Rikky Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Hmm.. jeg blir aldri klok på dette :sad: Hadde egentlig tenkt å fortsette på en annen tråd med samme emne, men jeg hadde såpass mange spørsmål... Altså: Hvis jeg skal kjøpe en P4 2.4 og skal overklokke max, bør jeg kjøpe 400 eller 533 cpu? (hovedkortet bør vel være 533 uansett?) Hvis man bare switcher over fra 100 til 133 fsb med en multiplier på 24, vil jo dette gi en cpu-frekvens på 3,2 ghz! Men klarer man dette med boxed? (jeg skal ha vann snart da, men uansett) Og kan man skru fsb enda høyere opp etter dette? 3.2 er jo ganske mye da... Vet ikke hvor mye man får på en 533... Drev og skulle bestille nå, men så ble jeg usikker... :sad: Vel, hva lønner seg i overklokket tilstand: 400 eller 533? [edit: glemte en viktig ting] Er I845E-chipsettet det beste (bortsett fra mangel på 8x agp), eller har jeg misforstått? Ble som vanlig mange spørsmål, men hvis jeg hadde fått svar på dem, hadde jeg blitt veldig fornøyd. [ Denne Melding var redigert av: RikkyRally på 2002-09-30 18:58 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå