Anders Leipsland Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Opera har masse shortcuts og mouse gestures, men jeg klarer ikke å finne noen rask måte å printe ut merka områder på. Blir til at jeg må merke området og så trykke ctrl+p og så merke av for selection eller kopiere det over til notepad og så skrive ut, men IMO burde det enten vært en logisk shortcut på tastaturet (ctrl+alt+p f.eks) og det burde kommet opp når man høyreklikka på den merka teksten. Spørsmålet blir, overser jeg en lettere måte å skrive ut på eller er det bare så tungvint? Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Jeg gjør dette ofte, det er jo bare å merke aktuell tekst, velge file -> print... da vil selection allerede være merket av så det er bare å klikke print. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Eller Ctrl + p.... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 Uff, gjør du det manuelt? Er jobb å ta musa helt opp i venstre hjørne da. Jeg trykker som kjent ctrl+p noe som tilsvarer å føre musa helt opp til venstre hjørne, klikke på file og så gå 1/3 av skjermen ned for så å trykke på print. Å si at jeg da må merke av for selection er litt feil, den er som sagt der automatisk. men, dette er tungvint IMO. I 90% av tilfellene merker jeg teksten med musa. Generelt har jeg alltid høyre hånda på musa og venstre på keyboardet når jeg surfer. Det å trykke ctrl+p med bare venstrehånda er ikke enkelt synes nå jeg. Venstre-ctrl+p er alt for langt og høyre ctrl fører til at venstrehånda må bevege seg langt og til en (for meg) krøkete stilling. Ser derfor at ctrl + en tast fra QAZ kolonna til TGB kolonna hadde passa bra. I tillegg burde det gått å høyreklikke med musa og velge print selection der. Det ville ført til veldig lite museaktivitet. Tror jeg må sende en mail til Opera Software å si hva dem må legge til :smile: Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Dei vil nok sette pris på at du går gjennom offisielle kanaler, enten opera.wishlist på news.opera.com, eller feature-request-sida: http://www.opera.com/questionnaire.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå