Gå til innhold

Linux på bærbar + PCMCIA kort

Anbefalte innlegg

Hoi! Vurderer å legge inn Linux på min nyinkjøpte bærbare PC. Men så har det kommet meg for øre at ikke alle nettverkskort støtter linux. Dette gjelder bl.a. det innebygde trådløs kortet jeg har. Så da lure jeg på om noen kunne anbefale meg en Linux distro som funker bra på bærbar, samt et PCMCIA kort som er kompatibelt med Linux. Takker for alle forslag og svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hoi! Vurderer å legge inn Linux på min nyinkjøpte bærbare PC. Men så har det kommet meg for øre at ikke alle nettverkskort støtter linux. Dette gjelder bl.a. det innebygde trådløs kortet jeg har. Så da lure jeg på om noen kunne anbefale meg en Linux distro som funker bra på bærbar, samt et PCMCIA kort som er kompatibelt med Linux. Takker for alle forslag og svar! :)

5947060[/snapback]

Vet at ubuntu er veldig gode på wlanstøtte out-of-the-box, altså funker ved første stund. Jeg kunne faktisk bruke wlankortet under nettverksinstallasjon av ubuntu :) Du kan jo sjekke ut linux on laptops for videre informasjon om din bærbar og støtten i linux.

Lenke til kommentar

Smør på flesk her, men ubuntu er helt utrolig bra på støtte av nettverkskort.

Ikke bare det, men det er en meget bra distro.

Bruker ubuntu på laptopen min selv, og trengte ikke konfigurere noe som helst etter installasjon, absolutt allt fungerte som det skulle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...