Gå til innhold

Fremskynder sokkel AM2

Anbefalte innlegg

Ta ein tiit på Fear benchmarken på denne siden

http://www.bit-tech.net/news/2006/03/08/in...benchmark_fear/

......

Intel sin klokka fx60(2,8ghz) er tregere en en normal fx60 på 2,6ghz

.....

So det er nødvendigvis ikkje for lenge til også klare og fair benchmarks kjem ut.

Intel burde sende ein til Hw.no for benchmark  :thumbup:

5968352[/snapback]

Kan ikke sammelignes, forskjellig grafikkoppsett og annet HK på AMD oppsetta. Men som flere har pekt på, inkl. AnandTech, yter trolig Intel sitt FX-60 oppsett noe lavere enn det skal grunnet version 1 av bios, (særlig i F.E.A.R). AnandTech sin follow up, angir en forskjell på ca 20 %, og ikke 40 % som hos Bit-Tech (og opprinnelig AnandTech).

Alltid lurt å sjekke flere kilder samt follow ups

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For meg det mest essensielt å vite hvilket socket Conroe er basert på ?

Blir det 775 eller ?

5968386[/snapback]

Som sagt lenger oppe, Ja. Det vil også Kentsfield også, etter hva jeg har sett.

5968397[/snapback]

Kjenner jeg riktig Intel sine intensiver ang. markeder så vil ikke "gamle" 775 kortene være noen option for bios-oppdatering for Conroe, ikke mange HK i alle fall... :hmm:

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Synes anand også kommenterte relativt tydelig hvordan oppsetter forgikk:

[...]

5967791[/snapback]

Jeg stiller spørsmål ved alle tester som ikke kan reproduseres eller etterprøves, spesielt når det er såpass mye ukjent ved testoppsettet som her.

5967961[/snapback]

Tør jeg spør hva "såpass mye ukjent ved testoppsettet" vil bety?

5968133[/snapback]

Jeg skulle tro det var opplagt, men bl.a. mangler alle detaljer på benchmarkene som ble kjørt slik at de kan etterprøves samt bevis for at oppsettet virkelig kjørte som påstått, altså CPU-Z bilder e.l. Testoppsettet som Anandtech brukte kan ikke sammenlignes med tidligere benchmarks de har gjort av Athlon 64 FX-60.

Lenke til kommentar
Kjenner jeg riktig Intel sine intensiver ang. markeder så vil ikke "gamle" 775 kortene være noen option for bios-oppdatering for Conroe, ikke mange HK i alle fall... :hmm:

5968457[/snapback]

Såvidt jeg vet så vil ingen eksisterende i975X-hovedkort være kompatible pga. manglende støtte for VRM revisjon 11, mens i965X-hovedkort som har denne støtten vil kunne gjøres kompatible vha. en BIOS-oppgradering.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

5968457[/snapback]

Såvidt jeg vet så vil ingen eksisterende i975X-hovedkort være kompatibel pga. manglende støtte for VRM revisjon 11, mens i965X-hovedkort som har denne støtten vil kunne gjøres kompatible vha. en BIOS-oppgradering.

5968631[/snapback]

Jo, "BadAxe" 975X revision 304 er Conroe kompatibel. Offisielt.

Lenke til kommentar

Den artikkelen på nordic er noe av det dårligst skrevede jeg noensinne har sett, noen burde fortelle Anton basics om parallellisering. Det han refererer til er økt ILP, og han ser for seg at ved å ha to kjerner som en logisk prosessor vil en tråd kjøre dobbelt så fort, sågar uttrykker han at fire kjerner vil gi firedobbel prosesseringshastighet til entrådede applikasjoner. Han må ha røyka sokkene sine.

Lenke til kommentar
Sjekk Diagrammet En Intel OC av AMDFX60 medfører en nedgang i ytelse.... :w00t:

Tror vi skal vente på skikkelige seriøse tester før vi feller noen dom.

5974359[/snapback]

Dette er svart på ovenfor.

A. Oppsettene kan ikke sammenlignes. Ikke identiske plattformer.

B. DFI kortet hadde ver 1 av bios, denne ser ut til å gi for lave resultat for AMD, oppdatert med ver 2 ble resultatene andre.

http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2716&p=4, viser "merytelse" på ca 20 % for "Conroe" i forhold til OC FX-60 og, og ikke omtrent 40 % som bit-tech "testen". Det er mere realistiske resultat, og vil plassere den OC FX-60 pent over en ikke klokka.

Ellers omtaler både Anand og Bit-Tech dette som previews av hva vi kan vente oss, og ikke tester.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Regner med at denne fremskyndingen er for å få solgt litt før  Conroe kommer, for da vil de vel merke en kraftig nedgang vil jeg tro.

Conroe ser jo bare rå ut.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=97395

5982999[/snapback]

Det blir jo interessant å se, men jeg tror kanskje ikke AMD får en så voldsom nedgang, nå har de på mange måter fått "prentet seg inn" i markedet på en bedre måte, og selv om Intel skulle ha de raskete CPUene, så kan de tross alt bare gjøre som de har gjort før, sette ned prisen, de fleste(?) er jo mest opptatt av ytelse per pris. Men dette er jo ren spekulasjon fra meg, jeg tror overskuddet kommer til å bli mindre, mens markedsandelen holder seg relativt lik.

AtW

Lenke til kommentar
Regner med at denne fremskyndingen er for å få solgt litt før  Conroe kommer, for da vil de vel merke en kraftig nedgang vil jeg tro.

5982999[/snapback]

Det blir jo interessant å se, men jeg tror kanskje ikke AMD får en så voldsom nedgang, nå har de på mange måter fått "prentet seg inn" i markedet på en bedre måte, og selv om Intel skulle ha de raskete CPUene, så kan de tross alt bare gjøre som de har gjort før, sette ned prisen, de fleste(?) er jo mest opptatt av ytelse per pris. Men dette er jo ren spekulasjon fra meg, jeg tror overskuddet kommer til å bli mindre, mens markedsandelen holder seg relativt lik.

AtW

5983055[/snapback]

Nei voldsom blir den vel neppe,Intel hadde vel tross alt heller ikke den voldsomme nedgangen som enkelte forespeilet.

Men jo tidligere en er ute med en "svakere" prosessor enn konkurenten kommer med jo flere får en vel solgt :hmm:

Lenke til kommentar

5982999[/snapback]

Denne kan eg tru meir på:)

Blir vel ganske heftig i q3 2006 da Conroe kjem:D

Meir konkuranse og lavere Priser kan ingen si nei til :cool:

Rekner med at vi vil se skikkelige reviews I juli-August da:)

Blir meget spennede Dette Året:)

Endret av Teroedni
Lenke til kommentar

5983055[/snapback]

Det tror jeg også, spesielt når vi så langt bare har fått servert benchmarks der resultatet er gitt på forhånd. Ettersom AquaMark3 lenge har vært en populær benchmark for bærbare med Pentium-M siden den favoriserer stor og rask cache, så kommer heller ikke dette resultatet som noen stor overraskelse på meg iallefall. Jeg lurer på når vi får se flere mere skikkelige benchmarks av "Conroe" der cachen alene ikke utgjør den store forskjellen? :hmm:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...