TrondEng Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Jeg har en del kassetter tatt opp med et Sony Video 8 kamera fra 1990. Dette virker ikke mer. Jeg får spilt av det meste med et Hi8 kamera jeg har kjøpt i nyere tid. Men problemet er de opptakene som er gjort med Long Play som var en mulighet på det gamle kameraet. Er det noen som har et slikt, eller vet om hvor jeg kan få tak i et kamera som kan spille av Long Play? Skulle gjerne lagt alle opptakene over på DVD. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Long Play har jeg alltid sagt er videobransjens fristende djevel. Du er langt fra den eneste som har fått store problemer i senere tid fordi de bestemte seg for å spare noen veldig få skarve kroner til fordel for bildekvalitet. Til alle som funderer på Long Play i dag; Det er IKKE verdt det. Alt for mange har erfart det allerede, og det er trist at ingen har fortalt de det. Men produsentene har jo virkelig fortalt at Long Play er bra, så ikke rart at så mange har falt for fristelsen. Noen har også fått satt det på ved en feiltakelse, så sjekk kameraet ditt i dag. Til trådstarter: Har du mange slike kassetter som er tatt opp i Long Play? Det kan lønne seg å levere de inn til en fotobutikk eller lignende som driver med kopiering. Da kan du få det på DVD, men det koster selvsagt litt. Nå tar jeg bare eksempler fra der hvor jeg jobber, hvor vi f.eks tar 640 kroner for 4 timer kopiering til totalt 2 DVD, alt inkludert. Hva andre tar, vet jeg ikke. De fleste bør klare å kopiere Long Play med mindre det gamle kameraet ditt var litt feiljustert (noe som også er et problem med Long Play... er kameraet feiljustert, er materialet tapt for alltid). Men prøv en videokopieringstjeneste om ditt nye kamera ikke vil spille Long Play... det kan lønne seg fremfor å kjøpe et nytt kamera. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Ellers kan du få tak i mange slike kameraer brukt, bare let litt så finner du nok noe. Ring Thorn Eller Leasy og DEAL, kansje de har noe liggende som folk har levert inn. Disse bør gå for rundt 500,- men firewire!! og LCDskjerm. (Jeg har en kompis som har et slikt som jeg låner når jeg trenger det ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå