Gå til innhold

Kjøp av billig gamer pc kr 7-8k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Vi 2 er nesten i samme situsjon.. skal ha pc til ca 7-8000 jeg og :)

For det første så ville jeg valgt et gefore 7600gt i stede for 7600gs. de får du til ca 1500kr..altså så vil det bli litt dyrere.. Dette kan du spare inn ved å velge en Amd athlon 64 3500+ i stede.. som koster 300kr mindre.. du kan også velge strømforsyningen :

Chill Innovation CP-450A3, 450W, ATX2.2.. den er nok noe mer stabil en NorthQ psuen+ den koster 80kr mindre..

OPS! husk cpu kjøer!

Lenke til kommentar

Et 7600Gt kort skal vistnok ikke være stort bedre enn det XFX7600GS Extreme edition jeg har i opsettet.

Følger det ikke med boxed vifte i A64 cpu'ene da får jeg kjøpe det og da.

Er det no spesielt ustabilt med den PSU'en siden du heller foreslår en annen?

Har vel egentlig ikke no stort bruk for mere enn 450W foreløpig, men poenget er jo at jeg senere kan opgradere til SLI sånn som det står der nå, og da ville jeg tro at 450W blir lite, men det har jo noe med om det er et opsett som drar strøm også da. jeg skal ha 3700+ og ikke 3500+, det må jeg.

Endret av exin89
Lenke til kommentar
Et 7600Gt kort skal vistnok ikke være stort bedre enn det XFX7600GS Extreme edition jeg har i opsettet.

Følger det ikke med boxed vifte i A64 cpu'ene da får jeg kjøpe det og da.

Er det no spesielt ustabilt med den PSU'en siden du heller foreslår en annen?

Har vel egentlig ikke no stort bruk for mere enn 450W foreløpig, men poenget er jo at jeg senere kan opgradere til SLI sånn som det står der nå, og da ville jeg tro at 450W blir lite, men det har jo noe med om det er et opsett som drar strøm også da. jeg skal ha 3700+ og ikke 3500+, det må jeg.

5951723[/snapback]

Angående 7600gt vs 7600gs får en sånn ca hva en betaler for, dvs 7600gt er ca de 300 kronene bedre. Det blir vel en avveiningsak. 7600gs er dessuten herlig passivt kjølt.

Xfx sitt kort er klokket opp fra 400/400 til 500/450, jeg hadde ingen problemer med å kjøre 520/500 på mitt (god luftgjennomstrøøming i kabinettet er et pluss). I forhold til 7600gt er det rammen som er sinken ettersom 7600gt er 560/1400 (fritt etter hukomelsen).

Den boxede viften er helt grei, ikke spektakulær, sikkert greit å investere i en ny.

Det er godt mulig 450 watten (dog ikke ta meg på ordet her) vil klare å kjøre to 7600gs SLI (da er man opp i 7900gt ytelse nesten). Ikke det at det så spesielt gunstig prismessig, antar at 7600gs kortene ikke kommer til å falle så mye i pris (6600gt har holdt et jevnt prisnivå det foregående året, faller nå som det skal fases ut)

Lenke til kommentar
takk, men jeg tror jeg går for opsettet sånn det står nå, med en zalman7000B-CU cpu vifte, så blir det helt greit.

5952089[/snapback]

Tror du gjør et bra valg.

Har samme prosessorvifte,ram og skjermkort :)

5952117[/snapback]

Jeg skal kjøpe et gf 7600gt.. ca hvordan yter det? har hørt det er bedre en 6800ultra...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...