Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL som detter ut på nattestid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her vil eg påstå at det kan være flere årsaker til problemet. Du skriver ikke om det er selve ADSL'en som faller ut, eller om det er tilkoblingen din mot routeren.

Om det er tilkoblingen kan det være flere ting hjemme hos deg som gjør det, eller eventuellt noe som heter natt-modus i routeren. Ting som slår inn om nattestid kan være aktuelt å sjekke ut(ting som stråler eller påvirker strømnettet).

Er det selve ADSL'en som faller ut har eg faktisk det samme problemet. Her kan det være flere ting som slår inn. Modemet du har fått tilsendt er defekt/står på et sted med for lite kjøling, kablingen i huset er feil lagt opp/defekt, dårlig kvalitet på linjen inn til huset fra sentralen eller også faktisk utstyret i sentralen. Eg har et problem med at modemet eg har ikke passer med utstyret til leverandøren. Naboen min hadde dårlig linje, og måtte få ny helt frem til huset. En kollega hadde mye av de samme problemene pga defekt utstyr i sentralen.

Det eg foreslår at du gjør er å sjekke modemets temperatur når det faller ut. Samtidig tar du strømmen av det(når det er falt ut), venter et par minutt, og kobler til igjen. Dersom det nå kobler til er det mest sannsynlig noe hos deg. Dersom du fortsatt ikke får kontakt er det sannsynlig at det er noe i sentralen eller frem til deg.

Men lykke til. Slike problem er det ikke alltid leverandørene gidder å prioritere. Desverre :)

Lenke til kommentar

hehe, var engang borti en slik sak, linja forsvant mellom klokka 21-23 hver kveld og kom tilbake mellom 05-07 hver morgen. Det viste seg å være en dårlig telefon kontakt, første kontakten i huset. Etter den ble byttet har alt virket helt fint. Sært. Sier på ingen måte at det er det som er problemet her.

Endret av Ninja Panda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...