mghogli Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Hoi! Vurderer å legge inn Linux på min nyinkjøpte bærbare PC. Men så har det kommet meg for øre at ikke alle nettverkskort støtter linux. Dette gjelder bl.a. det innebygde trådløs kortet jeg har. Så da lure jeg på om noen kunne anbefale meg en Linux distro som funker bra på bærbar, samt et PCMCIA kort som er kompatibelt med Linux. Takker for alle forslag og svar! Lenke til kommentar
^Desloch Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Prøv Suse Linux. Versjon 10 har god støtte for alle mulige enheter http://en.opensuse.org/Download http://www.novell.com/linux/ Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Will do! takktakk Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Hoi! Vurderer å legge inn Linux på min nyinkjøpte bærbare PC. Men så har det kommet meg for øre at ikke alle nettverkskort støtter linux. Dette gjelder bl.a. det innebygde trådløs kortet jeg har. Så da lure jeg på om noen kunne anbefale meg en Linux distro som funker bra på bærbar, samt et PCMCIA kort som er kompatibelt med Linux. Takker for alle forslag og svar! 5947060[/snapback] Vet at ubuntu er veldig gode på wlanstøtte out-of-the-box, altså funker ved første stund. Jeg kunne faktisk bruke wlankortet under nettverksinstallasjon av ubuntu Du kan jo sjekke ut linux on laptops for videre informasjon om din bærbar og støtten i linux. Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Smør på flesk her, men ubuntu er helt utrolig bra på støtte av nettverkskort. Ikke bare det, men det er en meget bra distro. Bruker ubuntu på laptopen min selv, og trengte ikke konfigurere noe som helst etter installasjon, absolutt allt fungerte som det skulle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå