Fumle Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Hvor sakte kan man kjøre en CPU vifte Jeg har et Hovedkort som regulerer Hastigheten på CPU Vifta Men CPU vifta har også intern styring. Cpu en jeg har lager lite varme, så jeg antar at begge reguleringene stiller seg på minimum, Da stopper vifta i 1 min. før den kjører en stund igjen. Vifta er vel spesifisert for å kjøre 1000-2000 rpm Men antar at den for så lite volt at den stopper. Er dette skadelig for Motoren ? Endret 18. april 2006 av Fumle Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Nja. Det at den ikke har nokk volt til å få viften til å svive sliter vel litt på viftens motor. Men dette kun vis den står lenge o.l. Hvis du følger med, så er det jo bare til å stille viften på minimum (Dvs laveste den klarer å rotere på) Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Nja. Det at den ikke har nokk volt til å få viften til å svive sliter vel litt på viftens motor. Men dette kun vis den står lenge o.l. Hvis du følger med, så er det jo bare til å stille viften på minimum (Dvs laveste den klarer å rotere på) 5944421[/snapback] Det er ingen slike muligheter her, kun automatisk justering. CPU vifta er denne Arctic Cooling Silencer Ultra 64 TC Hovedkort ASUS A8N-SLI Premium Med AMD Cool 'n' Quiet! Technology Aktivert Endret 18. april 2006 av Fumle Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Du kan jo prøve programmet SpeedFan vis dette støtter HK ditt, da har du muligheten til å skru ned hastigheten på viften. Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Du kan jo prøve programmet SpeedFan vis dette støtter HK ditt, da har du muligheten til å skru ned hastigheten på viften. 5946075[/snapback] Spørsmålet er om viften tåler at spenningen er så lav at den stopper Ikke hvordan man gjør det på. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Som jeg sa, Viftens motor har vel ikke sånn super godt av at det står så lav spenning på at den ikke klarer å få viften til å svive. MEN dette kun vis det er i lengre perioder om gangen. Hvis det er den QnQ greia du bruker som gjør at den stopper, så vil HK kutte spenningen når viften ikke skal gå rundt. Derfor er dette ikke farlig. Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Har koblet ut sensoren på vifta, nå er det hovedkortet som styrer hastigheta ligger mellom 300 og 1200 rpm nå Endret 19. april 2006 av Fumle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå