Shadow_iX Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Stikkord: Vannkjøling: +Veldig Stille +Bedre kjøling skal man leite hardt etter +ser overkill ut ned plexi-glass dør/kabinett -dyrt -fare for lekkasjer ved slurvete montering -kan høre vifta som kjøler radiatoren, og vibrasion ifra vannpumpe + vannstrøøm (ved litt luft i anlegget, surkle lyder, som et akvarium) Men hvis man vil ha luftbasert kjøling, så hvorfor ikke kjøp en P4? +utvikler ikke så mye varne, selv ved overklokking -noe dyr etter min mening Selv har jeg NC Silverado på mine TBird maskiner (800, 900 og en 1200) og en Switftech MCX4000B KJøler med YS-Tech Vifte på P4'n. tempen hos meg overskriver aldri +33C (har aldri opplevd det før) (jo, en gnag på tbird 1200 da ledningen til den ene vifta på Silveradoen "datt av" økontakten på hovedkortet, da var den oppe i +45C) Lenke til kommentar
Chris28 Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 jeg har samme vifte på min xp 2200+ men jeg måtte snu den andre veien for i det heile tatt og klare og bote men nå viser den ikke mer en 51 grader Lenke til kommentar
Chris28 Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 samme vifte selfølgelig som han andre med xp2200 + Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: moft skrev (2002-10-02 13:33):>>ettersom cpuen kan bli ødelagt ved 80 grader!slutt å spre dum desinformasjon. Nåh var ikke dum desinformasjon det da. Har du så mye på en cpu er det ikke bra uansett hva som er max temp. Og så sa han "kan". Lenke til kommentar
It's me Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Hvorfor kan man ikke bruke Glacialtech sammen med Asus A7V333? Lenke til kommentar
Colin Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Ikke stol på SiSoft. Har aldri fått den til å lese av riktig temperatur. Legg inn den programvaren som kommer med hovedkortet. Pål Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 sisoft sandra viser _riktig_ temp, det som fulgte med HK viser ca 10-12c for mye, så den stoler jeg IKKE på... har skjekkt i bios, og den viser det samme som Sandra gjør.. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Kom an.. 1. skikkelig kjølepasta er et must (gjerne AS3, men det finnes også alternativer) 2. kabinettvifter (det hjelper ikke med god CPU-kjøler hvis kassatempen er 60 grader!) Hjelp! Prossesoren min er på 58 grader Les gjennom Goop-guiden Jannis-15, tror du vil få litt bedre kjøleforståelse da! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Ikke ha mere vifter i kabinettet enn nødvendig. De bråker. Skaff deg cpu løsning fra zalman toppmodellen eller en nnen vifte, klin litt artic silver 3 imellom, sett viften inn i silentmode og med min xp1900+ har jeg en stille prosessor med 61 grader celsius, kryper vel opp ett par grader under harde spillforhold. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Man trenger strengt tatt ikke kabinettvifter hvis kabinettemperaturen ligger under 35(?) grader.. Men ligger den over dette så hadde ikke jeg nølt med å investere i et par 12db Papstvifter. Det nytter ikke å klage på CPU-temperaturen hvis kabinettemperaturen er altfor høy!!! Kjølepasta løser alt! :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: havegg skrev (2002-10-02 23:05):Kom an..1. skikkelig kjølepasta er et must (gjerne AS3, men det finnes også alternativer)2. kabinettvifter (det hjelper ikke med god CPU-kjøler hvis kassatempen er 60 grader!) ja havegg det skulle vert forbud mot å ikke har as3 og minst 2 kabinett vifter. Er alt for mange som slurver der. 2 bra vifter + as3 skulle vert med i prisen når du kjøper nytt kabinett. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 *tørke av plexiglasset som er fullt av støv* *åpne sidedøra og blåse vilt* *må snart ha viftefilter* Det er opp til hver enkelt om de vil ha kabinettvifter eller ikke. Personlig prioriterer jeg kulde og overklokking, framfor lydløs og støvfri maskin.. Men der sovnet vesle havegg.. kanskje jeg poster mer her etter at Jannis-15 har demontert kjøleren sin, renset den med isopropanol (som han leste i Goop-guiden), påført kjølepasta og fyrt opp maskinen sin igjen.. Lenge leve AMD! :smile: zzz Lenke til kommentar
Rawen Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Tror det er mange her som skulle hatt seg ett lite kurs i å legge på kjøle-pastaen. Utrykk som å "kline på" tyder litt på det i alle fall. Får mye kjøepasta er like ille som dårlig kjølepasta. Oppgaven til pastaen er å utfylle mikroskopiske rifter i kjøleribba evt. cpu'en for å sikre god varme overføring. Metallet leder bedre enn goop'en uansett, så blir det for mye goop... VARMT!!! Rengjør delene godt med isopropanol eller lignende som ikke inneholder fett. Ta en liten dæsj med goop på cpu. Bruk et blad fra en papirkniv til å dra goop'en forsiktig utover i et tynt, tynt lag. Sett så på vifta og sett fast forsiktig så du ikke ødelegger noe... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: Den 2002-09-30 17:06, skrev Jannis-15:etter ca 4 timer med Quake ||| Arena...: Du nevner ikke romtemperaturen. Den er nokså betydningsfull. Særlig om du sitter i sauna. :wink: Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Hei Du att jeg har helt samma vifte som deg. den funker helt fett hos meg. normal 46 grader idle 51 grader. med den goopen som sitter på. men jeg har chieftec fulltower og 2 vifter da men. har athlon xp1800+ Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: havegg skrev (2002-10-02 23:50):*tørke av plexiglasset som er fullt av støv**åpne sidedøra og blåse vilt**må snart ha viftefilter* Nåja støvet er nå ikke det verste problemet da havegg. Har en god søvsuger til rådighet. Har 3 kab vifter uten filter. :razz: Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 hmm, romtempen var på 27c (ja, jeg vet det er bastu-temp...), har nå prøvd det samme i et rom det tempen ver på 21c, og da sank CPU tem til 63c load... :smile: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-03 01:24, skrev Jannis-15:hmm, romtempen var på 27c (ja, jeg vet det er bastu-temp...), har nå prøvd det samme i et rom det tempen ver på 21c, og da sank CPU tem til 63c load... :smile: Nettopp ja. 27C er litt mye. :wink: Men 63C full load med romtemperatur på 21C er ikke helt optimalt det heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå