Rizzo Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Hei! Har NGT 20mbit. Akkurat nå tester vi ut forskjellige løsninger med trådløst, men jeg tror jeg velger kablet uansett i vårt lille kollektiv. Jeg har nettopp kjøpt en nettverkskabel, og den er plugget i modemet fra NGT inn i pc. Lokal tilkoblig 4, visstnok. Den viser 10mbps, hvilket jeg stusser litt over. Skal ikke den ligge på 100? Hvordan setter jeg så denne videre opp til å fungere mot torrents etc, mens jeg venter på ruteren? Linja bær være utrolig kjapp, og er flink på nettsider etc. Men står av og til bom stille på torrents og ikke minst lagger den noen nettverksbaserte spill (for eks WoW). Noen gode råd? mvh Mats Ps: Det står at jeg er Tilkoblet, Delt i detaljer når jeg ser på koblingen i utforsker. Hvorfor i alle dager skal den være delt - er dette relevant? Endret 19. april 2006 av Rizzo Lenke til kommentar
Maxtors Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Hei, det kan være flere ting galt, enten at netverks kortet ditt i dataen bare er 10mbit eller at routern eller switchen dere bruker bare er 10mbit, eller hvis det er en hub:P lol Men ja, torrent greine kan være siden at routern ikke har åpna de riktige portene til og tilate torrents (vanligvis 6881), men det er lett og fikse Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Den netverkskabelen du kjøpte. Er den av typen med "hjemmelagete" eller fastmonterte plugger? Denne feilen kan intreffe vist det er feil på konekteringen av kabelen. Men som tidligere nevnt kan det også være PC/NIC eller ruter. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Sjekk instillingen til nettverkskortet at den står på full autonegiation. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Kan man ikke ofte stille hastigheten i selve routerens innstillinger? Lenke til kommentar
Rizzo Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Tusen takk til sesteen! Fantastisk enkel løsning, og det var riktig. Full autoneg ga meg riktig nett på 100 mbps. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå