Stonescream Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Du får også bmw 520 biler for en rimelig bra penge nå om dagen. Sjekk ut priser på 1991 modeller og oppover. Kjempedigg bil å kjøre langt i. Passer du på bremser, olje i motoren og sjekker at rusten holdes under kontroll, ruller bilen langt den. Du bør ikke ha noe mindre en 520, da 518 er litt for svak egentlig. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Og 518 er også tørstere på bensinen, siden det blir litt tungt for den hele tiden. Bedre med noe større som ikke anstrenger seg sånn Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Tusen takk for flotte innspill her... Det har skjedd mye i det siste. Fikk lappen nå på torsdagen og siden har det bare blitt råning i en riskoker. (toyota corolla) Det er visst faktisk en fyr i nærmiljøet som selger en nokså strøken utgave av audi 100. Den har gått 250 000. Prøvekjørte den idag, og må si jeg bli kjempebetatt! Fikk med meg en kammerat til å se på den, og han sa at motoren var i knall stand! Det lover veldig positivt. Bilen har en 2,0 liters motor og årsmodellen er 1992. Farge: Blå metallic. Det siste som er skiftet er bremsekaliprer både bak og foran. Nytt batteri. Nye vinterdekk. OK sommerdekk. Registerreim skiftet for 50 000km siden. Igår ble den trillet ut fra verkstedet og da fikk jeg se på listen over problemene. Det som må gjøres, er å stramme hjulagrene, og så må ma bytte bærekloss. Mannen som selger bilen skal eu godkjenne den 18 mai, og da skal han selge den videre for 39 000. Da skal det overnevnte være fikset. Hva tror dere om denne bilen. Vil gjøre oppmerksom på at bilen er automat, og i tillegg svært nydelig comfort. Følger med el.soltak og AC! Jeg foreslår å stikke ned til ham i kveld og vifte med 35 laken. kanskje det går, i tillegg på å ha en skriftlig avtale på å få bilen overdratt etter 18mai Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Tror ikke du vil angre på en Audi 100. Motorene er veldig driftssikre og holder lenge. Og hvis bilen har blitt sjekket av verksted og at prisen inkluderer at alle feil opprettes så tror jeg du skal være sikker. Men husk alltid å sjekke for rust og ellers småfeil med bilen, den er jo tross alt noen år. Så vidt jeg vet ligger det vel en veldig grundig sjekkliste her på Amotor, skriv ut og ta den med og sjekk bilen før du kjøper. Lykke til med bilkjøpet Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Den audien høres veldig bra ut.. Audi sine motorer er driftsikre, og bilene har en veldig høy kjørecomfort.. Veldig deilige biler og kjøre. Du får følelsen av kvalitet, tysk kvalitet sådan Lykke til! Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 kjempeflott! Jeg har tilbudt han 35 tusen. Blir spennende og se hva som skje! Han selger den etter at han har kommet hjem fra arbeid. dvs 18 mai Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Mercedes 230 har svært god komfort og er også driftsikre. Jeg stemmer for Merce 6040694[/snapback] Hvorfor blir en som ikke har hatt lappen mer enn noen timer anbefalt å kjøpe bil med RWD?? Gamle mercer er ikke de letteste å kjøre på glatte veier når man ikke har så mange timer bak rattet ennå. --- Kjøp forhjulstrekk er mitt råd, og ikke se for mye på merkene når man er i denne prisklassen. Alle har sine preferanser, noe du ser ut fra svarene.. Det viktige er at de bilene du finner er gode i seg selv, med tanke på slitedeler, rust osv. EDIT: Audi 100 til 35k i bra stand er et godt kjøp. Har godt langt, men ikke til å være Audi, de går som regel mye lengre enn 300tusen.. Endret 8. mai 2006 av photoguy Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Hei! Lurer litt på om jeg gjør en god handel. Lurer på om denne bilen holder seg godt i listepris? Hvor mye er vanlig km. stand på denne bilen? Da tenker, jeg til bilen blir skrota Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Hvis du finner en pent holdt Nissan Maxima, så kan du få en ganske artig bil (m /forhjuls). Jeg kjøpte min veldig billig, og den var desverre ikke så godt holdt. Men mye bil for pengene ihvertfall. Den beste modellen er mellom 1989 og 1991 (den eldste 3literen), 1991-1994 er også ok, men de kan få et ventilproblem (billig å fikse, bare tidkrevende). Fant en fin fin til 49k, det var vel litt mye, men prøvekjør en om du får mulighet http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...38&pos=6&tot=82 Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 takk for svar, men jeg er dessverre rett ved å kjøpe audien. Kan ikke bare hoppe av i svingen lissom. Men er det noen som vet hvor godt de holder seg i pris? Vurderer seriøs å kjøpe denne, men jeg vil vite hvor mye den mister i verdi hvert år. Skal passe på bilen mest mulig. Polere den minst to ganger i året. Tipper at jeg selger den når den har passert 320000 Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Tviler på den faller så veldig mye i pris, kommer jo seff ann på om du holder bilen ok eller ikke. Husk å ta rust før det spiser opp kjerra Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Mercedes 230 har svært god komfort og er også driftsikre. Jeg stemmer for Merce 6040694[/snapback] Hvorfor blir en som ikke har hatt lappen mer enn noen timer anbefalt å kjøpe bil med RWD?? Gamle mercer er ikke de letteste å kjøre på glatte veier når man ikke har så mange timer bak rattet ennå. 6064756[/snapback] Hva tror du folk begynte å kjøre med før i tiden? Jeg gikk rett på bakhjulstrekk, hadde hatt lappen i 4 år før jeg begynte å kjøre FWD... Men uansett, lykke til med bilen trådstarter!! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Man må jo lære seg og kjøre slike biler en eller annen gangen også (RWD altså), så hvorfor ikke ta det med en gang likesågodt og heller gå oppover på komfortgradene etterhvert? Blir hvertfall verre å gå andre veien Lenke til kommentar
moestue Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Man må jo lære seg og kjøre slike biler en eller annen gangen også (RWD altså), så hvorfor ikke ta det med en gang likesågodt og heller gå oppover på komfortgradene etterhvert? 6087754[/snapback] Fordi kanskje 18-åringen bør lære seg å i det hele tatt vende seg til å kjøre bil. Han har tross alt ganske få timer bak rattet og har nok med å konsentrere seg om veien. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Å kjøre bil er jo en "vanesak", man venner seg til det etterhvert og blir tryggere og sikrere på seg selv jo mer man kjører. Helt til man blir så trygg på seg selv at man bryter fartsgrensen og blir tatt i kontroll Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Det er faktisk slik at forsikringen blir også billigere på automatbil. Audien som jeg skal kjøpe har automat. Det sure er at den bruker mer bensin, men men. Play hard, work hard er stikkordet Er tross alt en uerfaren sjåfør, og jeg burde sannsynligvis kjøpt bil med manuelt som førstegangsbil. Det fordi jeg lærer å beherske bilen og hvordan motoren virker. På den andre siden har jeg kanskje nok med å se på veien og kjøre. Tideligere var jeg negativt innstillt til automat. Mente at det var bil for de som ikke kunne kjøre. Med tiden har jeg skjønt at automat er ganske komfortabelt, noe som jeg setter høyt pris på. Videre har automat stor nytteverdi i rushen! Fikk erfare det tur-retur oslo-seljord! Endret 14. mai 2006 av raffegutten Lenke til kommentar
edonis Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Har du fått kjøpt bilen, eller? Audi 100 C4 er veldig fine biler, jeg har faktisk lyst å kjøpe meg en slik nå til sommeren selv. Prisen høres bra ut også, det eneste er at 2-literen kan fort bli litt for svak for denne bilen og den må gå litt tungt. Kombinert med automat så er det ingen racerbil, hvertfall! 2,3 literen hadde nok vært bedre, samtidig får du litt grommere lyd Bilen holder seg vel helt OK i pris, og det er ikke så stort verditap på bilen i året, så lenge du holder den vedlike vel og merke. Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Sukk... Dro ned til selgeren idag. Hadde med meg 35 tusen, men det ble ikke noe kjøp. Selgeren krevde overaskende nok 40 tusen, gjerne over men ikke under. I forhold til andre bruktbilkjøp, syns jeg det var for dyrt. Skal leite mer Hvertfall på audi 100 Endret 18. mai 2006 av raffegutten Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 er NAF-test pålitelig? Skal kanskje kjøpe en audi 100 2,3. Selgeren tilbyr NAF-test, som jeg mener også er pålitelig, men vil gjerne høre hva andre sier. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 NAF finner ut det meste de, ikke noe juks der nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå