Gå til innhold

Hjemmelaget steadicam ferdig!


Anbefalte innlegg

Det håndholdte Steadicammet vi lager har fått navn WalKam EasyPro.

Etter å ha hatt en diskusjon med den økonomiansvarlige jeg jobber med, har vi kommet frem til at vår WalKam vil koste 1990kr. Grunnen til dette er for å konkurerre med nettop Glidecam 2000. Det som er annerleds med WalKam iforhold til Glidecam 2000, er at håndtaket er laget slik at det blir lettere å bære selve steadicammen. Siden den er såpass tung fra før av, er det greit å lage noe som gjør at man kan bruke den lengst mulig uten å bli sliten.

Sjekk ut en test video av Walkam EasyPro HER.

 

Edit: Slik ser WalKam sitt håndtaket omrent ut:

Animasjon2_walkam.gif

Endret av Andyax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

JohnRichard

Nice. Er videoklippet av den unge jenta med den håndholdte utgaven? Ser jo unektelig bra ut. Jeg er interessert - jeg har ett Panasonic GS-300, har akkuart tatt steget inn i videoverden, og håper dere kan svare på om mitt kamera kan brukes sammen med deres produkt.

 

Hei :) Det klippet du så var med det håndholdte stativet ja. Ditt kamera passer til WalKam EasyPro.

Hvis noen er interessert så er det lagt ut en video på våre nettsider om hvordan WalKam EasyPro fungerer. Trykk her. Gå så på videoklipp og trykk på film3 :)

 

ChillyWilly

Noen som vet hva den sangen heter i den første videoen (med jenta) på walkam.net?

 

Fin sang!! må vite det..!!

 

Den heter: "What a Wonderfull World" med Kamakawiwo'ole

Lenke til kommentar
Dere må få dere et ordentlig webhotell og ikke sånn start DRITT!

Men anyway, jeg er interresert i noe sånt til mitt (snart) nye GS500...

6131393[/snapback]

 

Hehe. Bestillte webhotell i dag, så det burde ordne seg raskt ;)

 

GS500 skal fungere bra på WalKam EasyPro. Hvis noen vil prøveteste WalKam EasyPro, er det bare å komme innom for en demonstrasjon.

 

mvh

Anders

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Imponerende greier. Hvor tunge kameraer tror dere at dere kommer til å klare med den nye modellen?

 

Ble det ca. 2000kr for alle råmaterialene på den nye prototypen?

6192948[/snapback]

 

Hei.

 

Vi regner med at den kan ta kameraer opp til 5 kilo foreløpig.

 

Vil ikke røpe detaljer rundt pris på råmatriale, men det du tippet var ikke så ille ;)

 

Dette er et bilde av "armen" til den nye modellen:

 

Armen_produkt.gif

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Flott arbeid, helt genialt! Men lurer litt på hvor mye den nye modellen kommer til å koste, og om det følger med alt der, altså både "stativet" (som Walkam EasyPro), armen og vesten?

 

Edit: Så du hadde skrevet noe rundt 10000... ugh. alt for dyrt for meg ihvertfall

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
Flott arbeid, helt genialt! Men lurer litt på hvor mye den nye modellen kommer til å koste, og om det følger med alt der, altså både "stativet" (som Walkam EasyPro), armen og vesten?

 

Edit: Så du hadde skrevet noe rundt 10000... ugh. alt for dyrt for meg ihvertfall

6210164[/snapback]

 

Takk for responsen!

 

Det har kommet ut litt av hvert angående prisen på WalKam vest og arm + ja en WalKam EasyPro (Uten håndtak, men feste til armen). Grunnen til at prisen har vært litt forskjellig er fordi vi holder på å utvikle den nå. Som Incanus skrev, prisen ligger omtrent på 7000-8000 tusen utifra slik det ser ut nå. Dette kan endre seg og mer informasjon vil være tilgjengelig på walkam.net etterhvert. Bilder av blandt annet den nye vesten, som er under utvikling, vil komme snart.

 

Stay tuned sier jeg bare :thumbup:

 

edit: For de som ikke fikk det med seg, så følger det med et stativ til vesten og armen. Hele pakken inneholder alt du trenger for å bruke steadicammen.

Endret av Andyax
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Vi får se, kanskje det blir en sånn vest greie på oss, men økonomien vår strekker ikke til det enda, hvis det skal koste såpass (ikke misforstå, jeg har ikke peiling på hva slikt vanligvis koster, det er sikkert billig det dere har, men det er mye for oss...)

 

Jaja. genialt ihvertfall! Lykke til videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...