harrir Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Jeg ser det skrives noe plasser her på forumet at man skal bruke en wrap tag eller noe. Har ikke hørt om den. Kan noen forklare meg hva det er? Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Wrap kan du kalle hva du vil. Det er bare et "element" som inneholder noe. Da blir det f.eks slik. <div id="Wrap"> <div id="venstre"><p> Her kommer det noe tekst</p></div><!-- Slutt på venstre element --> <div id="hoyre"><p>Her kommer det noe tekst i det høyre elementet</p></div><!-- Slutt på det høyre elementet --> </div><!-- HER SLUTTER WRAP SOM INNEHOLDER BÅDE VENSTRE OG HØYRE ELEMENT --> Håper det var en god nok forklaring. Lenke til kommentar
gather Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 For å forklare det rimelig enkelt så kan du tenke på det engelske ordet giftwrap ... som direkte oversatt skulle gi ordet wrap betydningen innpakning, noe som passer bra inn med det funksjon i strukturen på en side. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Hva dere snakker om?! Wrap! (siden jeg linker til forklarer det veldig bra. innpakning...) Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 En wrap er et div element som du har rundt alt innholdet på siden. Som en innpakning slik som gather sier Lenke til kommentar
harrir Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 jeg innbilte meg at det var en html tag eller noe, men det er egentlig et begrep på en div? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Betegnelse på et element man bruker for å grupere elementer som hører sammen på en webside, somregel for designmessige årsaker. Mest brukt som den ytterste div på en webside, som gies en bredde "holder" på de andre elementene. body kan lett brukes som et slikt ytre element, da slipper man til å med en klasse/id -- Kimthoma: http://home.no.net/orsus/blog/ar/Manier_som_bør_bekjempes/ Fine klassenavn du hadde :\ Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Var en beskrivelse på 2 elementer da...Synes de tar for seg det meste og skjønner ikke at de er idiotiske. Hvis de er der de beskriver ting. Men er enig det blir merkelig hvis de ikke er det.... Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Poenget er vel strengt tatt at man skal kunne endre designet på sida, uten å endre HTML'en (skille innhold og design). Dette blir da ikke mulig når klassenavnene dine beskriver designet istedenfor innholdet i dem PS! (Jeg er ikke noe bedre ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå