Hayer Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Hei Jeg driver å lager et VB program for å lage scripter til 3d våpen modeler. Så for å se hvordan våpenet ser ut vil jeg ha et lite vindu med en 3d previwer som jeg har laget ved siden av...Mulig? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Det er vel bare å kontrollere det andre formet via hovedformet. Skriv funksjoner i 3d viseren. så du kan oppdatere med enkle grep... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Hvis du har laget programmet selv, er det vel det absolutt enkleste å bare kode det programmet inn i det nye prosjektet. Ellers er jeg på utkikk etter samme prosjekt. Jeg vil gjerne kontrollere Word og Excel (med flere) innenfor et og samme program. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 For å flytte vinduer, gjerne tilhørende andre programmer, innenfor ditt eget programs vindu, kan du benytte SetParent-funksjonen. Da må du riktignok vite ID-nummeret til vinduet du ønsker å flytte, men dette kan du med enkelthet finne ved hjelp av API-kallene FindWindow og FindWindowEx. Dersom du i tillegg har startet applikasjonen fra din applikasjon, kan du gjøre søket enda mer nøyaktig ettersom du da kan hente applikasjons-PIDen via ShellExecuteEx. Etter det er gjort, er det en smal sak å finne applikasjonsvinduet via EnumWindows og GetWindowThreadProcessId (eksempel her). Å bruke SetParent er enn så enkelt. Det første paramenteren indikerer vinduet du vil flytte, mens det siste paramenteret viser hvorhen vinduet skal tilordnes under. For å styre/bruke Word eller Excel (med alle deres funksjoner og muligheter), kan du benytte automasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå