Gå til innhold

Sette inn harddisk i gammel PS2

Mazeking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en gammel PS2 jeg vurdere å sette inn en harddisk i. Hva slags software og evt andre ting trenger jeg for å kunne bruke denne?  :hmm:

5947083[/snapback]

Du trenger

1) En IDE harddisk som passer i ps2en

2) en nettverksadapter (det er i den du stapper hardisken inn i)

Så trenger du en orginal utgave av HDLOADER hvis maskinen din IKKE er chippet.

Er den chippet, kan du bruke hdloader eller andre harddisk tools som du kan lagre rett på memorycardet.

Skal du ha chip bør du kjøpe en chip som støtter DEV1 og DEV2 som foreks MATRIX INFINITY og CRYSTAL CHIP.

Dms4PRO (ikke LITE) har også et eget OS for HD, men selv misliker jeg DMS4 chippene veldig da jeg synes de er veldig ømfintlige og store. Har hatt en del problemer med DMS4, men aldri med Matrix.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Har en gammel PS2 jeg vurdere å sette inn en harddisk i. Hva slags software og evt andre ting trenger jeg for å kunne bruke denne?  :hmm:

5947083[/snapback]

Du trenger

Er den chippet, kan du bruke hdloader eller andre harddisk tools som du kan lagre rett på memorycardet.

Skal du ha chip bør du kjøpe en chip som støtter DEV1 og DEV2 som foreks MATRIX INFINITY og CRYSTAL CHIP.

Dms4PRO (ikke LITE) har også et eget OS for HD, men selv misliker jeg DMS4 chippene veldig da jeg synes de er veldig ømfintlige og store. Har hatt en del problemer med DMS4, men aldri med Matrix.

5947173[/snapback]

Hei takk for svar du! Var ikke klar over at harddisken skulle kobles til selve nettverksadapteret. Trodde det var kontakter inne i sleve PS2 en. Har du noen tips på store IDE disker som fortsatt er i salg som passer i en PS2? Mener å ha lest et sted at det har med fysisk plassering av kontaktene på selve disken å gjøre om den passer eller ei?

Lenke til kommentar

5947083[/snapback]

Du trenger

5947173[/snapback]

Hei takk for svar du! Var ikke klar over at harddisken skulle kobles til selve nettverksadapteret. Trodde det var kontakter inne i sleve PS2 en. Har du noen tips på store IDE disker som fortsatt er i salg som passer i en PS2? Mener å ha lest et sted at det har med fysisk plassering av kontaktene på selve disken å gjøre om den passer eller ei?

6691162[/snapback]

Ja det er riktig.

Google på det, så finner du liste.

Tror både Maxtor Og Seagate er ganske "safe"

Selv husker jeg at jeg kjøpte Maxtor og Seagate til dette formålet, men husker selvsagt ikke hva de het.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...