Zink Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Trodde jeg var i mål med Windows Millennium på en gammel Compaq Presario (bytta skjermkort og drivere og oppdaterte drivere til lydkortet). For å redusere oppstartstiden så fjerna jeg også noen elementære ting fra 'msconfig' /oppstart, låste max/min virtuelt minne til 2x RAM. Kjørte fullt vedlikehold, og etter mange restarter ser det bra ut ...unntatt én mystisk ting. Når jeg nå åpner systemkonfigurasjon via 'Kjør' så spretter det først opp en melding: "Miljøvariabler ble funnet i de eksisterende filene AUTOEXEC.BAT og/eller CONFIG.SYS, og variablene ble flyttet til Windows-registeret". Jeg velger OK (kun ett valg er mulig) og sys.config åpner greit. Etter det må jeg restarte uansett om jeg velger 'avbryt' eller 'OK' og selv om ingenting endres der. Javel, jeg satte tilbake til normal oppstart lar windows ordne virtuelt minne som opprinnelig. Men den samme meldingen popper opp når jeg nå skal inn å se på systemkonfigurasjon, og det betyr restart. Så dette er ikke perfekt nei hva er det som feiler? Burde jeg prøve å sette et gjenopprettingspunkt? Da blir det eventuelt bare et par timer tilbake, siden det gamle skjermkortet ble bytta, og er jo litt skeptisk på å gjøre ting verre nå som jeg nesten var i mål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå