Killer_DT Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Etter et strømbrudd på min domenekontroller har den begynt å monge seg! her er feilsymptomene: Det tar minst ti minutt for min klient å joine domenet. Det funker ikke å pinge "PDC" som den heter, men det går an å pinge den på IP, 10.0.0.1. Det tar evigheter under oppstarten av klienten. Når jeg logger på min roaming profile på klienten fil den ikke laste profilen min. Jeg antar dette er et DNS prob, og jeg har under tatt en kopi av de forskjellige feilmeldingene i eventloggen ved oppstart av PDC'en. Under eventview/system: 1#"This Machine is a PDC of the domain at the root of the forest. Configure to sync from External time source using the net command, 'net time /setsntp:<server name>'. " 2#The Windows Time Service was not able to find a Domain Controller. A time and date update was not possible. Under eventview/application: 1#The open procedure for service "PerfDisk" in DLL "C:WINNTSystem32perfdisk.dll" has taken longer than the established wait time to complete. There may be a problem with this extensible counter or the service it is collecting data from or the system may have been very busy when this call was attempted. 2#The timeout waiting for the performance data collection function "Spooler" in the "C:WINNTSystem32winspool.drv" Library to finish has expired. There may be a problem with this extensible counter or the service it is collecting data from or the system may have been very busy when this call was attempted. Jeg håper inderlig noen kan hjelpe meg! Dette har skjedd før, men da bare reinstallerte jeg hele shitten! Men nå vil det bli for mye stress pga profiler og speiinger osv... Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Her var det ikke mye svar! Anyway jeg fikk svar på Itpro forumet og løsningen var ganske enkel, så for de som er interessert i svaret så kan dere gå inn her å lese: http://www.itpro.no/modules.php?op=modload...ic=3424&forum=5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå