Elendil Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Har sett på Dell UltraSharp 2001FP. Den ser ganske lekker ut, samtidig som den har fått god kritikk. Men så er det slik at eg gamer endel. Og 16ms kan vel fort bli i meste laget? Hardaware.no sin test av skjermen, sa at det var lite etterslep. Andre som er enig i dette? Han som testa den svar inne på at 20"lcd var ikkje heilt det samme mtp mindre skjermer og responstid... Men så er det slik at eg ikkje er noko særlig på å merke forskjell. Sitter å speler på en 3 år gammel 17lcd. Med 25ms, og heller dårlig bildekvalitet og lider av mykje baklys... Sjølv om eg sikkert ikkje merker så enormt forskjell på ms. Så synes eg allikevel at skjermen bør oppdateres så fort som råd... :/ Nokon som har nåke og si om Dell skjermen? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Har riktignok en LaCie 20" 16ms skjerm selv, men etterslep er absolutt ikke et problem på den. Derimot har den andre problemer (sølvskinn, detaljer i skygger/mørke pga. coating, ikke "ekte sort" etc). Jeg sett lavere ms spesifiserte skjermer som riktig SLITER med tanke på etterslep - på f.eks. blåfarge. Jeg trodde inntrykket var at 2001FP var av god kvalitet, og blant annet hadde bedre farger enn widescreen versjonene. Men hvis du gjør et søk på forumet vil du finne et HAV av poster om denne skjermen! Mange fornøyde Endret 19. april 2006 av Boye Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Hvis du spiller med 25 ms nå, vil du nok synes responstiden er mer enn grei. Men om du først skal kjøpe en skjerm i denne prisklassen ville jeg heller anbefale f.eks. NEC 20WGX2. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Jeg har riktignok en 2005FPW. Tror den skal ha 16ms og. Merker ikke noe etterslep på trackmania hvertfall. Syns det er beundringsverdig at du som er en ganske god BF2 spiller i det hele tatt holder ut med den skjermen. En cs-spiller ville vel nesten blitt på gråten av en sånn responstid.. Endret 19. april 2006 av quakie Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Takk for svar. Høyrest bra ut quakie. Er du sånn ellers ganske fornøyd med 2005FPW? Det er du vel sikkert siden mange andre har sagt godt om den. =P Boye. Ja Nec skjermen virker ganske god for gaming til 20" å vere. Men eg foretrekker oppløysning på 1600*1200. Og synes Dell sin er interresant mtp god kritikk og ting som høgdejustering og pivotfunksjon. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Ja, den er veldig bra ellers. Men du er nesten dømt til å få baklys. Mengden av det varierer. Du legger heldigvis ikke merke til det, med unntak av mørke filmer eller områder på f.eks BF2(det opplever man ikke så ofte uansett går jeg ut i fra). Det kan være litt uklart/klumpete på noen områder av skjermen i vanlig Win. Men er nok bare at jeg det jeg er litt vant fra de forrige skjermene mine. PS: Fint å se i denne tråden . Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Som du seier så må ein nesten rekne med noko baklys på alle lcd skjermer. Denne eg har no har meir av nok av det men er blitt vant til det. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 sikker på at skjermkortet ditt klarer 1600x1200 da? er kjipt å ha 1600x1200 og alt på low x) ellers tror jeg nok dell sine 20" er noe av det beste du kan få. men dersom du ikke trenger 1600x1200 er SyncMaster 930bf en veldig god skjerm. dog 19" hvis du bryr deg om dette 4ms respons tid så der blir du hvertfall bortskjemt xD Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 scorer ikke 930BF dårlig på farge og bildekvalitet da? siden det er ett langt dårligere panel enn de de typiske 20'' "treige" panelene lages på? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Har meir eller mindre bestemt meg for å kjøpe skjermen. Men på bestillingsida står det to alternativ. Til samme pris. Spesifikasjonene er det samme. Bortsett frå at det står, Midnight Grey TCO99 på det eine alternativet. Og Dual Tone TCO03 på det andre alternativet. Jo høgare TCO merking jo bedre, det veit eg. Men kva meines det med Dual tone og Midnight Grey? Fargene? Ellers er begge skjermene like i utseende? Det er berre bilde på det eine alternativet. Endret 21. april 2006 av Elendil Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Dual Tone = Sølvgrå. Midnight Grey = Koksgrå Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Takk. Da var det avklart. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 scorer ikke 930BF dårlig på farge og bildekvalitet da? siden det er ett langt dårligere panel enn de de typiske 20'' "treige" panelene lages på? 5955907[/snapback] Mulig det, men jeg syntes nå den har en fantastisk bildekvalitet! Lenke til kommentar
underground Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Kan ikke annet enn å anbefale Dell 2001FP på det varmeste. Kjøpte min for 1 år siden nå og har bare gode erfaringer. Har spillt masse CS:source og jeg merker ikke etterslepet, Hvis det lille som sikkert er på denne skjermen er plagsomt i spill så konsentrerer man seg ikke mye om spilllinga mener jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå