Makky Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Trenger hjelp med å få ftp-serveren synlig på nettet. Jeg har forwarda portnr 21, men serveren er ikke mulig å komme inn på utenifra. Lokalt fungerer alt. Er det flere porter som burde forwardes? Er det noen som kan hjelpe meg litt med dette? Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Har du åpnet porter i NAT? Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Og ISP'n din er? Prøv å kjøre FTP på en annen port enn 21. Dersom du har en ISP der det står i kontrakten at du ikke har lov å kjøre servere, kan det godt være at port 21 og 80 er stengt for inngående fra ISP. Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Prøv å sette klient til active mode siden du kun bruker en port Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Trenger hjelp med å få ftp-serveren synlig på nettet. Jeg har forwarda portnr 21, men serveren er ikke mulig å komme inn på utenifra. Lokalt fungerer alt. Er det flere porter som burde forwardes? Er det noen som kan hjelpe meg litt med dette? 5947817[/snapback] NAT port 20 og 21 til din interne ip. Sett opp en port range hvis du vil bruke pasive porter. FTP Server Checker Et godt verktøy for å sjekke ftp serveren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå