Gå til innhold

17-tommers skjerm, et transport-problem?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe bærbar for min mor, som hun skal reise rundt med på konferanser osv.

Og jeg fant en fin Asus med 17 tommers skjerm, men hun vil ha 15.4" for hun tror at det blir vanskelig å dra rundt på 17 tommer, det er da ikke så stor forskjell?

Jeg har selvsagt planer om å låne den i ny og ne ;)

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da får jeg vel la henne få 15,4 siden hun skal til afrika i hytt og pine med den :p

5946503[/snapback]

Hvis hun skal ut i bushen må du også tenke på strømforbruket. I dette tilfellet er misnt best. Med hensyn til skjermkort. Hva skal hun gjøre på maskinen? Jeg antar det ikke er en spillmaskin hun ser etter - men en stabil arbeidshest med rimelig plass på harddisk og evt. standard office-pakke og et brukbart bilderegistreringsprogram. På reiser kan en brukt bærbar ofte være bedre enn en dyr kraftig PC (fare for tyveri, transportskade m.m.). Vekt er viktig - da laptop tas som håndbagasje på fly og ofte vises i sikkerhetskontrollen (bevise at det er laptop og ikke en bombe). med andre ord: tenk bruk!

Lenke til kommentar

Et annet poeng er skjermoppløsningen. Du nevner at de bruker briller. Da er antagelig en skjerm med en moderat oppløsning bedre, siden LCD-skjermer fungerer mest optimalt i native oppløsning. Det er nesten noe de burde prøvet før du kjøpte.

Riktig nok er dagens skjermer lynskarpe, men smått er og blir smått. Jeg synes min Inspiron XPS2 med 1920x1200 pixels på 17" er helt nydelig, men det blir så smått at det er slitsomt å jobbe med en hel dag. Den fungerer forsåvidt brukbart på lavere oppløsning også, men det er ikke noe vits i å betale for en skjerm som du aldri bruker på max...

En vanlig "gammeldags" Centrino maskin er nok det som gir best batteritid. Spesielt om du tar en med integrert grafikk istedet for et strømslukende spill-kort.

Geir :)

Lenke til kommentar
Var det ikke igår en test her på Dell sin Inspiron 6400 med 6.5 timers batterileve tid.

høres jo ut som midt i blinken!!

Husk å bestill med størst mulig batteri. Den økte vekten gir henne også lengre brukertid.

AKIRA

5983246[/snapback]

Batteriet på den er nok et kupp. 9-cellers fo kun ca 150kr ekstra. Det stikker visst ikke ut, men veier nok mer. I6400 veier ca 3kg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...