Gå til innhold

Utfordring: Installasjonsguide for Broadcom

Anbefalte innlegg

Hovedargumentet jeg alltid ser når det foregår diskusjoner mellom Linux og Windows, er at Linux skal være så enkelt å burke. Det skal minimalt med kunnskap og arbeid til for å få maskinvare til å fungere. Ingen kommandoer behøves for å få ting til.

Utfordringen:

Hjelp meg å få mitt Broadcom 802.11b/g WLAN til å virke.

Kjører en HP Notebook zv5452EA (zv5000-serien)

Letteste forklaring vinner ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hjelp meg å få mitt Broadcom 802.11b/g WLAN til å virke.

Kjører en HP Notebook zv5452EA (zv5000-serien)

Du må sansynligvis bruke ndiswrapper og windows driveren

Du sier ingenting om hva slags linux du bruker...... Disse gentoo howtos burde gi deg en god ide om hva du må gjøre uansett

http://gentoo-wiki.com/HARDWARE_Gentoo_on_HP_Pavilion_zv5000

http://gentoo-wiki.com/HARDWARE_wmp54gs

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Heisann. linux-Brodcom-driverne er vel ikke akkurat gode enda (mener jeg har lest dette, men usikker)?

Har du annen internettforbindelse(=kabel)? Om du går på system->administration->synaptic package manager skal det være en pakke kalt ndisgtk. Om du installer denne og ndiswrapper-utils, vil du finne en meny under system->administration kalt Windows Wireles Drivers. Åpne den, velg Install New Driver og velg .inf-fila fra windowsdriverne.

Evt kan du gjøre dette fra kommandolinja(da trenger du bare installasjonscden pluss 64bitswindowsdriverne):

cd /path/til/windows/driver/ (om du plasserer driverne på skrivebordet under ei mappe du kaller drivere, kan du bruke «cd ~/Desktop/drivere» her)
sudo -s
(ditt passord)
apt-get install ndiswrapper-utils (putt i cden)
ndiswrapper -i navnetpåinffila.inf
ndiswrapper -m
modprobe ndiswrapper

Det kan forresten være en fordel å installere 32bits-versjonen av ubuntu viss du ikke vil slite med installasjonen av flash,java og codecs

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...