iNtensimilla Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Hei. Har en viftestyring som jeg gjerne vil koble til en PCI port systemkjøler, og justere den til +5V. Men det står at viftestyringen tåler maks 7W, og systemkjøleren er 9W, men vil dette ikke lenger være et problem når jeg stiller den inn på +5V? Altså: 9W satt til +5V= mindre W? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 En vifte på 9W ved 12v vil ved 5v utvikle en 2-3W, det er riktig ja. Men de 7 andre voltene vil jo ligge over viftestyringen, og resultere i en effektomsetning. Den vil være under 7W dersom viften går på 5v, sånn sett så går det bra. MEN, denne viftestyringen er kanskje oppgitt til å kunne håndere vifter på under 7W? Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 (endret) NorthWave skrev: En vifte på 9W ved 12v vil ved 5v utvikle en 2-3W, det er riktig ja. Men de 7 andre voltene vil jo ligge over viftestyringen, og resultere i en effektomsetning. Den vil være under 7W dersom viften går på 5v, sånn sett så går det bra.MEN, denne viftestyringen er kanskje oppgitt til å kunne håndere vifter på under 7W? 5945471[/snapback] INFO: Zalman viftestyring, 6 kanaler max. 7W pr. kanal Vantec Spectrum systemkjøler, UV/LED Effektforbruk : 9 W EDIT: NorthWave skrev: MEN, denne viftestyringen er kanskje oppgitt til å kunne håndere vifter på under 7W? 5945471[/snapback] Skjønner ikke helt. Den holder maks 7W, da alt under. Endret 18. april 2006 av Eirik_FS Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Poenget mitt er at effektomsetningen ikke vil overstige 7W, men noen viftestyringer oppgir hvordan vifter den er beregnet for. Og viften din er jo oppgitt til 9W. Men i dette tilfellet så går det nok fint. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 OK Takk for hjelpen! Tror du dette går: ? Det er den systemkjøleren, koblet til 4 pin split, som er kuttet, slik at den passer i en av de to siste styrerne. Vet du om det går? Lenke til kommentar
spyro Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Sånn som jeg forstår det ser det ut som det skal fungere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå