sti91 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Skal kjøpe et skjermkort. For nå kommer jeg til å spille Oblivion, men sikkert flere spill etterhvert. Og x1900xt er ca. 1000 kr dyrere. Edit: x1900xt er Asus, ikke Club3d. Endret 18. april 2006 av sti91 Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 1900 serien er en del bedere enn 7900 serien i oblivion så jeg villle gått for det Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317151 Se på det kortet Hadde lyst på det kortet, men bestemte meg for sli, hehe. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 HAHA! Samye slår til igjen tror jeg dropper SLI :S GTX er så dyrt så jeg sparer heller til DX10 til høsten. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Skal kjøpe et skjermkort. For nå kommer jeg til å spille Oblivion, men sikkert flere spill etterhvert. Og x1900xt er ca. 1000 kr dyrere. Edit: x1900xt er Asus, ikke Club3d. 5944032[/snapback] Personlig mener jeg at 1000 kroner ikke er verdt den forskjellen. 7900GT klokker også meget godt... Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 HAHA! Samye slår til igjen tror jeg dropper SLI :S GTX er så dyrt så jeg sparer heller til DX10 til høsten. 5944240[/snapback] Hehe, må jo det, snart blir jo 7800gt kortet mitt utdatert. Med sli så holder det iallfall til dx10 kortene kommer. Også er det økonomisk også. Håper bare på at det andre 7800gt som er på sin vei klokker ca like bra som det kortet som jeg allerede har. For da kan jeg sette noen greie rekorder med sli. Gleder meg til det. Lenke til kommentar
Storm29 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) XT1900 kortet mitt går tilbake på angreretten, og ett 7900GTX kommer istedet. Makan til søple drivere / programvare som ATi har skal man lete lenge etter.... Endret 18. april 2006 av Storm29 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Har jo kommet 6.4 driver, har du prøvd den? Lenke til kommentar
Storm29 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Har jo kommet 6.4 driver, har du prøvd den? 5944796[/snapback] Ja, akkurat like dårlig + at jeg gikk ned i score i 3D Mark Nei, takke meg til ForceWare Catalyst suger balle! *pardon the language* Endret 18. april 2006 av Storm29 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Hmmm... må være noe galt, for x1900xt kortene skal være overlegne til 3dmark testene. Mange delte meninger her altså. Jeg har kun sett til x19 kort som har vært bra, iallfall så langt jeg kan huske. Sikker på at det ikke er andre ting som ødelegger? Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Skal kjøpe et skjermkort. For nå kommer jeg til å spille Oblivion, men sikkert flere spill etterhvert. Og x1900xt er ca. 1000 kr dyrere. Edit: x1900xt er Asus, ikke Club3d. 5944032[/snapback] Skal du ha "top of the line" for å spille Oblivion så kjøper du ATI X1900 XT/XTX og glemmer Nvidia i denne omgang. Så vil lanseringene til høsten / vinteren (altså neste generasjon) vise om Nvidia klarer å henge med. Til de som klager over ATI sine drivere, så kan jeg opplyse at Nvidia ikke er ett hakk bedre. Heller tvert om. Nvidias lanseringer av drivere er etter min oppfatning direkte useriøst, og fungerer mer som "pølseboden på hjørnet" enn som et stort internasjonalt konsern - ledende sådan - på skjermkort. Og neste gang jeg hører noen hevde at SLI er mer modent enn Crossfire, så stiller jeg meg først i køen for å tuppe vedkommende skribent i ****. Lurer du på hvilket grunnlag jeg uttaler meg, så sjekk signaturen. Aldri mer! Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Hvem har påstått at sli er mer modent enn crossfire? Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Hvem har påstått at sli er mer modent enn crossfire? 5945047[/snapback] Dersom du må spørre meg om dette, så må jeg nesten spørre deg hvor du har vært de siste 6 månedene? Jeg er overbevist om at du følger med på dette temaet minst like godt som undertegnede, så derfor er det et berettiget spørsmål... :-) Nesten samtlige nettsteder og magasiner undertegnede har pløyd gjennom de siste månedene - og som har omtalt skjermkort som 7900 GT/GTX og/eller X1900 XT/XTX evt. hovedkort for de 2 teknologiene - har trukket frem argumentet om at SLI er en mer moden teknologi enn ATIs crossfire. Hvilket de for så vidt har rett i, men det er ikke dersom sagt at det fungerer bedre av den grunn... Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Trodde du refererte til denne tråden, derfor jeg spurte om det. Jeg har ikke lest så mye om sli fordi det ikke har interessert meg, ikke før og ikke nå. Vil bruke sli for det er mest økonomisk for meg i dette øyeblikket. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Men SLI ER mer modent enn CF thats the hard fact in most cases. SLI har vert lenge på banen mens CF er relativt nytt. derfor er SLI mer optimalisert og støttet av spill og programmer mens CF enda holder på med dette. sier ikke at SLI er bedere. bare sier at SLI har kommet over de verste problemene og for øyeblikket er mer fleksibelt enn CF. tror egentlig at det kommer til å være samme faen om noen år da CF også har modnet seg. da er det bare å kjøpe det som passer seg i Samye så er jo SLI det mest økonomiske og beste. bare for å si ifra at jeg ikke motsier noen her. bare legger frem fakta slik jeg ser det. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Og neste gang jeg hører noen hevde at SLI er mer modent enn Crossfire, så stiller jeg meg først i køen for å tuppe vedkommende skribent i ****. 5944974[/snapback] Men SLI ER mer modent enn CF thats the hard fact in most cases. 5945380[/snapback] Er det duket for duell nå da, eller? Prisen på 7900GT i forhold til hva du får for det, ligger i en egen klasse som ATI ikke, eller veldig vanskelig, kan nå opp til. 2700,- for 7900GT som har et enormt overklokkingspotensiale, samt 24 pipes slik som GTX, er veldig mye for pengene. Endret 18. april 2006 av skag1 Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 ingen duel. bare la frem fakta slik jeg ser det. Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Men SLI ER mer modent enn CF thats the hard fact in most cases. SLI har vert lenge på banen mens CF er relativt nytt. derfor er SLI mer optimalisert og støttet av spill og programmer mens CF enda holder på med dette. sier ikke at SLI er bedere. bare sier at SLI har kommet over de verste problemene og for øyeblikket er mer fleksibelt enn CF. tror egentlig at det kommer til å være samme faen om noen år da CF også har modnet seg. da er det bare å kjøpe det som passer seg i Samye så er jo SLI det mest økonomiske og beste. bare for å si ifra at jeg ikke motsier noen her. bare legger frem fakta slik jeg ser det. 5945380[/snapback] Er helt enig med deg i at SLI er mer modent som system enn CF, men det fungerer ikke bedre og/eller er mer hensiktsmessig av den grunn. Dersom du sjekker rundt på nettet, så vil du se ørten hundre SLI eiere, inkludert undertegnede, som sliter med å få tingene til å fungere. Er det det jeg har betalt for? Think not! At SLI er mer optimalisert for- og bedre støttet av spill hjelper ikke en kjeft så lenge det ikke fungerer tilfredsstillende / gir reelt utbytte in real life - I spill. Vurderer hele SLI / CF som en flopp og bortkastede penger nettopp av den grunn. Har hatt 7800 GTX (SLI) og har nå 7900 GTX (SLI) and it doesnt work the way it is meant to be... And that is a fact! SLI (som er det jeg kan uttale meg om som eier av systemet) er særdeles vel egnet dersom du har et ønske om å dedikere livet ditt til å sette rekorder i f.eks. 3dMark serien og/eller andre syntetiske tester. Men det går en jo lei av etter hvert, og når man så ønsker å benytte den grafikk kraften man har ervervet seg også i spill, ja da, da begynner morroa... Enten så er SLI ikke støttet og/eller så fungerer det av en eller annen grunn ikke ordentlig. Fungerer det, mot formodning, så får man ikke noe mer futt ut av de to kortene enn man får ut av ett... Så da er man like langt, bare litt fattigere. Og det er jo en hyggelig følelse, å bli skrudd altså. Når SLI gir null niks og/eller faktisk setter ens tålmodighet på prøve fordi det gjentatte ganger krasjer systemet ditt, så ebber liksom meningen (og etter hvert også min tålmodighet) ut... Skal vedkommende kunne utnytte det grafiske potensialet som ligger i Oblivion (leses som topp grafikk med alt på fullt) bør vedkommende i dag kjøpe X1900 serien. At 7900 GT er XX kroner rimeligere er helt uinteressant så lenge kortet ikke leverer tilsvarende ytelse i dette spillet. Så enkelt er det - dersom ytelse i Oblivion er det som intereserer deg! ps. Ting er satt litt på spissen for å få frem budskapet, men er ikke ment mindre seriøst av den grunn, dessverre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå