Gavekort Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Hvilken stilart tilhører du? Techno, trance og dance Hvordan noterer du ideene? Hodet og enkle piano verisjoner Hva slags instrumenter bruker du? Session M-audio Midi keyboard Hva slags programmer bruker du? PC eller mac? Fl studio 6 XXL Hva blir resultatet (noter, midi eller mp3)? Kan velge fra alle lyd formater eller midi Har du noen ambisjoner? Å få sangene mine godkjent til avspilling på Urørt. Har du noen forbilder? Andre gode på urørt! Endret 17. juli 2007 av Bob_mafia Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hvilken stilart tilhører du? Har ikke holdt på så lenge kan man si, men det lille jeg har komponert faller vel inn under electronica-paraplyen. Hvordan noterer du ideene? I hodet. Klimpring på keyboardet hjelper også, men da er det ofte vanskelig å få til en melodi med helhet. Hva slags instrumenter bruker du? Jeg har en beskjeden instrumentpark i forhold til enkelte andre her i tråden. Et Yamaha Electone orgel (husker ikke eksakt typebetegnelse i farten) og et Edirol PCR-30 midi-keyboard. Hva slags programmer bruker du? PC eller mac? Bruker Reason 3.0 til PC. Hva blir resultatet (noter, midi eller mp3)? Mp3 Har du noen ambisjoner? Egentlig ikke. Målet mitt er å bli så flink at venner tror det er "profesjonelle" artister som spilles på fest når jeg setter på en av mine sanger. Et godt stykke fram til det, kan man si Ambisjonene mine er vel å bli flinkere, da. Har du noen forbilder? Depeche Mode og synth generelt. Den siste sangen min minner dessverre mest om Funker Vogt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Her har du link til musikken min, husk å skrive i Gjesteboken! Edit: oops.. Glemte linken Endret 19. juli 2007 av Bob_mafia Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Hvilken stilart tilhører du? Trance, dance, electronica, house, goa-spy Hvordan noterer du ideene? Løper til PCen å begynner å komponere Hva slags instrumenter bruker du? Vel, har ikke no hardware (skal kjøpe Alesis MK2-monitorer og et MIDI-keyboard), men jeg har det helt fint med Malstöm'en og Subtracktor'n. Det er jo tross alt alt man trenger! Hva slags programmer bruker du? PC eller mac? Propellerhead Reason + en hau av combipatcher. Bruker forøvrig Digidesign sin Pro Tools og Steinberg sin Wavelab til mastering. Hva blir resultatet (noter, midi eller mp3)? WAV selvfølgelig! =) Jobber ikke med annet format. Men konverterer til MP3 med bitrate på 192 før jeg eventuelt legger det ut på nettet. Har du noen ambisjoner? Egentlig ikke. Vil lære mer om musikk, produsering, lydteknikk osv. Har du noen forbilder? Mange, blandt annet min "mentor"/"master", Anders Haugen (aka Space Duck) som har lært meg så utrolig mye i Reason. Endret 19. juli 2007 av Glisevask Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Hvilken stilart tilhører du? Grime - Kort sagt mørk elektronisk musikk med mye synth-bass som rappes til.... På en måte. Jeg produserer bare. Hvordan noterer du ideene? Det meste kommer av seg selv når jeg sitter ved PCen, men jeg har en notatbok hvor jeg skriver ned ting jeg vil prøve osv. en gang iblant. Hva slags instrumenter bruker du? En MIDI-drumpad kalt Korg padKontrol, en million VST-er og en million sample-samlinger... nesten. Hva slags programmer bruker du? PC eller mac? Fruity Loops 7 XXL Edition. Hva blir resultatet (noter, midi eller mp3)? Mp3, som blir gitt til MCer som senere tar de med til studioet og gjør en hel sang ut av det. Har du noen ambisjoner? Vil ihvertfall bare spre lyden rundt og forbedre meg hele tiden. Jeg skal helt sikkert gå lydtekniker-skole senere så jeg hundre prosent kan drive med musikkproduksjon. Har du noen forbilder? Mange, men trekker først og fremst mye inspirasjon fra Dizzee Rascal og Wiley, og en del andre produsenter og MC's fra London. Og også en del amerikansk og norsk hip hop. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Hvilken stilart tilhører du? Alt jeg lager er hittil elektronisk musikk, men er interessert i a spre utover i det akustiske. Hvordan noterer du ideene? Setter meg ned med flstudio og tenker meg ut en stil eller atmosfaere jeg vil fa fram, f eks trist, happy, morkt eller en type teknikk som jeg har hxrt, ogsa er det bare a begynne a lage det. Hva slags instrumenter bruker du? Alt er pa PC, men vi har flygel i stua som jeg spiller pa noen ganger, men har ikke tatt opp enda. Hva slags programmer bruker du? PC eller mac? PC. Flstudio, kontakt 2, ewql gold orchestra og masse synth / trommemaskins vst. Hva blir resultatet (noter, midi eller mp3)? MP3. Har du noen ambisjoner? Ambisjonene mine kan vel sies a vaere at jeg vil ha alt mer dynamisk, mere variasjon, klare flere teknikker og mater a gjore ting pa.. Forbedre lydbildet mitt og generely bare bli bedre pa alt Har du noen forbilder? Jeg tenker sjelden pa artisten bak mine favoritt sanger, desverre. Jeg tenker heller pa sangen/albumet, og det blir mer konkret enn a tenke pa en artist jeg aldri har snakket med. Although de far jo seff 'credit' i hodet mitt. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hvilken stilart tilhører du? Metalcore/Melodeath/Trashmetal Hvordan noterer du ideene? jammer til det blir noe av det Hva slags instrumenter bruker du? Fender Stratocaster Hva slags programmer bruker du? PC eller mac? Guitar Pro 5 Hva blir resultatet (noter, midi eller mp3)? ingenting foreløpelig Har du noen ambisjoner? Bli lead-gitarist (og kanskje vokalist) i et band som har samme smak som meg Har du noen forbilder? Matt Heafy - Trivium, Adrian Smith - Iron Maiden, Alexi Laiho - CoB, Richard Sjunnesson - Sonic Syndicate (growls) Lenke til kommentar
xersess Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hvilken stilart tilhører du?Spiller gitar i et prog-metall band men sånn ellers så liker jeg meg vel i de fleste stilarter:) Hvordan noterer du ideene? Spiller dem inn, enten i Cubase Se eller på min Korg PXR4. Noterer gjerne med midi filer i Cubase. Hva slags instrumenter bruker du? Gitar, og Vst'er som blir spilt av midikeyboardet mitt i Cubase. Hva slags programmer bruker du? PC eller mac? Cubase Se(Studio Case 2) på pc hittill... Sikler villt på en Macbook men... Hva blir resultatet (noter, midi eller mp3)? Mp3... Har du noen ambisjoner? Bandet mitt skal bli STORT! Har du noen forbilder? Mange gitarhelter men har vel ingen dirkete forbilder nei... ligger musikken på nettet nokon plass? link? Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hvilken stilart tilhører du? Blues og rock, men også jazz og litt funk Hvordan noterer du ideene? Skriver til eventuelle tekster, men mye av det jeg lager husker jeg.. Jeg har også spillt noe inn på Pc. Hva slags instrumenter bruker du? Gitar (hoved), piano, trommer og bass.. Hva slags programmer bruker du? PC eller mac? Mac Hva blir resultatet (noter, midi eller mp3)? Mp-3 når jeg spiller inn. Har du noen ambisjoner? Hadde jo alltids vært artig å gjøre det stort. Har du noen forbilder? SRV er vel den store helten.. Men også Buddy Guy, BB King, Billy Gibbons (ZZ Top), Jimmy Page, Clapton, Lynyrd Skynyrd, Thin Lizzy.. Og MANGE fler! Lenke til kommentar
MoozeBlaster Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Hvilken stilart tilhører du? Bigbeat/breakbeat, Trance, Ambient, Klassisk (i den rekkefølgen) Hvordan noterer du ideene? Leker meg med en av synthene. Eller mikser og trikser inni hodet mitt, til jeg kommer meg inn til studioet mitt for å rable ned noe på PC-en min. Hva slags programmer bruker du? PC eller mac? Pc med følgende programmer: Reason 4.0 Rebirth 2.0 Cool Edit Pro Wave Surgeon FastTracker og ScaleTracker Renoise FruityLoops Hva slags instrumenter bruker du? M-Audio Axiom61 Kontroller Keyboard: funker kjempebra til Reason f.eks Novation A-station: Jeg digget bassstation fra novation. Og dette er som en bassstation med polofoni, arpegiator, og innebygde effekter. Kjemtefet Rack-synth! Korg Prophecy: Solosynth fra Korg. Veldig fete lyder på denne. Og mange muligheter til å vri lydene dit man vil ha dem. Clavia Nord Lead 1: Denne synthen har en helt egen lyd som ingen andre synther har. (bortsett fra nord lead 2 da). Den er et must for alle som liker litt skitne/rå synthlyder i produksjonen sin. QUASIMIDI Raven Max: En veldig skjelden synth/workstation som jeg lenge har vært på utkikk etter. Endelig fikk jeg tak i den. Hva blir resultatet (noter, midi eller mp3)? Wav-filer, eller Mp3 med høy kvalitet Har du noen ambisjoner? Egentlig ikke. Jeg lager veldig mye musikk. Og først og fremst så er den musikken laget til meg. Så kritikk funker skjelden på min musikk. Med mindre det er gode tips om det lydtekniske. Har laget musikk siden 1995. Og aldri sendt inn en eneste demo. Til tross for mye skryt fra venner og ukjente. Har spilt en del live da. Det er det eneste Har du noen forbilder? Tja.. Forbilder.. Har en del som inspirerer meg, eller som lager bra musikk: Fatboy Slim, The Prodigy, Chemical Brithers, Orbital, Faithless, Antiloop, Rob Zombie, Metallica, Hans Zimmer, + mange utrolig dyktige trackermusikere fra den gamle trackerscenen Endret 12. desember 2007 av MoozeBlaster Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hvilken stilart tilhører du? Om jeg tilhører noe så er det vel Rock, Folk og Blues Hvordan noterer du ideene? Notering av lyd og melodier går enten ved repetisjon av de til de sitter og/eller opptak. Tekster havner enten på laptop eller notisbok. Ideer for gitar, bass, keyboard, munnspill o.l. kommer sjelden uten instrumentet i hånden, til nøds kan jeg prøve å få det ned i en notisblokk jeg alltids har i nærheten. Hva slags programmer bruker du? PC eller mac? Maskinen som brukes med utstyret er en PC Programvaren er om jeg husker riktig: Cubase SX3 med diverse VSTer for midi-keyboardet. Hva slags instrumenter bruker du? Epihpone Les Paul Custom Ibanez - Akustisk Takamine - Akustisk Samic - Bass Fatar VMK 161 Hva blir resultatet (noter, midi eller mp3)? MP3 Har du noen ambisjoner? Vel en av mine favorittsitater er "Success usually comes to those who are too busy to be looking for it". Drive musikk er en av mine flere ambisjoner, og å bare kunne drive med det er godt nok for meg Har du noen forbilder? Forbilder i den mening at jeg ønsker å være i deres situasjon, nei egentlig ikke. Jeg drar musikalsk inspirasjon fra en mengde artister, for mange til å bli listet her, men ingen enkel artist som kan sies å alene være noe jeg ønsker å oppnå resultatene til. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Hvilken stilart tilhører du? Post-Hardcore vil jeg si. Dette kan variere mye. Hvordan noterer du ideene? Noterer alle mine riff og idéer i Guitar Pro 5.2. Når jeg har fått skrevet en hel sang, begynner jeg opptak med gitar. Hva slags instrumenter bruker du? Gitar og masse VST'er. Hva slags programmer bruker du? PC eller mac? Kjører Adobe Audition 3.0 for tiden. Har lyst å lære meg Pro Tools though. Hva blir resultatet (noter, midi eller mp3)? MP3-fil som regel. Her kan du høre noe jeg har laget Har du noen ambisjoner? Tja, bli studiotekniker. Evt spille i et band og leve av konserter! ^_^ Har du noen forbilder? Aaron Gillespie, Tim McTague og Adam Dutkiewicz. Endret 19. februar 2008 av razh0r Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Hvilken stilart tilhører du? "klassisk" musikk/kunstmusikk/komposisjonsmusikk... (kall det hva du vil) Hvordan noterer du ideene? Jeg skriver de på notepapir Hva slags instrumenter bruker du? Hodet mitt og ganske ofte et piano. Hva slags programmer bruker du? PC eller mac? Brukes ikke. Hva blir resultatet (noter, midi eller mp3)? En haug papir =P Forhåpentligvis vil jeg få noe spilt. Har du noen ambisjoner? Undervise i musikkteoretiske fag. Få komposisjonsoppdrag, f.eks film. Har du noen forbilder? Ingen direkte forbilder, men av inspirasjoner kan Grieg nevnes. Hans søken etter og til tider mangel på kunstnerisk inspirasjon og det faktum at han faktisk i stor grad lykktes er en trøst når man selv støter på problemer. Endret 19. februar 2008 av Urmaker Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Urmaker, hvorfor ikke prove lage noe med data? Er morro og man far det ut med en gang Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Godt spørsmål. Jeg hadde en gang ambisjoner om å produsere musikken min på data, men gikk fort bort fra det. Føler data som verktøy har en negativ effekt på det kunstneriske, man ender opp med forandre ting utifra det digitale resultatet, selvom det ikke nødvendigvis hadde vært nødvendig. Eller enda værre og dessverre oftere tilfellet, ting som låter bra på dataen låter ikke bra i virkeligheten. Det blir tilslutt mye pirk på det rent tekniske, noe som stjeler tiden fra det kunstneriske. Kanskje du vil produsere noe av det jeg skriver, hvis jeg sender deg notene? Hadde jo vært morsomt og hørt. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Jo det kan vi godt! Jeg har drevet mye med produksjon og teknisk av orkester instrumenter digitalt sa kan se hva som skjer.. Edit: Vil bare legge til at som regel sa arbeider jeg utifra det digitale resultatet.. Det vil si at jeg finner en lyd, en melodi, eller noe lignende, som gir meg noe emosjonelt. Det blir ikke en 'raw' musikalsk greie som det kan bli med papir/piano liksom.. Det er en litt annen mate a lage musikk pa kanskje, men folelsene er jo det som er viktigst, hvor enn de ligger. Endret 21. februar 2008 av coax Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hvilken stilart tilhører du? Før var det trance jeg skulle lage, men i det siste har det gått over til gitar. Hvordan noterer du ideene? De kommer vanligvis når jeg sitter å øver på andre sanger, da fyrer jeg opp Guitar Pro, og skriver ned notene der i full fart. Har en masser av små riff som jeg kan bygge videre på. Hva slags instrumenter bruker du? Gitar, Roland SH-32 synth og et Yamaha keyboard. Hva slags programmer bruker du? PC eller mac? Guitar Pro og FruityLoops Hva blir resultatet (noter, midi eller mp3)? Midi, om jeg føler for det stapper jeg notene i FruityLoops og lager en liten mix, selv om mitt formål er å spille det på gitar. Har du noen ambisjoner? Lage et album med låter basert på gitar og piano, og eventuelt få det gitt ut. Instrumentale, siden synging ikke er min sterke side. Har du noen forbilder? John Petrucci, Buckethead og klassiske musikere + mange andre. Lenke til kommentar
Phoenix13 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Hvilken stilart tilhører du? Film musikk, rock, pop, punk Hvordan noterer du ideene? Hodet, og notatblokk Hva slags instrumenter bruker du? Midi Keyboard, Casio WK-3800, midi drumpad Hva slags programmer bruker du? PC eller mac? Mac: Digital Performer 5, Kontakt 3 Hva blir resultatet (noter, midi eller mp3)? Alt. Har du noen ambisjoner? Bli en verdenskjent komponist? Jeg har jo egentlig nådd mye av det jeg har hatt lyst til. Kunne tenkt meg å få musikken min i en enda større film, på enda større kinoer. Hadde vært en drøm om jeg kunne fått gjort ferdig albumet mitt, og enda bedre om den kunne kommet ut på markedet Har du noen forbilder? Veldig mange. Innenfor filmmusikk er det bl.a. Hans Zimmer, Sean Beeson (Kamerat av meg ), Martin O'Donnell, Harry Gregson-Williams mm. For sanger; Bryan Adams, Gavin DeGraw og Avril Lavigne. Endret 9. juni 2008 av Phoenix13 Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hvilken stilart tilhører du? Alternativ rock, hard rock, metal Hvordan noterer du ideene? skriver ned på papiret Hva slags instrumenter bruker du? Gitar Hva slags programmer bruker du? PC eller mac? PC. Bruker guitarpro Hva blir resultatet (noter, midi eller mp3)? Som oftest overraskende bra Har du noen ambisjoner? Lage musikk som når ut til folk. Bli sykt god på gitar. Har du noen forbilder? Steve Vai! Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Hvilken stilart tilhører du? Rock, Neo-metal og...æh...alternative? Instrumental gitarist. Hvordan noterer du ideene? En dag bare bestemmer jeg meg for å lage en sang. Da lager jeg et riff, når jeg er fornøyd med det overdubber jeg en solostemme. Hva slags instrumenter bruker du? Gibson Les Paul, Fender Stratocaster, Fender P Bass, Roland Cube 30, Marshall Jackhammer, Roland RD-150 (Piano) Hva slags programmer bruker du? PC eller mac? PC. Audiacity, Guitar Pro, Acoustica Beatcraft. Hva blir resultatet (noter, midi eller mp3)? MP3, spilt inn gjennom audiacity. Har du noen ambisjoner? Få spilt inn en skikkelig, godkvalitets-sang. Har du noen forbilder? John Petrucci, Mattrach, Buckethead, Iron Maiden, Metallica + alt for mange andre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå