alpha-v Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 lurte litt på det ja.. hadde i tankene og kjøpe en "funnel"adapter.. ser 3dfxcool.no har en 60/80 mm adapter.. men jeg lurte på om det finnes større enn dette foreksempel-60/100 mm? eller enda større-med basis i 60mm. så til hoved pointet: hvor mye vil jeg tjene på og sette på en "funnel"? jeg har 48 grader på cpu(amd 1400)det er ikke noe krise det-men hadde lyst og se om jeg kunne få den ned en del. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Jeg har lest at det er best å la vifta suge ut fra ribba ved bruk av funnel. Da blir det ikke luftmotstand (at vifta blåser på kantene av "trakta") Lenke til kommentar
swedecamp Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Hej! Jag har en hel del erfaring av olika adapterkonfigurationer. Kör just nu en 92mm fläkt med en 92-60 mm adapter. Fördelen är att du kan kyla prosessorn lika bra som med en 60mm fläkt men mycket tystare. 92mm fläkten är kopplad via en Rheostat till 12V och satt på min speed. Min A900/1,79 V har då en temp på 45 grader. Om jag vrider upp fläkthastigheten till max sjunker tempen till 40. Med fläkten på min speed kan jag knappt höra att den arbetar=mycket tyst system :smile: Har testat att blåsa både nedåt och låta fläkten suga upp luften. Problemet när den blåser nedåt är att luftmotståndet i det smalnande röret(adaptern) blir för stort och effekten minskar! Om den suger så går det bra oavsett vilken speed fläkten kör på. Så jag kan bara rekomendera dig att skaffa utstyret! /SC Lenke til kommentar
Punisher Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Ytelsen minker pga "blowback" dvs vifta lekker luft mellom bladene og ytterringen. Dette kan forbedres med å fore denne ringen slik at det ikke er noe mellomrom mellom bladene og ytterringen. Da vil du kunne la vifta blåse hvis det er bedre i din konfigurasjon :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå