deleder Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Min oppfatning er at de fleste journalister er livredde for å vise politisk ståsted, så dette er nok mest paranoia fra Frpistene igjen, og en unnskyldning for å syte litt. Siv Jensen sa dessuten at hun oppfattet journalistene nøytrale når hun var på VG Tett På Nett. At journalister ikke stemmer FRP er nok dessuten ganske nærliggende til at FRP sin politikk ikke gagner folk som faktisk har oversikt over samfunnet, historie og politikk i samfunnet. Den gagner heller de som ikke gjør det; fordi det er så mange flere av de. Noe som er et misbruk av demokratiet. S, 5928623[/snapback] Det er min oppfattning og. Jeg vil tippe at de fleste som stemmer FRP ikke har så god oversikt. Lover gull og grønne skoger (ja, de kan det pga de enda ikke har sittet i regjering). FRPs velgere består av mange som er misfornøyde, og ja, når Siv Jensen lover alt mulig så går dem rett på. Ingen som er redd for total ruinering av norsk økonomi? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Jeg vil tippe at de fleste som stemmer FRP ikke har så god oversikt. I såfall har ikke de fleste god oversikt, uansett hva de måtte stemme på. Lover gull og grønne skoger (ja, de kan det pga de enda ikke har sittet i regjering). FRPs velgere består av mange som er misfornøyde, og ja, når Siv Jensen lover alt mulig så går dem rett på. Alle partiene lover gull og grønne skoger. I allefall i forbindelse med valgkampen. Vi husker jo hvordan tollgrensa skulle opp, hvordan vi skulle ha gratis ditt og datt... Men hva skjedde? Joda, de rødgrønne snudde helt rundt og plutselig var løftene om gull og grønne skoger erstattet av dårlige unnskyldninger. Ingen som er redd for total ruinering av norsk økonomi? Jo, men hva er ditt poeng? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Jeg vil tippe at de fleste som stemmer FRP ikke har så god oversikt. I såfall har ikke de fleste god oversikt, uansett hva de måtte stemme på. Lover gull og grønne skoger (ja, de kan det pga de enda ikke har sittet i regjering). FRPs velgere består av mange som er misfornøyde, og ja, når Siv Jensen lover alt mulig så går dem rett på. Alle partiene lover gull og grønne skoger. I allefall i forbindelse med valgkampen. Vi husker jo hvordan tollgrensa skulle opp, hvordan vi skulle ha gratis ditt og datt... Men hva skjedde? Joda, de rødgrønne snudde helt rundt og plutselig var løftene om gull og grønne skoger erstattet av dårlige unnskyldninger. Ingen som er redd for total ruinering av norsk økonomi? Jo, men hva er ditt poeng? 5932039[/snapback] Vel, FrP lover 38(?) milliarder i skatte- og avgiftslette? Alle bommer skal ned, selv om vi hører om kommuner med FrP-ordfører som støtter dette. FrP sentralt er "veldig" i mot bommer, men når det kommer til kommunalt virker det ikke som om det betyr mye. Før Tønsberg-bommen kom opp så var hovedløfte til FrP at de iallefall skulle få fjerne denne dritten, og ja, det var sikkert. Tjøme, Nøtterøy og Tønsberg har FRP-ordførere, men nei, hvorfor gjør de ikke noe? De tjente RÅTT med stemmer på å love gull og grønne skoger. Jo, men hva er ditt poeng? Om det stemmer at de lover 38(?) milliarder i skatte- og avgiftslette så er jeg redd for at de kjører renta til helvetet. Noe som betyr enorme problemer for mange familier, osv. Poenget mitt er kanskje at det er mange som kanskje ikke har fått meg seg at FrP vil drive russisk rullet med økonomien til folk? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Vel, FrP lover 38(?) milliarder i skatte- og avgiftslette? Ja, hva så? Jo, men hva er ditt poeng? Om det stemmer at de lover 38(?) milliarder i skatte- og avgiftslette så er jeg redd for at de kjører renta til helvetet. Du er klar over at mange i Frp-ledelsen har økonomiutdannelse? Tror du de er helt borte vekk? Tror du ikke de kanskje har litt mer peiling på dette enn deg? Noe som betyr enorme problemer for mange familier, osv. Poenget mitt er kanskje at det er mange som kanskje ikke har fått meg seg at FrP vil drive russisk rullet med økonomien til folk? Russisk rulett? På hvilken måte? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Om det stemmer at de lover 38(?) milliarder i skatte- og avgiftslette så er jeg redd for at de kjører renta til helvetet. Noe som betyr enorme problemer for mange familier, osv. Poenget mitt er kanskje at det er mange som kanskje ikke har fått meg seg at FrP vil drive russisk rullet med økonomien til folk? 5932098[/snapback] Du har kanskje ikke forstått at samtidig med et skattelette kommer en innskjerpelse i utgiftene.. FrP er i tillegg fullt av økonomer. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Om det stemmer at de lover 38(?) milliarder i skatte- og avgiftslette så er jeg redd for at de kjører renta til helvetet. Noe som betyr enorme problemer for mange familier, osv. Poenget mitt er kanskje at det er mange som kanskje ikke har fått meg seg at FrP vil drive russisk rullet med økonomien til folk? 5932098[/snapback] Du har kanskje ikke forstått at samtidig med et skattelette kommer en innskjerpelse i utgiftene.. FrP er i tillegg fullt av økonomer. 5932171[/snapback] Kristin Halvorsen sa under en Tabloid-sending engang at 9/10-økonomer mente at de ville kjøre norsk økonomi i grøfta. Siv Jensen forsvarte ikke det, men hun mente fler og fler økonomer som mente at det ville funke. Kanskje litt klønete svar, men var bare litt morsomt at Siv Jensen ikke nekta for det :-) Lenke til kommentar
deleder Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Vel, FrP lover 38(?) milliarder i skatte- og avgiftslette? Ja, hva så? Vel, om du har følgt med så mener nesten alle de andre partiene på stortinget at dette skyter renta til topps, flesteparten av økonomer og. Jo, men hva er ditt poeng? Om det stemmer at de lover 38(?) milliarder i skatte- og avgiftslette så er jeg redd for at de kjører renta til helvetet. Du er klar over at mange i Frp-ledelsen har økonomiutdannelse? Tror du de er helt borte vekk? Tror du ikke de kanskje har litt mer peiling på dette enn deg? Jeg stoler heller på 90% av økonomer, enn 10% Noe som betyr enorme problemer for mange familier, osv. Poenget mitt er kanskje at det er mange som kanskje ikke har fått meg seg at FrP vil drive russisk rullet med økonomien til folk? Russisk rulett? På hvilken måte? 5932164[/snapback] Vel, om renta øker så byr det på økonomiske problemer Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Kristin Halvorsen sa under en Tabloid-sending engang at 9/10-økonomer mente at de ville kjøre norsk økonomi i grøfta. Siv Jensen forsvarte ikke det, men hun mente fler og fler økonomer som mente at det ville funke. 5932192[/snapback] Hva Kristin Halvorsen sier om FrP er helt irrelevant. Hvilke 9 av 10 økonomier snakker hun om? De som jobber for SV? Det er INGEN som VET hva som skjer hvis FrPs politikk gjennomføres i praksis. Derimot er det mange som frykter for ræva si hvis det blir store kutt i de offentlige utgiftene. Da må svartpenselen frem og male noen strøk. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Kristin Halvorsen sa under en Tabloid-sending engang at 9/10-økonomer mente at de ville kjøre norsk økonomi i grøfta. Siv Jensen forsvarte ikke det, men hun mente fler og fler økonomer som mente at det ville funke. 5932192[/snapback] Hva Kristin Halvorsen sier om FrP er helt irrelevant. Hvilke 9 av 10 økonomier snakker hun om? De som jobber for SV? Det er INGEN som VET hva som skjer hvis FrPs politikk gjennomføres i praksis. Derimot er det mange som frykter for ræva si hvis det blir store kutt i de offentlige utgiftene. Da må svartpenselen frem og male noen strøk. 5932241[/snapback] Vel, der har du skrevet svaret selv. At INGEN vet nøyaktig hva som skjer om vi gjennomfører den i praksis. Er det forsvarlig å gamble med Norges økonomi på den måten? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 TIl orientering er Siv Jensen siviløkonom meg bekjent. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 TIl orientering er Siv Jensen siviløkonom meg bekjent. 5932280[/snapback] Og derfor har hun rett? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Vel, om du har følgt med så mener nesten alle de andre partiene på stortinget at dette skyter renta til topps, flesteparten av økonomer og. Da har de ikke fått med seg at Frp samtidig vil kutte utgifter, som f.eks. i det voldsomme og unødvendige byråkratiet vi har her i landet. Du er klar over at mange i Frp-ledelsen har økonomiutdannelse? Tror du de er helt borte vekk? Tror du ikke de kanskje har litt mer peiling på dette enn deg? Jeg stoler heller på 90% av økonomer, enn 10% Hvilke 90%? Mener du å si at økonomene i Frp er inkompetente? At de ikke har bedre oversikt over sin egen politikk enn andre økonomer? Russisk rulett? På hvilken måte? Vel, om renta øker så byr det på økonomiske problemer Hvorfor skal renta øke? Vel, der har du skrevet svaret selv. At INGEN vet nøyaktig hva som skjer om vi gjennomfører den i praksis. Er det forsvarlig å gamble med Norges økonomi på den måten? For et tåpelig argument mot demokratiet. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 TIl orientering er Siv Jensen siviløkonom meg bekjent. 5932280[/snapback] Og derfor har hun rett? 5932289[/snapback] Derfor vet hun hva hun snakker om. Hun har også langt bedre oversikt over Frps politikk enn økonomer som måtte finne på å synse om alt mulig rart. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 TIl orientering er Siv Jensen siviløkonom meg bekjent. 5932280[/snapback] Og derfor har hun rett? 5932289[/snapback] Ikke nødvendigvis, men hun vet antagelig like godt som andre økonomer, om ikke bedre - hva FrPs politikk gjør med økonomien. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 TIl orientering er Siv Jensen siviløkonom meg bekjent. 5932280[/snapback] Og derfor har hun rett? 5932289[/snapback] Derfor vet hun hva hun snakker om. Hun har også langt bedre oversikt over Frps politikk enn økonomer som måtte finne på å synse om alt mulig rart. 5932309[/snapback] Hun har langt bedre oversikt over hva som vil skje om FrP innfører denne politikken enn alle andre økonomer til sammen! Dagens morsomte svar! :!: Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Hun har langt bedre oversikt over hva som vil skje om FrP innfører denne politikken enn alle andre økonomer til sammen! Hvorfor kommer du med slikt usaklig tullball istedenfor å svare på innlegget mitt? Hvem er disse "andre økonomer" du snakker om? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Vel, der har du skrevet svaret selv. At INGEN vet nøyaktig hva som skjer om vi gjennomfører den i praksis. Er det forsvarlig å gamble med Norges økonomi på den måten? 5932252[/snapback] Det er heller _ingen_ som _vet_ følgene av en gjennomføring av SV's politikk, fordi ingen har evnen til å spå i fremtiden. Derfor blir det helt dustete at noen påstår med skråsikkerhet at en liberalisering av statens oppgaver vil sende renta i været. Tvert i mot tenderer land med økonomisk frihet til å være velstående. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Hun har langt bedre oversikt over hva som vil skje om FrP innfører denne politikken enn alle andre økonomer til sammen! Hvorfor kommer du med slikt usaklig tullball istedenfor å svare på innlegget mitt? Hvem er disse "andre økonomer" du snakker om? 5932346[/snapback] Vel, bare siterer Kristin Halvorsen. Det var vel egentlig ikke et spørsmål du hadde, bare et svar? Mener det blir litt latterlig å mene at alle økonomer er idioter, fordi Siv Jensen vet alt, og hun surrer ikke så mye som andre økonomer. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Vel, der har du skrevet svaret selv. At INGEN vet nøyaktig hva som skjer om vi gjennomfører den i praksis. Er det forsvarlig å gamble med Norges økonomi på den måten? 5932252[/snapback] Det er heller _ingen_ som _vet_ følgene av en gjennomføring av SV's politikk, fordi ingen har evnen til å spå i fremtiden. Derfor blir det helt dustete at noen påstår med skråsikkerhet at en liberalisering av statens oppgaver vil sende renta i været. Tvert i mot tenderer land med økonomisk frihet til å være velstående. 5932347[/snapback] Men så gjør ikke SV noe på LANGT nær som det FrP gjør. Forskjellene her er jo enorme. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Hva Kristin Halvorsen sier om FrP er helt irrelevant. Hvilke 9 av 10 økonomier snakker hun om? De som jobber for SV? Det gjort undersøkelser på det. Mange økonomer er skeptisk til den økonomiske politikken til FRP. Ergrer meg at jeg ikke finner hovedressursen, men 9 av 10 stemmer nok. Klart, dette er nok en undersøkelse som ihvertfall er 1 år gammel, men den gjelder nok i stor grad enda. Det er INGEN som VET hva som skjer hvis FrPs politikk gjennomføres i praksis. Hvis den blir gjennomført slik den er i teorien, nøyaktig slik i virkeligheten så er det klart man kan forutsi mye faenskap. Derimot er det mange som frykter for ræva si hvis det blir store kutt i de offentlige utgiftene. Da må svartpenselen frem og male noen strøk. Det handler jo ikke nødvendigvis bare om sin egen ræv. Det handler jo mye om idealismen bak mye av hva det offentlige drives igjennom. Samme med støtteordningene. Kutter du de så er det klart det vil få store konsekvenser for mange. For meg kan det virke som svært mange ungdommer er imot statlig drift av diverse mest fordi det høres kult ut å være litt imot de med makta(eller fordi man liksom hater kommunisme, og tror at dermed blir det motsatte det 'riktige'). Håper ikke dette er tilfellet til den særdeles store DLF og FRP basen på dette forumet. Det er altså lov å se mer nyansert på virkeligheten også. S, Endret 16. april 2006 av Svankmajer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå