anaconda Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Hei Har fått problemer med en dvd opptaker jeg kjøpte på komplett. Denne skal sendes til service. Det er garantisak. Det blir vel norgespakke da? Ser på posten at det koster 112,- Er det jeg som skal betale frakt, eller kan jeg få dette tilbakebetalt av butikken? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Ja, så lenge det er garanti/reklamasjon, skal butikken dekke dette. Du _kan_ spørre de om å sende deg en returlapp, som er ferdig frankert, eller så må du legge ved kvittering for pakken, og en beskjed om hvilken konto du vil ha pengene tilbakeført til. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Men opptakeren sendes IKKE til butikken. Hvordan gjør jeg dette da? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Men opptakeren sendes IKKE til butikken. Hvordan gjør jeg dette da?Dette går greit hos Komplett. Opprett en retursak i systemet deres, og hvis de henviser til tredjepart (Produsent, importør, merkeverksted e.l.) så ta vare på portokvitteringer og få en bekreftelse/jobbordre på at den er reparert som følge av feil dekket av reklamasjonsretten. Komplett tilbakefører porto når de har fått slik informasjon. (Hvis det er noe som er dekket av garanti, men ikke ville blitt dekket av en reklamasjon i forbrukerkjøpslovens forstand er dette opp til garantibestemmelsene til produktet hvorvidt produsent/importør returnerer slike utgifter.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå