Gå til innhold

JVC videokameraer - noe bra?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg leser i forumet at Panasonic er anbefalt, men jeg er usikker på bildekvaliteten ved innendørsfilming. Selv har jeg behov for et kamera til filming av førstefødte, og vil redigere filmen på data. Har kommet frem til at JVC kanskje er tingen på grunn av 3D Noice reduction, samt bra tester om innefilming.

er det noen som har erfaring med JVC kameraer i mellomklassen? Tenker for øyeblikket på dette.

https://prisguiden.no/product.php?product...6&view=articles

Takk for all hjelp :idea:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte med for noen mnd siden JVc sitt såkaldt "harddisk" baserte kamera MC200. Det er jo i realiteten CF eller SD kort som brukes, samt MicroDrive som er det som man kan kalle HDD.

Men dette er ikke noe jeg vil anbefale! Kameraet ble solgt noen uker senere. Kvaliteten på video bildene er IKKE bra. Filmer man rolige ting som natur og fjell som står stille så er oppløstning og bilde bra, Men med en gang man får litt bevegelse i bildet så ser man hvor dårlig "harddisk" baserte kamera er. Lyd opptaket er meget bra hos JVC, men det hjelper ikke når video bildene ikke er på samme nivå.

Om man skal kjøpe det, så velg MC500. Dette er litt bedre enn de andre modellene og selges nytt for 8000kr hos pixmania.no Men for samme pris så får man et miniDV kamera med mye bedre opptakskvalitet.

HDD er lettvindt med tanke på overføring til PC (du sparer litt tid), men anbefaler miniDV for kvaliteten sin skyld!

Lenke til kommentar

Akkurat det kameraet han fyrst og fremst tenkte på er eit miniDV-kamera, JVC lager ikkje berre HDD-kamera.

Veit eigentleg ikkje noko om JVC sine kamera i den prisklassen, men her er konklusjonen til Camcorderinfo, frå når dei testa ein annan modell frå JVC i den prisklassen:

Conclusion

Entry-level camcorders play an important role in any manufacturer’s line-up. This is where many consumers begin their search, and if fancy features are not a necessity, this is where their search ends. All the major players have a model at or under $350. Canon has two models under this price point, so does JVC.

At an MSRP of $300, the GR-D350 certainly delivers good video quality at bright light. In fact, we liked it slightly better than the competing models from Sony, Panasonic, and Canon. This was the only category where the D350 really shined, though. Handling took a dive with the inclusion of a four-way touchpad. We didn’t like this last year, and we don’t like it this year, either. Low light performance also dragged down the overall score, performing worse than any of the competing models.

In all, the D350 is not the well-rounded device that made the ZR500 such a favorite of ours. True, the video performance was better, but a lot of other factors go into a great camcorder. Nor did it have the manual controls of the Panasonic models. Stronger than the Sony HC26, we place the D350 smack in the middle of the entry-level spectrum.

Det er ikkje det same kameraet, men det er ikkje usannsynleg at det er ein del likskapar mellom kamera i same serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...