Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å komme inn på wireless router

Anbefalte innlegg

Først skal det sies at jeg ikke har for mye snøring på trådløst.

Har en Asus Wireless router som jeg akkurat har prøvd å få lagt til en ny pc sin mac adresse på slik at den blir akseptert på det trådløse nettverket. Pcen er også koblet til med en vanlig eternet kabel, men jeg tenkte det var på tide å fjerne kabelen som ligger i døra.

Jeg gikk inn på routern som jeg har gjort før(10.0.0.33), la til pcens adresse, lagret og dermed restarta routern. Av en eller annen grunn fungerte det ikke, jeg prøvde et par ganger og teit nok valgte jeg motta IP automatisk istedet for instillingen som allerede var siden jeg mente å huske at det gjorde susen på de små lanene jeg har tuklet med flere år tilbake.

Uansett, nå fungerer ting som det gjorde, men jeg kommer ikke inn på den trådløse routeren sin setup. Regner med at den har fått en ny adresse el. som det burde være mulig å gå inn på den fra. Men jeg vet ikke hva denne adressen er og for alt jeg vet kan dette være helt feil.

Noen som hjelpe meg med å f. eks fortelle meg hvordan jeg finner ut hvilken adresse routeren har nå, eller om jeg evt ikke får gjort stort annet enn å resette hele skiten og sette det opp på nytt?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...