Gå til innhold

Stemmer dette!?!!? (p4 oc'in)

CrackaBoi

Anbefalte innlegg

Jeg leste på en eller annen side om en kar som klokket sin Pentium 4 1.5GHZ til 2.21GHZ!!!

Ikke bare det, men det var med boxed vifte!!!!!!!!

Er det vanlig? Kan P4 klokkes så mye?!?!? Må man ha spesiell RAM eller HK eller linkende for å få det til? Må den moddes (ala blyanttrikset)?

Hvorfor er det sånn voldsom klokke-hype rundt AMD-prosessorer når Intel er mye råere!?!

Dette er jo helt sinnsykt, jeg ville vært skikkelig imponert av halvparten!

Athlon XPene har jo ikke greid stort mer enn en 150 mhz overclock, noe som er tragisk. Og for å få til det må man styre noe voldsomt med å fixe LN broene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

On 2001-12-07 16:30, The Pirate skrev:

Jeg leste på en eller annen side om en kar som klokket sin Pentium 4 1.5GHZ til 2.21GHZ!!!

Ikke bare det, men det var med boxed vifte!!!!!!!!

boxed vifte, det tviler jeg sterkt på, jeg husker og ha sett noen japanere fått til noe slikt men det var da trosalt med en veldig extrem kjøling

Lenke til kommentar

Herregud a gutta, er dere like dumme hele gjengen eller?

Jeg spør om det er vanlig å oppnå det han karen på linken over har gjort. Han lyver selvfølgelig ikke.

Dessuten snakker jeg ikke om ytelse her, men mhz-oc. Da er P4 bedre enn athlon xp, end of discussion

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-08 17:21, The Pirate skrev:

Dessuten snakker jeg ikke om ytelse her, men mhz-oc. Da er P4 bedre enn athlon xp, end of discussion

Greit nokk det.. MEN, intel sine MHZ er oppskrytt! eneste grunnen til at de seller er at det er merkelige folk som tror at siden intel har høyest Mhz, så er de best. Faktumet er at en Amd på ca 1450Mhz med ddr er enten like rask eller raskere en en p4 2Ghz! Det har ikke intel noe de skulle sagt, det er da ytelse som teller.. ikke mhz.

Og hadde du hatt en p3 og en p4 på samme antall mhz hadde p3`en vert raskere! sykt?

Litt off topic: et annet argument som intel fans har er at en amd brenner opp dersom der ikke er vifte/ribbe på den og at det ikke skjer på p4... stemmer, men jeg har hørt om mange episoder der p4 har blitt skadet og defekt pga mangel av kjøling!

Leste oxo et sted at Amd utvikler like mye eller mindre varme i forhold til ytelse enn en p4.

Lenke til kommentar

De resultatene i SiSoft Sandra suger jo !?

Får bedre med min [email protected] :grin:

selv minnetestene i SiSoft Sandra er bedre! (765/849)

P4 med DDR er jo no point at all... da vinner den jo INGEN benchmarks :grin:

MSI K7T266 Pro2 RU

AMD AthlonXP 1800+ @ 1.67GHz (140*[email protected])

NoiceControl Silverado (12v @ 47'C)

512MB TwinMos DDR RAM (2x256)

ASUS 7100 Magic GeForce2 MX-200 :grin: (1550 i 3dmark2001)

[ Denne Melding var redigert av: cd32 på 2001-12-08 19:14 ]

Lenke til kommentar

Amd kommer mere eller mindre ferdig overklokka fra fabrikken.

0.13 micron = høy Cpu temp. NEPPE.

Det spørs om det ikke er på tide å skifte måleform. slutte å bruke den "gamle" referansemetoden MHZ?

[ Denne Melding var redigert av: Dataante på 2001-12-09 12:51 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Åååå, unnskyld jeg bomma med 50mhz (hehehe)

En 250 mhz OC er ikke noe i forhold til 610 MHZ!!!

Dessuten er det vanskelgere jo høyere utganspunktet er....

Ehm... vel, min t-bird (ingen XP her ennå nei) 1200 går stabilt som fy på 1700, riktignok med en 156W peltier men... og allerede på 1300Mhz passerte den P4 1600 i ren ytelse... og dette er langt mer enn 150Mhz overklokking ( i tilfelle tallene her blir for store å regne med :lol: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...