener å bruke steadicammen som bom på den måten at du tar opp lyd med kameraet, vil jeg ikke se bort ifra at dette fungerer greit. Men hvis du mener å bruke armen som en slags kran, så tror jeg dette kan bli svært vanskelig. Men med Walkam EasyPro, kan dette gjøres ganske greit. I det sykkeklippet vi lagde med WalKam EasyPro (som snart kommmer på nettsiden), kan du se et par "kran" kjøringer. Vi greide faktisk å få kameraet opp i en høyde på 3 meter over bakken. Det fungerer bra med WalKam EasyPro, men ikke så bra med armen desverre :)

Lenke til kommentar
Kameraet ditt veier 12 kilo? :) Tror desverre det er et litt for stort kamera for armen. Tilsammen vil steadicammen veie omtrent 8 kg. Så du regner enkelt og greiet slik: 8kg + kameraets vekt = total belastning på kroppen.

 

Hvis du mener å bruke steadicammen som bom på den måten at du tar opp lyd med kameraet, vil jeg ikke se bort ifra at dette fungerer greit. Men hvis du mener å bruke armen som en slags kran, så tror jeg dette kan bli svært vanskelig. Men med Walkam EasyPro, kan dette gjøres ganske greit. I det sykkeklippet vi lagde med WalKam EasyPro (som snart kommmer på nettsiden), kan du se et par "kran" kjøringer. Vi greide faktisk å få kameraet opp i en høyde på 3 meter over bakken. Det fungerer bra med WalKam EasyPro, men ikke så bra med armen desverre  :)

6227331[/snapback]

Eh.. Jeg mente mer å styre det med en pinne, men at vekten var holdt av armen.. lagde en dårlig illustrasjon for å vise det jeg mente..

 

kran.bmp

Lenke til kommentar

Ja jeg tror jeg skjønner hva du mener nå. Dette vil vel fungere greit om du har et lett kamera. Du vil da kunne panorere, tilte o.s.v i den høyden. Hvis du derimot skal begynne å gå med armen i samme stilling som på din illustrasjon, vil det bli en del ristninger i kameraet. Grunnen til dette er at fjærene ikke vil være riktig stilt i forhold til kameraet. Armen skal nemlig være i vannrett posisjon når fjærene er stillt riktig i forhold til tyngden av kameraet.

Lenke til kommentar
Ja jeg tror jeg skjønner hva du mener nå. Dette vil vel fungere greit om du har et lett kamera. Du vil da kunne panorere, tilte o.s.v i den høyden.  Hvis du derimot skal begynne å gå med armen i samme stilling som på din illustrasjon, vil det bli en del ristninger i kameraet. Grunnen til dette er at fjærene ikke vil være riktig stilt i forhold til kameraet. Armen skal nemlig være i vannrett posisjon når fjærene er stillt riktig i forhold til tyngden av kameraet.

6229385[/snapback]

joa, men du eliminerer bommen, noe som er veldig praktisk på "dokumentarer", stunt-filming og sånt.. Men har du tenkt på å lage teleskopiske armer?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...

Hepp. Dette så svært interessant ut! Men hva er prisen på den proffe Walkam, står ikke noe oppdatert informasjon og det står: "Det er ukjent når armen og vesten er klar for salg"

 

Kunne og tenke meg å vite om det har blitt gjort utbedringer etter feilen som ble funnet på norskfilmforum.com

 

TSP :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den feilen som ble funnet i den ene WalKamen, var en produksjonsfeil, og bedriften har gjort alt for at det samme ikke skal skje igjen. Det er over et år siden denne hendelsen skjedde, så WalKamene er nok ganske mye forbedret siden den gang. ;)

 

Vet ikke noe mer om WalKam arm og vest enn at den fortsatt er under utvikling.

Lenke til kommentar

Trodde det var du som utviklet Walkam arm og vest. Eller er det mer snakk om at det nå er grundig testing og det gjøres klart for masseproduksjon? Mener av å ha lest tidligere i tråden at dere solgte det på et tidligere tidspunkt.

 

Det var jo Walkam arm og vest du viste frem i denne tråden, men det var kanskje heller en prototype?

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...