Gå til innhold

The Legend of Zelda: Et musikkprosjekt

Snorre

Anbefalte innlegg

Nå blir dette kanskje ikke direkte musikkskaping/komponering da jeg egentlig mer tenker på å overføre disse fine sangene til andre musikalske medier. Men ettersom man tar seg visse friheter fra originalene kan man jo kalle det på grensen til komponering.

Uansett. Som noen av dere kanskje husker drev jeg med en tid tilbake å snakket om hvordan jeg ønsket å lage en plate med noen av mine favorittlåter fra The Legend of Zelda på piano. Så mye (kremt *dårlige prioriteringer* kremt) jeg har hatt å gjøre på i det siste har jeg bare lært meg omtrent tre av sangene på piano. Dette er såklart ikke tilfredstillende.

Jeg har såklart et ønske om å lære resten, og dette håper jeg virkelig at jeg får sjangsen til. Nå har det seg slik at jeg ønsker at flere skal bidra. Enten det gjelder med noteanvisninger, egne versjoner eller annet. Dersom noen måtte ønske det hadde det også vært mulig å samle sammen et par musikere som gjerne bor i Bergen (slik som jeg), så kunne vi laget en versjon med både kalver, strykere, gitarer, fløyter (ocarina?) osv. Detfordrer såklart at noen har et hjemmestudio av en hvis kvalitet.

Det å alge en tolkining av et par av Zelda-sangene har vært en av de tingene jeg har lyst til å gjøre i dette livet, og da håper jeg på å få gjennomført det også. Dersom noen kunne ha interesse av å delta i dette prosjektet vil de være velkomne til å delta. Kommentarer motta også gjerne.

Jeg kommer etterhvert til å legge ut lenker til noter jeg har funnet og andre ressurser som kan være nyttige. Så følg med på tråden!

Snorre :)

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg er med, jeg har lenge hatt planer om å lage meg en "ultimat" versjon av en av favorittlåtene mine fra Zelda. Så jeg vil gjerne henge meg på der jeg. Det blir ikke i kategorien "piano/stryke"-instrumenter - for selvom jeg spiller piano, så bruker jeg heller de egenskapene til å hamre på en synth.

Så hvis du har tenkt til dette, så kan jeg godt la mitt neste prosjekt bli en redux av en eller annen Zelda-låt i sjangeren trance/dance/techno.

Lenke til kommentar
Ja jeg er med, jeg har lenge hatt planer om å lage meg en "ultimat" versjon av en av favorittlåtene mine fra Zelda. Så jeg vil gjerne henge meg på der jeg. Det blir ikke i kategorien "piano/stryke"-instrumenter - for selvom jeg spiller piano, så bruker jeg heller de egenskapene til å hamre på en synth.

Så hvis du har tenkt til dette, så kan jeg godt la mitt neste prosjekt bli en redux av en eller annen Zelda-låt i sjangeren trance/dance/techno.

5945772[/snapback]

Alle kategorier er ønskelige. Mangfold er hos meg alltid velkommen, og en vellykket plate burde absolutt inneholde flere sjangre, som igjen kan henvende seg til et bredere publikum. Jeg har jo hørt Ocarina of Time tolkningen din og den er slettes ikke værst. Såklart ikke min stil, men slettes ikke værst.

Lenke til kommentar

Jeg har Ocarina of Time-cden (samt Majora's Mask), og jeg har plukket fire sanger fra den. Noter i pdf, ps, abc samt en midi-fil.

Jeg tror det er en liten feil mot slutten av Kotake & Koume's Theme (fløyteduoen), det var litt vanskelig å finne ut hva som var hva der.

Edit: Jeg bor i Bergen, og spiller tuba, tangenter og bassgitar (spiller gitar også, men det finnes nok mange som er vesentlig bedre enn meg der). Hvor mye jeg kan bidra med ut over disse notene er uvisst, dog.

03___Deku_Tree_Theme__Intro_.zip

20___Kepora_Gebora__s_Theme.zip

30___Kakariko_Village.zip

71___Kotake___Koume__s_Theme.zip

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

For en stund tilbake hadde Nintendo en notebok med sanger fra Ocarina of Time i pianoversjoner. Dette notealbumet er i senere tider blitt tatt ut av produksjon noe som er svært trist. Uansett. Får vel prøve meg litt frem etter hvert.

Hyggelig med engasjement rundt tråden. Takk for anbefaling LarsP :love: Skal se om jeg ikke får dette albumet i hus en dag.

Lenke til kommentar
For en stund tilbake hadde Nintendo en notebok med sanger fra Ocarina of Time i pianoversjoner. Dette notealbumet er i senere tider blitt tatt ut av produksjon noe som er svært trist.

5968836[/snapback]

Uff, dette var trist... Jeg hadde håpet på at det faktisk fantes noter til Ocarina of Time. Oh well, jeg får vel bare fortsette å plukke.

Btw: Begynnelsen på orgelmusikken i Ganon's Castle er litt vrien. :p (Du hører ikke begynnelsen i spillet, du må ha CDen.)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Hvis jeg får en fil sendt til meg, enten audio eller midi kan jeg arrangere litt smakfullt gitarspill over og spille inn.

Zelda er spillserien med desidert best musikk (JA, jeg har spilt FF)

Endret av Baron Ereksjon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...