Gå til innhold

Er kortet mitt i faresonen?

Enzo1590

Anbefalte innlegg

Temperaturen på mitt GeForce 6600 GT Agp ligger til vanlig på 58-60 grader......Når jeg spiller kan den komme helt opp i 85 grader.

Er dette skadelig for skjermkortet?

Jeg kan ikke kjøpe ny kjøler, fordi dette kortet egentlig er laget til PCI E og derfor har det en HSI-brikke som krever kjøling....og ingen av skjermkort-kjølerene har det...(som jeg kan se da)

Men er dette en "farlig" temp, eller går det fint ann å leve med det?

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Temperaturen på mitt GeForce 6600 GT Agp ligger til vanlig på 58-60 grader......Når jeg spiller kan den komme helt opp i 85 grader.

Er dette skadelig for skjermkortet?

Jeg kan ikke kjøpe ny kjøler, fordi dette kortet egentlig er laget til PCI E og derfor har det en HSI-brikke som krever kjøling....og ingen av skjermkort-kjølerene har det...(som jeg kan se da)

Men er dette en "farlig" temp, eller går det fint ann å leve med det?

Håper på svar :)

5945053[/snapback]

85 grader er nok litt(mye) for høyt ja.

Lenke til kommentar

Hei..

Du kan bare ta det rolig! Det er ingen fare med kortet ditt! I idle ligger mitt kort på 56 grader, og sikker enda høyere i spill! Under menyen i skjermdriveren så står det(som standar) : core slowndows ved 145 grader..

Gf 6600gt korta tåler mye varme! Har btw et xfx 6600gt agp selv ;)

Lenke til kommentar

Zalman har en HSI kjøler kalt ZMVHS1

Da kan du bare kjøpe en 'vanlig' vga kjøler i tillegg (kan selvfølgelig hende at noen virkelige gigantiske ikke vil passe grunnet hsi kjøleren)

Den passer i hvert fall med en zalman vf700cu (jeg har prøvd og zalman hevder det, burde være godt nok :innocent: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...