slash19 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 hei alle sammen. køyrer abit kx7 med athlon 2100 og 768 ram. alt fungerte fint til no. transporterte hovedkortet på en kanskje litt uvanleg måte ( i baggen med kle og stuff) . da eg kom heim att og skulle starte opp skjedde det ingenting. har sjekka grafikkortet, rammen og strømforsyninga. aldri hatt probs med dei før. lurer rett og slett på om det kan vere cpu'en som satt under vifta som kan ha fått seg eit trøkk. ser eg på cpu kjernen ser eg eit liite hakk på øvre høgre hjørne. er det nok til å knuse kjernen? skal pc'en boote sjølv uten cpu? står på kanten av sammenbrudd her.... skal prøve å fikse bildet av cpu'en. noen som veit noke ?... Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Hovedkorte skal starte opp selv om CPU mangler... Du kan jo koble ut grafikk kort, RAM, CD/DVD ROM, CPU og se om bare HK starter. Hvis ikke er det, det som er dødt. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 det røde lyset skal vel være 5V standby.. er det på mitt abit kort, dog et NF7 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 ... transporterte hovedkortet på en kanskje litt uvanleg måte ( i baggen med kle og stuff) ... 5947828[/snapback] Lå hovedkortet løst i bagen? Uten beskyttelse? Lenke til kommentar
slash19 Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 hovedkortet låg innpakka i kle og litt papir. det røde lyset skal indikere at noke er galt. har ikkje pc speaker kobla til hovedkortet, får derfor ikkje høyre varsellyder. vifta på north brikken snurrer som vanleg så hovedkortet får strøm. har prøvd med og uten ram, skjermkort. ingen tegn til liv. skal sjekke skjermkortet nøye idag. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Så vidt jeg kan se i manualen så står det ingenting om et lys som skal indikere noe galt. Det er standby og power-on lys, og et reset lys. Elektronikk må transporteres med forsiktighet, og det gjelder ikke bare fysiske påkjenninger. Å pakke det inn i tøy og papir er direkte uforsiktig. Har du ikke hørt om statisk elektrisitet? Det er en grunn til at all elektronikk leveres i antistatiske plastposer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå