ace_ventuora Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Hei, Har nå i lengre tid hatt problemer med en data jeg kjøpte hos Komplett som jeg bestilte fra dem den 23 februar i år. Etter at jeg mottok den begynte plutselig systemet å låse seg hele tiden, og jeg sendte den inn for reparasjon hos Komplett. De fant feil på hovedkort (en skade som er så kraftig at den ikke ville startet i det hele tatt, jeg mener jeg forvoldte den ved demontering før retur), og sendte hele dataen tilbake. Jeg kjøpte helt identisk hovedkort fra en lokal leverandør, for å få brukt den nye dataen min. Men til min store overraskelse kommer samme feilen igjen, med det nye hovedkortet. Jeg prøver da å benytte meg av angrefirsten (28. Mars), da jeg har hatt varen i under 14 dager som er tidsbegrensningen på angrefristen. Dette går ikke Komplett med på, som ber meg sende den inn, igjen. Så den ble sendt uka før påske, og jeg fikk i dag mail tilbake med at de fortsatt ikke fant feil på den. Hva skal jeg gjøre her? Jeg krever ikke å få tilbake pengene for min datamaskin, men den data som virker. Og jeg er 99,9 % sikker på at dette ikke er pga feilkobling av meg, da jeg har testet med minimum komponenter, fulgt bruksanvisningen og lest hardwares oppkoblings guide igjen. Hva skal jeg gjøre med datamaskina som kommer tilbake til meg nå snart? edit: Dette er PC'en jeg bestillte På forhånd takk for forslag - Harald Hveem Endret 18. april 2006 av ace_ventuora Lenke til kommentar
TEE Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Det er 14 dager fra da du mottok varen som er fristen for angrerett, ikke hvor mange dager du selv mener du har hatt PCen. I tillegg, hvordan mener du at angrefrist skal kunne brukes når du har ødelagt hovedkortet selv og deretter byttet med et annet? For å kunne benytte angrerett må varen kunne returneres i tilnærmet samme mengde og stand som når du mottok den, noe den PCen der etter din beskrivelse er ganske langt unna å være. Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Jeg krever ikke å få en helt ny vare, eller pengene tilbake, bare at pc'en min skal fungere. Noe den ikke gjør, selv om Komplett mener det. Lenke til kommentar
substeve Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Du er mulig du har et argument om at du gjerne ville benyttet deg av angrefristen, men ville gi dem en sjanse til å fikse feilen først, men som sagt så har du generelt 14 dager fra motatt vare. Hvorfor du byttet hovedkort skjønner ikke jeg. Du har reklamasjon så det var bare å sende den inn som den var. Om du mistenker du også skadet hovedkortet selv ved demontering, så trenger du ikke utbasunere det med en gang, det legger bare ansvaret over på deg. Om ikke de finner feil så kreves det at du dokumenterer hvordan feilen oppstår, dvs. du må "reprodusere" feilen på en måte. Om de likevel ikke fikser det på noen forsøk, kan du få ny vare. Komplett har vel testet hardwaren, så det er mere mulig at det er software-feil. Oppstår feilen også i safemode? Endret 19. april 2006 av substeve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå