Gå til innhold

Savner du geiter, budeier og fiberoptisk..?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bygda eier  :w00t:

5946886[/snapback]

Nei. Gleder meg til å flytte til mer sentrale, siviliserte og moderne strøk.

EDIT: Når jeg kommer tilbake fra byen så lengter jeg alltid tilbake der.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Har aldri likt folk som flytter ut på bygda og forventer å få de samme tilbudene som de som bor i byen.  :hrm:

5947052[/snapback]

De tilbudene vil være ulike på mange måter. Er en del fordeler i byen og en del på bygda..

Og hva menes med bygd?

Lenke til kommentar

Jeg bor ikke i bygd eller by, men i et stort tettsted nær både landet og byen (men nærmere landet). Ganske så perfekt.

Både bygd og by har sine fordeler. Byluft gjør fri. Dvs. at en slipper det såkalte bygdedyret. Mens på landet slipper en byens mas og jag, og det er frisk luft.

Lenke til kommentar

ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving)

bygd f1 el. m1 (norr bygð, av bygge)

1 landområde med mer el. mindre spredt (gards)bosetning som utgjør en naturlig el. en administrativ enhet b-a har mange garder / nabob-, flatb-, hjemb- / la noe komme på b-a på folkemunne

2 sentrum i en bygd (1) dra ned i b-a for å handle

3 i bf: folket i en bygd hele b-a vet det

Lenke til kommentar

Lufta i "byen" varierer veldig. Oslo bærer ikke akkurat preg av å være noe metropol. Det er bare enkelte steder langs hovedfartsårene at det er noe problem... og der ville jeg rett og slett ikke bodd. Oslo er en av verdens mest "spredte" storbyer. Det vil si at det ikke bærer preg av å være noen storby i det hele tatt. Og det er slik vi nordmenn liker det. Littegrann urbant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...