Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvor vanskelig er det å eksportere og importere databaser i oracle? Har en database på en server som skal flyttes over til en ny server. Har bare erfaring med mySQL, men jeg kan ikke se for meg at det skal være så mye mer arbeid å få flyttet en database i oracle enn hva det er når man jobber med mySQL. Har fått pris hos folk som kan gjøre denne jobben for 10.000,-, men hvis det ikke er så altfor mye arbeid så tror jeg heller at vi satser på å få gjort denne jobben selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel i utgangspunktet ikke vanskelig, og her har du en URL som forklarer litt og har lenker videre.

Men, når det er sagt, så koster det fort mer enn 10000 dersom noe går galt, så jeg tror du må sette kostnaden litt i perspektiv. I dagens marked vil jeg anslå at de du har fått tilbud fra anslår å bruke max en arbeidsdag, sannsynligvis en del under, på å gjøre jobben. Spørsmålet blir da hvor mye ekstra nedetid du vil få dersom du gjør jobben selv, hva utgiftene (timelønn med mer) er på å la deg gjøre jobben, og ikke minst hvor mye ekstra det vil koste dersom noe går galt. Alt i alt synes jeg det virker ganske fair med 10000, og jeg tror ikke besparelsene er av en slik størrelsesorden at det kan forsvares at du gjør jobben selv.

Men, for all del, det slike ting er jo interessant, så hadde jeg vært i dine sko så hadde jeg nok sett litt på om jeg kunne gjøre det selv jeg også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...