Gå til innhold

Får feilmelding: "Video mode not supported"

dataaa

Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny selvbygger PC, og har problem med å få skjermen til å virke.

Dette er skjermen: Hyundai Monitor 17" TFT LCD TCO03 12mS

Jeg bruker to tilkoblingene: 15-pin signal cable connector - og - den som er for lyd mellom PC og skjerm. Og selvfølgelig har jeg også den tredje tilkoblinge som er strøm.

Jeg starter opp datamskinen og all oppstart informasjon kommer opp - Og etter en stund får jeg feilmelding på svart skjerm: "Video mode not supported".

I manualen står forslag til reperasjon å gå på inn på start-setting-configuration- og så videre.

Men problemet her er at jeg ikke kan gå inn og gjøre disse forandringene fordi jeg ikke kommer meg inn på Windows der disse valgene finnes.

Kan noen hjelpe meg med dette problemet? Skjermen har et meny-valg som jeg kommer inn på, men jeg må være rask fordi når maskinen har arbeidet nok får jeg opp feilmeldingen med "Video mode not supported", og etter det kan jeg ikke lenger gå inn på menyvalget til skjermen.

På forhånd; takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til tross for det du skriver forklarer du ikke når problemet oppstår. Oppstår det rett etter boot vil jeg sett på kabler/innstilling. Må du inn å endre på noe før windows booter, ville jeg smelt in en bootdiskett. Oppstår det etter at windows har begynt å loade, ville jeg startet i safemode og satt skjermen til standard vga, eller ev. om det ikke virket ved oppstart i normalmodus, fjernet driverne som tvinger skjermen tilbake i standard vga.

Lenke til kommentar

Dette er jo ikke et problem egentlig, bare en liten "justering" som må til. Gå til en kamerat eller lån en skjerm som takler høyere Hz frekvenser enn din lcd. Så bare justerer du den frekvensen ned. Høyreklikk mus, velg egenskaper, settings, advanced og monitor. Still ned Hz til 60 eller hva din lcd takler så er "problemet" løst. Faktisk en ting som kan være et vanlig problem når en går fra crt til lcd, at dette glemmes å stilles ned, har opplevd 2 kamerater som glemte dette, da måtte jeg trå til med min crt, men slikt kan vel skje :)

Lenke til kommentar

Det som har skjedd her, er at du bruker en innstilling på Px og Hz som skjermen din ikke støtter. Det er bare å få tak i en skjerm som du vet noen du kjenner har, og still det tilbake til de instillingene du brukte før dette skjedde, og prøv med ikke så stor Hz på skjermen.

MVH Alexanderhagen

Lenke til kommentar
Det som har skjedd her, er at du bruker en innstilling på Px og Hz som skjermen din ikke støtter. Det er bare å få tak i en skjerm som du vet noen du kjenner har, og still det tilbake til de instillingene du brukte før dette skjedde, og prøv med ikke så stor Hz på skjermen.

MVH Alexanderhagen

5953956[/snapback]

Eller du kan trykke F8 når det står "Starting Windows...." og velge VGA modus i menyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...