Gå til innhold

Canon 30D, hvor rask minnebrikke trengs?

Anbefalte innlegg

Har bestilt Canon 30D uten minne, noen tips om hvor raskt minne jeg bør ha?

Vil ikke at minnet skal være noen flaskehals, men heller ikke raskere enn jeg har bruk for.

Har tenkt på en 1-2GB brikke.

Takker for noen tips :)

Mvh Otto Børresen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer ann på bruken. Jeg opplever ikke standard blå Sandisc som en flaskehals, mens andre sverger til Extreme III. Er du ingen actionfotograf, så holder det med et vanlig CF-kort. Jeg tar bilder på under ti bilder om gangen, så jeg trenger ingen ekstreme kort. Hvis du kommer til å ta veldig lange serier, så vil du merke forskjell.

Lenke til kommentar

Så fort du tar seriebilder på flere bilder enn det bufferet på kameraet ditt takler, må du ha ett raskt minnekort. Inntil da er det ikke nødvendig med mindre du har råd til / lyst til å bruke mye penger på minnebrikker.

Har du vurdert denne brikken? 2 GB 140x for 502,- kroner! :thumbup:

Endret av kak
Lenke til kommentar
Så fort du tar seriebilder på flere bilder enn det bufferet på kameraet ditt takler, må du ha ett raskt minnekort. Inntil da er det ikke nødvendig med mindre du har råd til / lyst til å bruke mye penger på minnebrikker.

Har du vurdert denne brikken? 2 GB 140x for 502,- kroner! :thumbup:

5945863[/snapback]

Kan anbefale den , da jeg bruker den selv :yes:

Lenke til kommentar

Skal selv ha mer minne snart og vurderer billigste (tregeste) SanDisk 2GB minnekort (ca 450kr :) )

Og da blir spørsmålet: Er det noe kvalitetsforskjell på vanlig / ultra / extreme? Er de like sikre?

Sikkert upraktisk hvis man skal ta masse RAW-bilder, men da kan jeg bruke mitt Ultra III 1GB kort.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er store forskjellene nei.. Mest hastigheten, men levetiden vil kanskje variere noe. Men ultra'ene er finfine kort... De går vel sjelden i dass.

Derimot ville jeg styrt hardt unna TwinMos. De erfaringene jeg har hatt, er ikke positive. De er ikke spesielt raske, og kvaliteten er lavmål. Rett og slett. Det er flere tråder om akkurat TwinMos.

Så mitt råd til tråstarter er: kjøp en Ultra 2Gb og styr for all del unna TwinMos, et så bra kamera trenger en verdig hjerne.

Lenke til kommentar

Har bestilt Canon 30D uten minne, noen tips om hvor raskt minne jeg bør ha?

Vil ikke at minnet skal være noen flaskehals, men heller ikke raskere enn jeg har bruk for.

Har tenkt på en 1-2GB brikke.

Takker for noen tips :)

Mvh Otto Børresen

5945551[/snapback]

Hei!

TwinMOS 2048MB CF 140X Ultra-X og Memory Corp 1024MB CF x80

Av disse foretrekker jeg Memory Corp kortet, til tross for høyere spec så er TwinMOS kortet tregere enn Memory Corp kortet når det skal skrive i kameraet. Neste kortet jeg kjøper blir antakelig vis Sandisk 2048MB CF Ultra II til 780,- hos Elkjøp.

Lenke til kommentar

Satt akkurat å skulle bestille 2 stk SanDisk CF 2GB til 443kr/stk fra hpx.no (1025kr med porto).

Så kom jeg over Kingston CF Elite Pro 2048MB til 508kr fra shg.no (2 stk med porto = 1191kr)

Litt dyrere, men mye kjappere.

Bestillte dem isteden (og et Wacom Graphire 4 A6 tegnebrett :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...