Løkken Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Jeg har skaffet meg "Godfather the game", men når jeg skal starte opp spillet får jeg svart skjerm og det kommer opp "out of range" på skjermen (samme melding får jeg når jeg har satt oppløsning som ikke skjermen tåler), men jeg har ikke satt noe oppløsning på spillet. Noen som har peil hva det kan være? Eller hva jeg kan gjøre? Kan hende jeg er helt på bærtur når d gjelder å velge forum, men tenkte HW, siden skjermen slår seg av på en måte. Takk på forhånd Lenke til kommentar
substeve Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Det kan vel være flere ting, men spill har ikke bare sin egen oppløsning, men også sin egen oppdateringsfrekvens. Call of Duty f.eks kjører på 60hz default. Har aldri hørt at dette skal være et start-problem med spill (derimot at bildet ikke fyller hele skjermen er ofte pga. av at refresh raten ikke er den samme som i windows), men det er mulig Godfather kjører en høyere frekvens, eller mer sannsynlig, kjører en default oppløsning som skjermen din ikke klarer 60hz på. Hva klarer skjermen din? Google gir denne løsningen for: Godfather "out of sync" resolution: http://fileforums.com/showthread.php?t=76082 Edit: riktig sted i Registry er heller: HKEY_CURRENT_USER\Software\Electronic Arts\The Godfather The Game\VideoSettings Om det ikke virker, oppløsning settes i spillet og refresh rate endres vanligvis via consolet. Siden du ikke kommer inn i spillet må du isåfall finne ut hva som er kommandoen for å sette disse (finn en liste over console commands for spillet, som kanskje også angir hva spillet kjører på som default), også sette verdien direkte i en fil som du forhåpentligvis har i game-katalogen som heter config.cfg eller lignende. Nå er Godfather et EA spill, så det er mulig at du har den svart-skjerm-ved-oppstart buggen at du må sette locale i Kontrollpanel - Regional Options, under General-taben, til Engslish/United Kingdom (velkjent fra Need for Speed Underground bl.a.), men den feilen gir ikke out of sync mleding så vidt jeg husker. Endret 19. april 2006 av substeve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå