tørrfisk Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Skal kjøpe bærbar for min mor, som hun skal reise rundt med på konferanser osv. Og jeg fant en fin Asus med 17 tommers skjerm, men hun vil ha 15.4" for hun tror at det blir vanskelig å dra rundt på 17 tommer, det er da ikke så stor forskjell? Jeg har selvsagt planer om å låne den i ny og ne Endret 18. april 2006 av tørrfisk Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Tja.. 17" framfor 15,4" betyr jo økt størrelse som igjen betyr økt vekt. Hvis det er hun som skal ha pcen, så er det vel rettferdig at hun bestemmer Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Nå skal det være sagt at hun ikke aner noenting om oppløsning eller hvor stor en 17" er reellt, tror det vil være en fordel for folka med en større skjerm også siden de er brillebrukere Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Vil ikke anbefale en maskin med 17 skjerm hvis man har den mye med seg rundt og på jobb... Lenke til kommentar
thamule Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Beveger en seg i retning 17" beveger en seg samtidig i retning slepbar i steden for bærbar. 15,4" er et fint kompromiss mellom mobilitet og bilde. Lenke til kommentar
magnus Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Enten 13" eller 15". Noe annet er for dumt når hovedbruken skal være at den er med på tur. Og maskina må maks veie 2,5 kg, helst mye mindre. En merker de 2,5 kg mye etter å ha slept på dem en hel dag Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Da får jeg vel la henne få 15,4 siden hun skal til afrika i hytt og pine med den Noen maskiner med bra skjermkort til fornuftig pris da? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Da får jeg vel la henne få 15,4 siden hun skal til afrika i hytt og pine med den 5946503[/snapback] Hvis hun skal ut i bushen må du også tenke på strømforbruket. I dette tilfellet er misnt best. Med hensyn til skjermkort. Hva skal hun gjøre på maskinen? Jeg antar det ikke er en spillmaskin hun ser etter - men en stabil arbeidshest med rimelig plass på harddisk og evt. standard office-pakke og et brukbart bilderegistreringsprogram. På reiser kan en brukt bærbar ofte være bedre enn en dyr kraftig PC (fare for tyveri, transportskade m.m.). Vekt er viktig - da laptop må tas som håndbagasje på fly og ofte vises i sikkerhetskontrollen (bevise at det er laptop og ikke en bombe). med andre ord: tenk bruk! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 med andre ord: tenk bruk! 5946758[/snapback] @ tørrfisk: Og hennes bruk, ikkje din Centrino-basert med Pentium-M er vel å foretrekke når det skal være lite, lett, kjapt og ha lang levetid? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Kjøp en ASUS 12" ultraportabel. Den er uhyre liten og lett og kommer med 2 batterier. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Kjøp en ASUS 12" ultraportabel. Den er uhyre liten og lett og kommer med 2 batterier. 5946866[/snapback] Kommer den med to batterier standard? Hva er batteritiden da? |mEg| Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Se tester her på hw.no. Husker ikke. men ene er et tynn batteri og det andre er et extended batteri (bygger ut) Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Var det ikke igår en test her på Dell sin Inspiron 6400 med 6.5 timers batterileve tid. høres jo ut som midt i blinken!! Husk å bestill med størst mulig batteri. Den økte vekten gir henne også lengre brukertid. AKIRA Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Et annet poeng er skjermoppløsningen. Du nevner at de bruker briller. Da er antagelig en skjerm med en moderat oppløsning bedre, siden LCD-skjermer fungerer mest optimalt i native oppløsning. Det er nesten noe de burde prøvet før du kjøpte. Riktig nok er dagens skjermer lynskarpe, men smått er og blir smått. Jeg synes min Inspiron XPS2 med 1920x1200 pixels på 17" er helt nydelig, men det blir så smått at det er slitsomt å jobbe med en hel dag. Den fungerer forsåvidt brukbart på lavere oppløsning også, men det er ikke noe vits i å betale for en skjerm som du aldri bruker på max... En vanlig "gammeldags" Centrino maskin er nok det som gir best batteritid. Spesielt om du tar en med integrert grafikk istedet for et strømslukende spill-kort. Geir Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Var det ikke igår en test her på Dell sin Inspiron 6400 med 6.5 timers batterileve tid. høres jo ut som midt i blinken!! Husk å bestill med størst mulig batteri. Den økte vekten gir henne også lengre brukertid. AKIRA 5983246[/snapback] Batteriet på den er nok et kupp. 9-cellers fo kun ca 150kr ekstra. Det stikker visst ikke ut, men veier nok mer. I6400 veier ca 3kg. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hmm...det er jo litt i tyngste laget da tror jeg. Man bør vel se etter mellom 2 og 2.5 kg maskiner. Alt under det er ultraportable og da raser prisen opp igjen. AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå