Turboleif Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Jeg var igår kveld, inne i den første Oblivion Gaten som level 8.. Den som er i Kvatch.. Var det VELDIG seint å gå der? Vil ikke si det var vanskelig, spilte på medium.. Jeg er da nesten ferdig i DB og gjort masse andre småquester, siden jeg gikk der så seint.. Når gikk dere i den første gaten, vanskelig? En ting til, jeg har fått en quest hvor jeg skal til Dragonclaw Rock.. Men problemet her, er at jeg møter på sånn grønne Troll, som eier meg så villt.. Hadde det ikke vært for flere potions, så hadde jeg vært død.. Jeg hadde da spillet på easy.. Jeg spiller som Thief, født under "The Thief" Har forsåvidt lite HP, siden jeg har fokusert på Speed og Agility, og en ting til tror jeg.. Jeg springer også rundt med et råttent skjold som går under Heavy Armor, gjør det noe? I og med at jeg er Thief 2k.. Så, hvorfor blir jeg så kraftig eid, jeg som suger? Eller er det noe jeg kan gjøre for å fikse litt på dette? Endret 19. april 2006 av Turboleif Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 En ting er sikkert, skjøld må brukes (høyre musetast) for å beskytte deg. Du ser når den kommer opp. Begynner du med ca. 30-35 i Endurance og ikke konsentrerer deg om å øke det (block - heavy armor - armorer), får du bare 3 eller 4 poeng ekstra pr. level i helsa. Rundt level 8 får du heller ikke tak i noe spesielt god light armor. Så grunnen kan være at du både har lite helse og dårlig rustning, mens trollene er noe som tilsvarer middels sterk nivå 8 karakter (les mer om det i leveling tråden). Kanskje kan du forsøke å snike rundt trollene? Jeg gikk inn første gang i gaten som level 1 mage, skjønte ingenting og tenkte at det kanskje blir for vanskelig. Så gikk jeg inn som level 10 og ble eid både av trollene og alle i Oblivion Plane. Men da spilte jeg med alle magiske sillsa som major, så helsa mi var lav. Neste gang spilte jeg ny karakter, med Destruction, Restoration og Conjuration, som jeg bruker mest, som Minor. Og da jeg kom til level 10, var jeg virkelig flink i disse (rundt 65). I tillegg gikk jeg rundt i Heavy armor, brukte Block (major) mye og reparerte egen rustning. Så jeg gikk fort opp i Endurance og hadde mye mer helse. Gikk inn første gang som level 10 og følte meg rimelig komfortabel. Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Som vi vet, avhenger spillets vanskelighetsgrad veldig mye av hvilke major skills du velger. Hvis du levler opp basert på "gale" skills, blir det ikke lett i kamp. Det blir lettest hvis du utelukkende velger combat skills. Blade, block, light armor, restoration, sneak, alchemy, marksman valgte jeg til min thief, og da er det passelig vanskelig. Kanskje du må prioritere endurance litt nå for å få HP. Det er vanskelig å unngå håndgemeng i dette spillet. Lenke til kommentar
Radial Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Jeg var igår kveld, inne i den første Oblivion Gaten som level 8.. Den som er i Kvatch.. Var det VELDIG seint å gå der? Vil ikke si det var vanskelig, spilte på medium.. Jeg er da nesten ferdig i DB og gjort masse andre småquester, siden jeg gikk der så seint.. Når gikk dere i den første gaten, vanskelig? En ting til, jeg har fått en quest hvor jeg skal til Dragonclaw Rock.. Men problemet her, er at jeg møter på sånn grønne Troll, som eier meg så villt.. Hadde det ikke vært for flere potions, så hadde jeg vært død.. Jeg hadde da spillet på easy.. Jeg spiller som Thief, født under "The Thief" Har forsåvidt lite HP, siden jeg har fokusert på Speed og Agility, og en ting til tror jeg.. Jeg springer også rundt med et råttent skjold som går under Heavy Armor, gjør det noe? I og med at jeg er Thief 2k.. Så, hvorfor blir jeg så kraftig eid, jeg som suger? Eller er det noe jeg kan gjøre for å fikse litt på dette? 5947297[/snapback] Jeg gikk inn i den første ved level 11. Det var... ikke enkelt, for å si det sånn. Med grønt troll mener du kanskje ogres? De kan være slitsomme ja, men hvis du er Thief så bør du vel være i stand til å snike deg forbi noen av dem? Lenke til kommentar
Turboleif Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Jeg gikk inn i den første ved level 11. Det var... ikke enkelt, for å si det sånn. Med grønt troll mener du kanskje ogres? De kan være slitsomme ja, men hvis du er Thief så bør du vel være i stand til å snike deg forbi noen av dem? 5947508[/snapback] Jeg tror de heter troll.. Fant et bilde, det er da selvfølgelig det til venstre.. Hmm.. Mulig det går ann å snike seg innpå, men sånn som de stormer meg så jeg bli skremt av stolen, blir det vanskelig.. Troll Så dere mener jeg burde gå for for HP nå? Hva må jeg da få opp i skill, for å få mest mulig poeng innen endurance etter en natt søvn.. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 He he gikk inn i den første Oblivion porten på level 1 jeg og eide den. Men etter å ha kommet meg sån halveis i spillet begynte jeg å ta andre quests. Så jeg endte med å fullføre main quest som level 8. Spilte da som Worrior og spiller det ennå. Mitt råd er hvis du sliter så join The Dark Brotherhood. Skal love deg du får masse snaks fra dem altså. Joiner du Fighters Guild får du ikke noe bra sverd før du er enden nær ved å fullføre questen for dem. Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Så dere mener jeg burde gå for for HP nå? Hva må jeg da få opp i skill, for å få mest mulig poeng innen endurance etter en natt søvn.. Block, Heavy Armor eller Armorer. Armorer er lettest, hvis rustningen din blir slitt nok. Bare kjøp hammere, bruk dem og trykk på Repair. Hvis du ikke kan snike forbi dem da... Tenkte på en ting til. Kanskje er rustningen din helt nedslitt (kan være det hvis du aldri har hørt om reparasjoner)? Da gir den ingen beskyttelse. Lenke til kommentar
Turboleif Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Block, Heavy Armor eller Armorer. Armorer er lettest, hvis rustningen din blir slitt nok. Bare kjøp hammere, bruk dem og trykk på Repair. Hvis du ikke kan snike forbi dem da... Tenkte på en ting til. Kanskje er rustningen din helt nedslitt (kan være det hvis du aldri har hørt om reparasjoner)? Da gir den ingen beskyttelse. 5947560[/snapback] Joda, er ikke helt n00b.. Reparerer ofte.. Men jeg er Thief, det er vell ikke noen ulemper med å bruke skjold da? Jeg har jo som major skill "Light Armor" ikke heavy.. Lenke til kommentar
Turboleif Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 (endret) He he gikk inn i den første Oblivion porten på level 1 jeg og eide den. Men etter å ha kommet meg sån halveis i spillet begynte jeg å ta andre quests. Så jeg endte med å fullføre main quest som level 8. Spilte da som Worrior og spiller det ennå. Mitt råd er hvis du sliter så join The Dark Brotherhood. Skal love deg du får masse snaks fra dem altså. Joiner du Fighters Guild får du ikke noe bra sverd før du er enden nær ved å fullføre questen for dem. 5947546[/snapback] Jeg er med i The Dark Brotherhood, kommet såpass langt at jeg har fått et brev av Lucien(? heter han det?) Har til nå, fått alle bonusene i dette guildet.. Endret 19. april 2006 av Turboleif Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Etterhvert som man leveler opp møter man på nye og vanskeligere monstre. Jeg var inne i Kvatch-gaten allerde ved lvl 1, og da møtte jeg bare på scamps og noen Dremoraer (eller hva de heter igjen). Senere dukker det jo opp bl.a Flame Atronarch, Clanfear og Daedroth (kom ut fra en ruin som lå like ved en gate og to av sistnevnte sto og venta på meg rett utenfor døra, holdt på å dø av hjerteinfarkt da de plutselig var foran meg. ) Endret 19. april 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Etterhvert som man leveler opp møter man på nye og vanskeligere monstre. Jeg var inne i Kvatch-gaten allerde ved lvl 1, og da møtte jeg bare på scamps og noen Dremoraer (eller hva de heter igjen). Senere dukker det jo opp bl.a Flame Atronarch, Clanfear og Daedroth (kom ut fra en ruin som lå like ved en gate og to av sistnevnte sto og venta på meg rett utenfor døra, holdt på å dø av hjerteinfarkt da de plutselig var foran meg. ) 5947684[/snapback] Kjenner den følelesen når man er inne i grotter og utforsker de og plutselig hopper de rett på deg. Blir skremt som et lite barn da. Den beste strategien når man skal stenge Oblivio gates og ikke orker å sloss mot hver eneste motstander, er å løpe fort med halen mellom beina opp til toppen og stenge porten. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Etterhvert som man leveler opp møter man på nye og vanskeligere monstre. Jeg var inne i Kvatch-gaten allerde ved lvl 1, og da møtte jeg bare på scamps og noen Dremoraer (eller hva de heter igjen). Senere dukker det jo opp bl.a Flame Atronarch, Clanfear og Daedroth (kom ut fra en ruin som lå like ved en gate og to av sistnevnte sto og venta på meg rett utenfor døra, holdt på å dø av hjerteinfarkt da de plutselig var foran meg. ) 5947684[/snapback] Jeg skvatt skikkelig etter at jeg hadde gått inn en dør, der stod det en sånn fyr og han så meg liksom rett inn i øya, da skvatt jeg da. jeg skvetter skikkelig, har sagt "AHHH" høyt tilogmed.. Jeg gikk inn i Oblivion porten da jeg var Level 1, det gikk ikke så bra, så jeg ventet til jeg hadde litt mer skills og bedre våpen. Da var jeg Level 12 eller noe. Angående de trollene/Ogre, så kan det jo være et tips å bruke Bow mens du er i Sneak. Kanskje du får sånn 3x Damage? Det eier de trollene så sykt, de datt som fluer hos meg da jeg gjorde det Questet. Lenke til kommentar
Turboleif Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Siden vi allerede er off-topic.. Så må jeg og fortelle.. Satt og spilte, lillebroren min og to kompiser så på.. Så skulle jeg til IP, med engang jeg kommer inn, så dukker det en mann opp rett på skjermen! Jeg skvatt så sykt, hylte villt, det gjorde de andre og.. ^^ Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Men jeg er Thief, det er vell ikke noen ulemper med å bruke skjold da? Jeg har jo som major skill "Light Armor" ikke heavy.. 5947586[/snapback] Hvis du har Light Armor som Major bør du bruke Light Armor og ikke Heavy. Du har sansyligvis vesentlig bedre skill på Light Armor og får følgelig bedre beskyttelse når du bruker det. Skjold bruker skillen 'Block'. Hvis du har trent opp 'feil' skills så er i alle fall Light Armor og Block enkle å trene opp. Hopp ned i en sewer og finn deeg en rotte så kan du la den anripe deg til du ikek gidder mer. Blocker du med skjold trener du Block, lar du den bite deg i rompa trenger du Light Armor. Jeg spiller selv som 'tyv' og har følgende som major: Sneak, Acrobatics, Athletics, Marksman, Light Armor, Security og Blade. Tok første portal i helga på lvl10 og det gikk ganske greit. Sniker meg konstant rundt så jeg alltid får 'sneak attack' bonusen med bua på første og tidvis også andre skudd. Kommer de for nærme er det sverd og skjold som gjelder.. Lenke til kommentar
h00v3r Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Første gangen jeg gikk inn i Kvatch Oblivion gaten var vel på level 3, alt gikk smooth for meg, ikke noe problem. Har tatt 6 gater nå, 2 er fra byer, og resten har jeg funnet rundt omkring. Har ikke hatt noe problem med å lukke gatene. Jeg er level 9 nå! Jeg bruker mye blokk, og sverd Lenke til kommentar
oOF Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Jeg hadde tydeligvis valgt feil major skills og derfor satte jeg ned vanskelighetsgraden til cirka kvart. Plutselig ble spillet mer trivelig å hoppe rundt i. Når man er level 20 og sliter mot de enkleste fiender blir man lettere forbannet. Og ja, jeg vet at det er en feig løsning og driter i det. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Fordelen med å stenge Oblivion gates ved høyere level, er bl.a at man får en sterkere Sigil stone. Etter level 17 får man de kraftigste Sigil steinene, og da kan man enchante våpen eller armor med max effekt. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 je gikk inn som lvl 1 warrior, og det gikk helt greit det...men fyk rundt og tar en del quests nå før jeg åker inn i en ny en...er forresten lvl 3 nuh... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Siden du er originalt en tyv, bør du utnytte det. en tyv er ikke ment som en slosskjempe, og ditt beste kort kan være å snike deg rundt fiendene, og levere dødelige piler/kniv i nakken(fordel å være flink i pil-og-bue når du er tyv) før du eventuelt angriper. Edit: Jeg var innom første gate på lvl 1 eller 2. Er warrior. Endret 20. april 2006 av Ozelot Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Gikk først inn i den første gaten som level 1 eller 2, og sleit livet av meg. kam tilbake som level 10 og tok den greit. er level 18 nå og battlemage, og får bare daedroth, daedra kynmarchers, kynreeves og klannfear der inne. morro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå