inoan Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Har bursdag nå på søndag, og foreldrene mine har lyst til å kjøpe et digitalkamera til meg. Jeg har et ønske om at det aktuelle kameraet har best mulig macro funksjon da jeg elsker å ta bilder av diverse småkryp og blomster ol... Jeg har sett meg ut det nye Panasonic Lumix DMC-FX8. Har sett endel eksempler på macrobilder tatt med dette kameraet via diverse forhåndstester på nettet. Virker veldig bra. Men er det noen der ute som kan slenge inn en konkret anbefaling for et meget bra og lite kamera med eksepsjonelt bra macrofuknsjon? Setter pris på alle tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
KT400 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Du kan jo f.eks. sjekke opp Canon S2 IS Her er hva Dinside.no skriver: Fantastisk makrofunksjon Makrofunksjonen er den desidert beste vi har sett noen sinne. Her får alle som er glade i nærbilder full valuta for pengene. Holder du inne makro-knappen et lite sekund, aktiveres super-makro, som lar deg fotografere fra 0 til 10 cm fra motivet. I praksis kan du altså fotografere objekter som ligger helt inntil frontlinsen, og autofokusen bommet nesten aldri under vår test. Her ble vi ikke mindre enn mektig imponert! Lenke til kommentar
inoan Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Du kan jo f.eks. sjekke opp Canon S2 IS Her er hva Dinside.no skriver: Fantastisk makrofunksjon Makrofunksjonen er den desidert beste vi har sett noen sinne. Her får alle som er glade i nærbilder full valuta for pengene. Holder du inne makro-knappen et lite sekund, aktiveres super-makro, som lar deg fotografere fra 0 til 10 cm fra motivet. I praksis kan du altså fotografere objekter som ligger helt inntil frontlinsen, og autofokusen bommet nesten aldri under vår test. Her ble vi ikke mindre enn mektig imponert! 5946994[/snapback] Meget bra tips, men dette kamerat blir igjen for stort. Har allerede et D70 som jeg bruker mye, men skal ha et lite(!) digitalkamera med god macro. Altså et kamera som glir enkelt ned i hvilken som helst lomme. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Nikon sine små kamera har tradisjonelt hatt meget bra makro. Dette gjelder også de nye P-kameraene deres. Lenke til kommentar
inoan Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Har bestilt et Olympus SP-700 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå