Gå til innhold

print selection i Opera, ingen shortcut?

Anbefalte innlegg

Opera har masse shortcuts og mouse gestures, men jeg klarer ikke å finne noen rask måte å printe ut merka områder på. Blir til at jeg må merke området og så trykke ctrl+p og så merke av for selection eller kopiere det over til notepad og så skrive ut, men IMO burde det enten vært en logisk shortcut på tastaturet (ctrl+alt+p f.eks) og det burde kommet opp når man høyreklikka på den merka teksten. Spørsmålet blir, overser jeg en lettere måte å skrive ut på eller er det bare så tungvint?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff, gjør du det manuelt? Er jobb å ta musa helt opp i venstre hjørne da.

Jeg trykker som kjent ctrl+p noe som tilsvarer å føre musa helt opp til venstre hjørne, klikke på file og så gå 1/3 av skjermen ned for så å trykke på print. Å si at jeg da må merke av for selection er litt feil, den er som sagt der automatisk.

men, dette er tungvint IMO. I 90% av tilfellene merker jeg teksten med musa. Generelt har jeg alltid høyre hånda på musa og venstre på keyboardet når jeg surfer. Det å trykke ctrl+p med bare venstrehånda er ikke enkelt synes nå jeg. Venstre-ctrl+p er alt for langt og høyre ctrl fører til at venstrehånda må bevege seg langt og til en (for meg) krøkete stilling.

Ser derfor at ctrl + en tast fra QAZ kolonna til TGB kolonna hadde passa bra. I tillegg burde det gått å høyreklikke med musa og velge print selection der. Det ville ført til veldig lite museaktivitet.

Tror jeg må sende en mail til Opera Software å si hva dem må legge til :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...