Xmir Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Hei! Kjører per idag en amd 3200+, men kunne tenke meg å gjøre flere ting samtidig. Eks: Kunne kjøre et program som feks DC++ og kunne spille samtidig. Vil det da lønne seg å investere i en dobbelkjerneprosessor? Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Hvis du driver me multitaskin vil du få vesentlig høyere ytelse om du skifter til en X2. Jeg ville heller ha venta til juni, da amd skal over til en ny sokkel. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Hva med det eksemplet jeg oppga? Vil det fungere bedre? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Spiller du online, vil nok ikke DC++ og spilling bli spesielt bedre, nei Mener å huske at DC++ ikke bruker altfor mye ressurser, da... Men du vil f.eks. i teorien kunne kjøre f.eks. winrar på full pupp samtidig som du spiller hvis du har dobbelkjerne.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Slik jeg ser det vil man knapt vurdere singlecore når man først har prøvd dual core. (Bortsett fra å bygge/teste ett system med en gitt single core CPU da). Jeg var selv mer enn rimelig fornøyd med min Venice 3000+ @ 2.7Ggz, men å oppleve responsen fra erstatteren .. en X2 3800+ @ 2.65Gz er en annen verden.. Satt idag og eksperimenterte litt med senket VCore og dual prime... Maken til responsivt system... til tross for 100% load på begge kjerner. Ikke for det.. mitt Intel dual system (805D) oppleves like kjapt/responsivt i tilsvarende "bruk". Men i "rå ytelse"(multitasking) er en X2 uovertruffen (inntil jeg får kloa i noe bedre) Endret 20. april 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Hvis du driver me multitaskin vil du få vesentlig høyere ytelse om du skifter til en X2. Jeg ville heller ha venta til juni, da amd skal over til en ny sokkel. 5947780[/snapback] Sånn som det ser ut den dag i dag ville jeg ikke rådet folk til å kjøpe AMD i år. Yay post #600 Endret 20. april 2006 av gullf1sk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå