Gå til innhold

Hvordan koble hdd lys, start knapp osv til hk'et

Vikers88

Anbefalte innlegg

Hei på seg.

Jeg har kjøpt et Raidmax Cobra kabinett, og jeg har et gammelt hovedkort Link. Men jeg får ikke restart knappen til å funke og hdd lyser blinker bare på høyre siden :ermm: Jeg vet ikke hvor man skal koble til de ledningene på F_Panel eller nå hva det heter :s Noen som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
columbia4_front.gif

Har det nye kabinettet alle ledningene delt opp i enkle kontakter, med bare en kontakt i hver ende?

5946375[/snapback]

ja det er flere, ikke en samlet! jeg har fått start knappen og hdd lyset til å funke, men ikke restart knappen! Også er det en det står SPEAKER på, som jeg ikke har aning om hvor skal hen :ermm:

Lenke til kommentar
ja det er flere, ikke en samlet!

De er aldri samlet i 1 kontakt, men skjønner problemet - det jeg lurte på er om de er splitta opp 1 og 1 alle ledningene unntatt speaker.

jeg har fått start knappen og hdd lyset til å funke, men ikke restart knappen!

Mulig at originalkabinettet ikke hadde noen "svenske-knapp"?

Også er det en det står SPEAKER på, som jeg ikke har aning om hvor skal hen :ermm:

Jeg tror egentlig ikke det lar seg gjøre å få helt orden på den saken med kontaktene. Fordi hovedkortet er et typisk OEM-kort med sine spesielle løsninger, og som kun passer i det opprinnelige kabinettet. Eventuelt om du godtar litt redusert funksjonalitet (lurer på om systemet og BIOS gjør det :hmm: )

Alternativet kan være å kjøpe et demo/ brukt hovedkort til 2-300 kroner, et som er litt raskere enn det du har nå. F.eks. Abit IT7-MAX2 V2 til kr. 263,- Det er spekka med funksjonaliet og er meget bra på overklokking. Jeg bruker det daglig ;)

Lenke til kommentar
ja det er flere, ikke en samlet!

De er aldri samlet i 1 kontakt, men skjønner problemet - det jeg lurte på er om de er splitta opp 1 og 1 alle ledningene unntatt speaker.

jeg har fått start knappen og hdd lyset til å funke, men ikke restart knappen!

Mulig at originalkabinettet ikke hadde noen "svenske-knapp"?

Også er det en det står SPEAKER på, som jeg ikke har aning om hvor skal hen :ermm:

Jeg tror egentlig ikke det lar seg gjøre å få helt orden på den saken med kontaktene. Fordi hovedkortet er et typisk OEM-kort med sine spesielle løsninger, og som kun passer i det opprinnelige kabinettet. Eventuelt om du godtar litt redusert funksjonalitet (lurer på om systemet og BIOS gjør det :hmm: )

Alternativet kan være å kjøpe et demo/ brukt hovedkort til 2-300 kroner, et som er litt raskere enn det du har nå. F.eks. Abit IT7-MAX2 V2 til kr. 263,- Det er spekka med funksjonaliet og er meget bra på overklokking. Jeg bruker det daglig ;)

5947876[/snapback]

1: Alle ledningene er spiltta inkludert speaker ledningen!

2: Det forrige kabinette hadde ikke "svenske knapp" nei, men jeg fikk det til å funke i stad :D

3: Tipper at speaker knappen ikke er så nødvendig egentlig :p Bare start knappen og hdd lyset funker er jeg fornøyd :thumbup:

Og ja, hovedkortet mitt er nesten fra steinalderen, men det funker :p:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...