Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Prosjekt om spillutvikling - "Hva må til for ..."


Anbefalte innlegg

Hei.

Vi har nå avsluttende prosjekt i 10, med et helt valgfritt tema. Temaet vi valgte var da spill, og utviklingen fra Pong til det i har idag. Problemstillingen vår ble slik:

"Hva må til for å gjøre et spill banebrytende?"

 

Selv har vi ikke så altfor stor innsikt i utviklingen siden det første spillet, og trenger derfor litt hjelp. Vi er 16 alle mann, og det tidligste vi var borti var Amiga og SNES. Så det vi trenger litt hjelp til, er om noen har gode kilder/lesestoff på nett vi kan lese for å samle masse bakrunnsinfo om spill og utviklingen før vår tid.

Vi skal nemlig spesialisere oss på spill som virkelig har rystet de ulike sjangrene (Zelda, Half Life, Final Fantasy, Mario og fler fra 1995 og oppover). Vi ser på hva som gjorde disse spillene til de stortitlene de er, og hva som skiller dem fra stortitler tidligere.

 

Så det er hyggelig med innspill til ting vi burde tenke på, spesielle ting vi burde nevne, og forskjellige titler som burde granskes.

 

Fokuset blir spesielt rettet på konsoller, mens fokuset på MMORPGs vil bli liggende på PC.

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...